Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Vi gjorde precis en radonmätning i huset. 240 Bq/kvm i årsmedeltal. Gränsvärdet är 200. Att radon kan ge lungcancer är jag helt på...
2
Svar
20
· Visningar
2 416
Senast: Inte_Ung
·
Mat Hej! Jag har järnbristanemi. För inte så länge sedan fick jag järn i dropp. Jag tror dock jag behöver ändra min kost. Behöver tips på...
2
Svar
20
· Visningar
2 137
Senast: Pudlan
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 761
Senast: Bapelsin
·
Juridik & Ekonomi Kollade upp min försäkring... jag tror att jag har tänkt att man är olycksfallsförsäkrad i hemförsäkringen, men så verkar det inte vara...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 079
Senast: Motacilla
·
Juridik & Ekonomi Man kan ju spela på trav med Harry Boy. Är det så att hästar väljs ut helt slumpmässigt då eller väljer de hästar som det är en reell...
Svar
1
· Visningar
1 241
Senast: Seabaz
·
Hemmet Jag har googlat sönder och slut på internet känns det som, men precis som vad avser mitt elbilsgooglande så går jag lite bet på att...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 449
Trädgård & Växter Jag ska grusa en lite större del av trädgården och funderar på vilken typ av grus jag vill ha. Det ska packa sig och ”hålla ihop”, lite...
2
Svar
20
· Visningar
1 457
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Jag får kalla händer när jag sitter vid datorn, håller på med mobilen som nu eller ligger och läser. Det tips jag fått förut är att ha...
Svar
17
· Visningar
1 271
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Hej, Vi har en ensam tall som står uppe på ett berg. Den ser ut att inte må så bra, med barkskador och många bruna barr. Den är så fin...
Svar
15
· Visningar
1 610
Senast: Huggorm
·
Juridik & Ekonomi Hjäääääälp!! Håller på att brisera här. Betalar ALLTID mina räkningar i tid och har en enda gång fått ett brev från inkassoföretag, höll...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 950
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Funderar på att söka mig till en psykolog. Men vet inte om man ska satsa på en via internet eller irl? Jag har gått hos en barnpsykolog...
Svar
2
· Visningar
674
  • Omröstning Omröstning
Samhälle Varken jag eller någon av mina vänner har kreditkort. Vilket verkar kunna ställa till det ibland i dagens samhälle. Just nu tar google...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
12 724
Senast: Lobelia
·
Mat Behöver lite hjälp från er vana vegomatlagare! :D Jag och pojkvännen ska iväg på en romantisk weekend (hyra stuga) och ska "ha hand...
2
Svar
39
· Visningar
2 114
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Jag fick ett brev idag som var från en kommun jag inte har någon kontakt men visste att min pappa bor där, så jag trodde han hade dött...
Svar
11
· Visningar
1 001
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 148
Senast: Magnum
·
Fordon Vad vill ni alltid ha med er i bilen vintertid? Jag bor i Skåne så oftast har vi inte ens vinterväglag. Men när vi har det så blåser det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 323
Senast: Skjøldur
·
Fritid Jag är uppenbarligen kass på att Googla, för jag hittar inte det jag söker. Någon som har tips på vilka sökord jag ska använda mig av...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: svea
·
Kultur Jag vill göra den ultimata 90-tals spellistan på Spotify. Efterlyser därför tips på 90-tals hits :love: Är öppen för det mesta, så kom...
Svar
17
· Visningar
1 033
Senast: Trott
·
Relationer Jag flyttade till nytt EU-land för ett par år sen och det första jag gjorde var att starta en FB-ladies group. Det möttes med mestadels...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 400
Senast: Badger
·
IT & mobiler Halloj! Jag behöver ladda ner en app för att läsa av QR-koder, men finns det bättre och sämre appar att ladda ner för det? Jag har...
Svar
7
· Visningar
620
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp