Trädgårds- och odlingstråden 2025

Vad tror ni, är det för sent att så en till omgång chili nu?

De jag satte i januari mår skit och är fortfarande pyttesmå. Även den enda gurkplantan jag satte då och gyllenbären verkar stannat i växten och bladen torkar ihop så nånting har ju blivit helfel med jord eller ljus eller nånting annat… de fick ny jord och nytt lysrör i helgen plus lite extra värme men de ser verkligen inte pigga ut så jag behöver nog aktivera plan B.

Redan mitten av mars, så personligen hade jag hellre satsat på att köpa några sticklingar av chili. Gurka har jag inte ens sått än, så den är inga problem. Gyllenbär funkar garanterat att så nu.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
595
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
604
Senast: tanten
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång... 98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
73 623
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka