Ser ju bara succé med detta konceptVärldens bästa idé! Crowdfunded by Buke!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser ju bara succé med detta konceptVärldens bästa idé! Crowdfunded by Buke!
Jag har satt potatis med över 30 cm långa groddar och fått fin skörd. Det enda är att det är lite knövligare att få ner allt utom groddens topp under mark och givetvis att risken ökar för att bryta av demDet blev något fel när jag beställde potatis, trodde jag fyllde i leverans vecka 18 men fick avisering nu att ordern är packad och leverans bokad. Hur förvarar jag sättpotatisen tills det är dags att sätta i jorden? Kan jag lägga dem i matkällaren utan att de börjar gro?
Jag har gjort såhär och det har gått bra! Kör samma sak i år. Förra året direktsådde jag men det blev inte så mycket blommor då.Mina högväxande tomater har börjat titta upp lite lite lite grann![]()
Jag längtar så mycket efter att få äta en mogen Taiga.
En annan sak: min artonåring guilt-trippade mig att beställa lite blomfröer igår ("det var mycket finare och blommigare här ute när mormor bodde här"). Det blev mest luktärter, som jag faktiskt ändå hade tänkt försöka mig på i år. Jag är ingen blomodlare alls. Hur gör man för att de ska bli bra?
Och och och vi kan ha hönsSer ju bara succé med detta koncept
Om du har tillgång till stallgödsel hade jag lagt på det nu och även annan jordförbättring. Du kan också täcka jorden med löv eller gammalt gräs för att hålla liv i den så det inte regnar direkt på och allt lakas ur. Bar jord är inte så bra, det är bättre med täckt och du får en större aktivitet i den. När det är dags att så tar du bara bort täcket och lägger det på komposten.Nu har jag lukat rabatten där det ska växa sommarblommor. Endast jord där nu. Fråga till er mer erfarna. Hade ni bara låtit den stå så till det är dags att så eller borde jag mylla ner lite kompost eller något? Det enda jag gjort är att lägga kompostgaller över så att jag eventuellt slipper massa kattbajs...
Det har jag! Färskt men med spån inblandat (har hört att spån inte ska vara så bra, oklart varför bara). Ska se vad jag mer har att jobba med nästa gång det är dags för ett trädgårdsryck.Om du har tillgång till stallgödsel hade jag lagt på det nu och även annan jordförbättring. Du kan också täcka jorden med löv eller gammalt gräs för att hålla liv i den så det inte regnar direkt på och allt lakas ur. Bar jord är inte så bra, det är bättre med täckt och du får en större aktivitet i den. När det är dags att så tar du bara bort täcket och lägger det på komposten.
Spån eller trä bryts ned långsamt och tar kväve för att brytas ned. Men det borde inte vara några problem för dig tänker jag om det inte är mer spån än gödsel i blandningen. Förut sa man att färskgödsel inte var bra, men det har visat sig vara en myt, så det går bra att gödsla med färskgödsel. Kör!Det har jag! Färskt men med spån inblandat (har hört att spån inte ska vara så bra, oklart varför bara). Ska se vad jag mer har att jobba med nästa gång det är dags för ett trädgårdsryck.
JössesHar sått akleja från frö. När ska man plantera om de och hur ska man tänka?
Hur många de är? Inte så många som tomaterna. Ungefär 70 som tittat upp.
Något som går fort är rosenskära. Kanske sådde de för tidigt. De är bara 34.
Du vet att dom är invasiva va? har du en så har du snart hela tomten full av skiten.Har sått akleja från frö. När ska man plantera om de och hur ska man tänka?
akleja räknas inte som invasiv, den kom hit före 1800. https://artfakta.se/taxa/222790/informationDu vet att dom är invasiva va? har du en så har du snart hela tomten full av skiten.
jag kanske skulle skrivit att dom sprider sig ohejdat och blir ett gisselakleja räknas inte som invasiv, den kom hit före 1800. https://artfakta.se/taxa/222790/information
jag kanske skulle skrivit att dom sprider sig ohejdat och blir ett gissel
Det var en jättebra guide! Hade aldrig själv listat ut att man kan/bör ställa ut dem så pass tidigt.Jag har gjort såhär och det har gått bra! Kör samma sak i år. Förra året direktsådde jag men det blev inte så mycket blommor då.
https://www.land.se/tradgard/luktart-fro-cecilia-wingard
Har sått akleja från frö. När ska man plantera om de och hur ska man tänka?