Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag har kommit på att jag kanske kan plocka ihop en högskoleexamen av de kurser jag har läst vid sidan av jobbet de senaste åren (jag...
Svar
12
· Visningar
918
Senast: SaraXX
·
Samhälle Jag såg precis en del av intervjun TV4 gjort med Esbjörn, 81 år, om husaffären med Ebba Busch. Oj, vad saken låter annorlunda när man...
20 21 22
Svar
435
· Visningar
32 674
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag är totalt tondöv vad gäller fåglar. Kan skilja en skogsduva från en kråka, typ. Nyss hörde jag en fågel här vid huset som jag inte...
Svar
13
· Visningar
844
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Är det någon som bor mellan Hässleholm och Osby? Min totalt frånvarande fader äger tydligen en fastighet där som han ärvt och nu vill...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
19 389
Senast: Snowball
·
Hemmet Är det någon här som har testat att använda dekorplast över hela köks- eller andra skåpluckor? Hur hållbart blev resultatet? Skitfult...
2
Svar
22
· Visningar
4 214
Senast: Septicemia
·
Kropp & Själ Jag tänkte börja åka buss till jobbet. Men jag blir så fruktansvärt åksjuk! Tog bussen hem idag och hade inte åkt mer än kanske 1 km när...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 580
Senast: iNTOHiMO
·
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort… Jag hoppade av gymnasiet, läste barn och fritid. Gick år 1 och 2, och hoppade av i 3:an. Jag började...
2
Svar
22
· Visningar
2 986
Senast: Ketrawzc
·
Hemmet Har avskytt tapeten ända sen jag flyttade in. Planen är att måla till våren, men jag är väldigt osäker på färg. Var inne på gult till en...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 775
Senast: Bison
·
Kultur Här kommer nästa bokbingo med tema Vinterns högtider. Vi kör från 31 oktober till 14 februari, dvs från Halloween till Alla hjärtans...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
11 168
Hemmet Vi bor i ett så kallat landshövdingehus från typ trettiotalet med i princip obefintlig isolering. Detta innebär att man i vissa rum hör...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 179
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb I november kommer min arbetsplats vara med i en verksamhetsövergång, pga förlorad upphandling. Jag har haft funderingar på att gå över...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: MissFideli
·
A
Juridik & Ekonomi Läste i en tråd att om skuldsanering. Är det en rättighet? Och varför i så fall, vad felas hos kfm? Har de fel grunder? Och varför ska...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
10 589
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Hej, nu har jag fastnat lite med hur man ska tänka angående marknadsvärde på bödsbo. På booli ser det ut att skilja sig ganska mycket på...
Svar
19
· Visningar
1 662
Senast: Acto
·
Samhälle Jag är en nybörjare på tradera. Eller jag har hittat tillbaka dit efter flera år och nu är det mycket nytt så jag blir osäker. Jag har...
Svar
5
· Visningar
1 529
Senast: Rubynight
·
Kropp & Själ Vad är era bästa tips/smörjor mot hälsprickor? Känns som provat det mesta, men säkert missat något. Nån huskur?
Svar
8
· Visningar
746
Senast: Pilot
·
Hemmet Okej, trådstart på vad jag hoppas kommer bli en lång tråd uppdateringar regelbundet. Sambon och jag har köpt hus här i Far North...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
13 000
Senast: Seabaz
·
  • Omröstning Omröstning
Hemmet Jag har insett att jag är en hopplös vanemänniska och bäddar rent varje söndag, började fundera på om det är oftare eller mer sällan än...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 923
Senast: Bufera
·
  • Låst
Samhälle Hur ser ni på det som händer just nu med det kraftigt försämrade läget? Tror ni att Ryssland kommer ta över Ukraina? Är ni oroliga...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
122 350
Kultur Tänjer på Bukeoraklets krafter. Hotel Terminus och deras Kasper Restaurang & Bar ligger på Vasagatan i Stockholm, mittemot centralen. De...
Svar
3
· Visningar
1 956
Senast: annmarg
·
Samhälle I natt kl 2 släpps första avsnittet på svtplay. https://www.svtplay.se/allt-for-sverige I morgon söndag kl 20 sänds det på SVT1. Ni...
2
Svar
31
· Visningar
2 312
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar