Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju svårt att veta om gödseln är pyralidfri, men jag använder den lokala gödseln och har inte haft problem ännu. Du kan ju alltid fråga den du hämtar gödseln hos om den vet om något om djurfodret och hur det behandlats under odlingen. Det finns alltså massor av pyralidfri gödsel, problemet är väll mest att man inte riktigt vet vilka som innehåller. Jag odlar på, det är jag är lite noga med är väll att hålla koll på köpeprodukterna, men inte heller där har jag haft problem ännu.Jag kommer behöva jordförbättra och gödsla i mina murarbaljor där jag odlar dahlior. Men, vad sjutton kan jag använda som inte tillför pyralider? Finns det nån kogödsel eller hönsgödsel som är pyralidfri?
Jag tänkte köpa ett par säckar i butik bara, om det finns. Rölunda verkar rätt säkert vid lite djupare googling dock så det blir nog så. Kanske provodlar några ärtor först baraDet är ju svårt att veta om gödseln är pyralidfri, men jag använder den lokala gödseln och har inte haft problem ännu. Du kan ju alltid fråga den du hämtar gödseln hos om den vet om något om djurfodret och hur det behandlats under odlingen. Det finns alltså massor av pyralidfri gödsel, problemet är väll mest att man inte riktigt vet vilka som innehåller. Jag odlar på, det är jag är lite noga med är väll att hålla koll på köpeprodukterna, men inte heller där har jag haft problem ännu.
Kan göra ja. Lika med strö.Innehåller hästfoder pyralider?
Jag har för mig att Lena Israelsson har sammanställt någon lista på tidigare pyralidfria jordar/gödsling. Det är ju dock ingen garanti för att de är pyralidfria även i år tänker jag...Jag kommer behöva jordförbättra och gödsla i mina murarbaljor där jag odlar dahlior. Men, vad sjutton kan jag använda som inte tillför pyralider? Finns det nån kogödsel eller hönsgödsel som är pyralidfri?
Här blommar en nästan..Krokusarna jag satte i höstas är på väg upp!Har planterat i formation, blir intressant att se hur resultatet blir i slutändan nu
Visa bifogad fil 163395
Vi har klippt ut armeringsjärn. Typ 3 rutor breda och kanske 1,80 höga? som följer odlingstunnelns böjda form. Binder upp tomater och gurkor i dem. Tycker det ser fint ut också.Behöver inspiration.
Kommer odla mycket gurka och melon i växthuset i år. Hur kan man på ett snyggt sätt binda upp dem?
Låter snyggt! Har du nån bild? Och hur böjer man såna nät?Vi har klippt ut armeringsjärn. Typ 3 rutor breda och kanske 1,80 höga? som följer odlingstunnelns böjda form. Binder upp tomater och gurkor i dem. Tycker det ser fint ut också.
Nätet går att böja med handkraft eftersom de är smala.Låter snyggt! Har du nån bild? Och hur böjer man såna nät?
Jag tänkte nog på en annan sort, med tjocka hårda stänger. Såg att det fanns andra modeller ocksåNätet går att böja med handkraft eftersom de är smala.
Återkommer om jag hittar bild![]()
Shit vad snyggt! Borde gå att göra hos oss med. Har en "toppig" tunnel och odlar i baljor och krukor, men det borde gå lika bra ändå.Här är en bild på hur vi gjort. Ser att det är 2 rutor och inte 3.
Dessa är nedstuckna mellan stenbädden och växthuset , sen fastbundna i ramen där uppe.
Enkelt att ta bort vid tvättning av växthuset.
Visa bifogad fil 163483