Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kläm eller spola av brukar jag göra samt separera de drabbade från de andra för att minska spridningen.Jag har fått bukt med spinnen på mina odlingar, men nu har jag fått bladlöss
Hur kommer jag till rätta med det?
Jag kan inte dela dem, har ingen belysning någon annanstans..kläm eller spola av brukar jag göra samt separera de drabbade från de andra för att minska spridningen.
Jag brukarna bada hela krukan i såpvatten om det gårJag har fått bukt med spinnen på mina odlingar, men nu har jag fått bladlöss
Hur kommer jag till rätta med det?
Det får jag testa. Har ca 25 plantor att behandla..Jag brukarna bada hela krukan i såpvatten om det går
Fick bladlöss på mina små tomater ett år så jag doppade alla i en hink med såpvatten alltså hela plantan ner i vattnet ordentligt och ganska så mycket såpa
Jag är helt fel person på att svaraIdag gick den större tomatsådden av stapeln här hemma (tjuvstartade med busktomater tidigare i vinter). Egentligen ska vi ha tomater på ett mycket mindre utrymme i växthuset i år för att få till någon slags odlingsrotation, typ max fyra-fem plantor. På något konstigt sätt hamnade ändå elva sorters frön i jordenHilfe! Hur gick det till? Hur ska jag få ihop den ekvationen? Måste börja bearbeta sambon till att vi måste investera i ett till växthus
Gallrat. Planterat om 8 st. Har 67 kvar.Har nu gallrat omgång 1. Antal kvar:103 st.
Har du slängt plantorGallrat. Planterat om 8 st. Har 67 kvar.
Nej jag lejer bort gallringen till min mammaHar du slängt plantor
Det klarar inte jag
Hörde att det finns en jättestor snart tom lokal utanför Skellefteå
Där får det nog plats många tomater![]()
Fast egentligen kanske vi skulle odla kaffe i jätte fabrikenNej jag lejer bort gallringen till min mamma
Bra idé! Behöver då en tomat-skötare.
Kaffe och tomater! Du är kaffeansvarig.Fast egentligen kanske vi skulle odla kaffe i jätte fabriken
Med tanke på kaffepriserna så kanske det är mer lönsamt än batterier som inte verkar fungera![]()
Vi borde nog ha kakao ocksåKaffe och tomater! Du är kaffeansvarig.
Dålig jord? Jag hade ett urdåligt odlingsår förra året. Min krasse och andra växter tog sig knappt, bladen blev gulna och vissna och jag börjar undra om det var något fel på själva jorden?
Det är i murarbalja så man ska inte äta växterna men kan baljan förgifta växterna?
Jag överväger att tömma ut all jord och börja om.
Var köper man jord som är bra?Låter som om det var pyralider i jorden... dvs kassera allt och börja om.
Var köper man jord som är bra?
Låter som om det var pyralider i jorden... dvs kassera allt och börja om.
https://gronarader.se/tradgard/allt-du-behover-veta-om-pyralider-i-godsel-for-odling/
Visa bifogad fil 163935
Här är exempelvis min fikus, det lilla bladet är förra årets