Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skicka ut en fråga så du inte missar någon som ev åker till tippen med sådant. Kolla även grannkommuner.Träffar honom normalt inte alls. Träffade honom första gången strax före leverans av veden.
I min värld gör man rätt för sig. Hade det varit jag som kört över rabattkanten så hade jag ersatt. Utan tvekan. Så jäkla konstigt att man anses som besvärlig för att man vill bli ersatt. Det är väl liksom bara normalt.
Jag håller koll. Det finns inte. Jag har aldrig sett sånt skänkas bort under mina 6 år här.
Jag får nöja med mig med de betongpannor jag hittade gratis.
Nä, felet var INTE mitt. Han kunde lätt se kanten. Den var synlig. Ska jag tala om precis allt som finns i omgivningen innan han får tillåtelse att köra in på tomten?
För att det inte är mitt fel att han inte använde ögonen. Att han körde över kanten är enbart hans fel. Men alltid när andra gör fel så är det ändå mitt fel. Jag ska liksom ta på mig hela världens fel. Jag orkar inte ta på mig skuld som inte är min att bära. Jag är enligt andra så otroligt misslyckad och är man så misslyckad borde man inte leva.
Varför skulle jag behövt upplysa om kanten? Den syntes ju. Precis som min rabatt syntes, mitt hus syntes, ladan syntes o.s.v. Tycker inte man behöver påpeka saker som är uppenbara.
Om han lätt kunde se kanten hur kan det komma sig att du missade misstaget?Träffar honom normalt inte alls. Träffade honom första gången strax före leverans av veden.
I min värld gör man rätt för sig. Hade det varit jag som kört över rabattkanten så hade jag ersatt. Utan tvekan. Så jäkla konstigt att man anses som besvärlig för att man vill bli ersatt. Det är väl liksom bara normalt.
Jag håller koll. Det finns inte. Jag har aldrig sett sånt skänkas bort under mina 6 år här.
Jag får nöja med mig med de betongpannor jag hittade gratis.
Nä, felet var INTE mitt. Han kunde lätt se kanten. Den var synlig. Ska jag tala om precis allt som finns i omgivningen innan han får tillåtelse att köra in på tomten?
Men alltid när andra gör fel så är det ändå mitt fel. Jag ska liksom ta på mig hela världens fel. Jag orkar inte ta på mig skuld som inte är min att bära. Jag är enligt andra så otroligt misslyckad och är man så misslyckad borde man inte leva.
Då kan ju du backa själv nästa gång då... jag antar att det var typ traktor med släp.Nä, felet var INTE mitt. Han kunde lätt se kanten. Den var synlig. Ska jag tala om precis allt som finns i omgivningen innan han får tillåtelse att köra in på tomten?
Det var en konstig slutsats. Att man har en hög tolerans för misstag som är helt oavsiktliga och gärna bibehåller en god relation med människor, särskilt de man har behov av gör saker åt en - handlar inte om det. Det handlar om att man tolererar misstag och tänker att det skulle kunna ha hänt en själv, särskilt när skadan är ganska liten.Så fult att inte vilja ersätta.
Nej vet du vad, det som verkligen är fult är att lägga ord i munnen på andra och oönskat föra deras talan.Jag såg det inte då och antagligen inte han heller. Och ska man tro folk här ska jag inte ens tala om att det har hänt så han kan ta ställning till om han vill ersätta eller inte.
Jag hade ersatt om det var jag som tabbade mig. Men du vill uppenbarligen smita från det ansvaret om du gör bort dig. Det är fult.
+1Eftersom du verkar ha bestämt dig tycker jag du ska be om ersättning, men du bör inte bli förvånad om du behöver hitta en ny vedgubbe därefter.
Silvertejp är bra till mycketIbland är det helt normalt att bli less för saker. Men sen får man ju bestämma vad man ska göra åt det så man slipper va less
för några år sedan tog man ner elstolpar inne på min tomt. När dom va här och kollade stolpen påpekade jag att om dom skulle gräva så gick det lina till robotgräsklipparen där, det va inga problem sa dom, dom skulle inte gräva där linan gick. Vi åkte på semester och när vi kom hem va stolpen borta och robotgräsklipparen hade ingen lina. Det visade sig att dom visst hade grävt av linan och sen "lagat" den med silvertejp
Jag va less, och jag tycker verkligen att jag hade haft rätt att säga till dom att dom skulle fixat linan ordentligt (den va alltså nedgrävd igen) men det skulle antagligen tagit mycket längre tid än det tog att gräva upp och laga själv. Skulle dom lagat den åt mig hade jag varit sur tills den va lagad och det orkade jag helt enkelt inte