Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Jag behöver lite hjälp. Det är såhär att både jag och min karl tycker om att ha rent och fräscht runt oss men det är mest jag som...
Svar
4
· Visningar
1 484
Senast: Maira
·
Hemmet Vad ska man tänka på när man köper säng? Vilka material är bäst? Är dyrare = bättre? Är IKEAs sängar inte lika bra som lika dyr/billiga...
2
Svar
22
· Visningar
5 076
Senast: zassoo
·
Hemmet Och då menar jag inte kemikaliska, utan annat :laugh: Har ni hittat nått extremt bra munstycke till dammsugaren, använder ni ångtvätt...
Svar
0
· Visningar
908
Hemmet Jag kan absolut ingenting om såna, vet bara att vi behöver ett! Om det blir strömavbrott i vinter måste vi kunna koppla i så att...
Svar
12
· Visningar
5 614
Hemmet Finns det? Jag håller på att bli galen på min mans alla cyklar på balkongen för jag vill ju ha just en fin balkong. Han går glatt med på...
Svar
12
· Visningar
8 590
Senast: Kibani
·
Hemmet Går i tankarna om man ska våga sig på att köpa en liten bostadsrätt i Malmö. Det är så att jag fått jobb i Malmö (började för 4...
2
Svar
22
· Visningar
3 234
Senast: Sjalen
·
R
Hemmet Bäddmadrassen blir ju inte så stor och fluffig som den ska vara förrän efter tre-fyra dygn från det att man rullar upp den. Spelar det...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Raderad medlem 6459
·
R
Hemmet Är det så lätt som min kära far säger att det är? Jag vill ha en större säng med en fin sänggavel till men mitt sovrum är för litet...
2 3
Svar
41
· Visningar
22 111
Senast: Zewz
·
Hemmet Har en granne som är storrökare. Röker i stort sett konstant. All rök drar in i min lägenhet, längs med golvlister och upp genom golvet...
Svar
4
· Visningar
5 514
Senast: stallone
·
Hemmet De senaste dagarna har det luktat avlopp när man gått ute mellan vårt hus och grannens. Vi funderar på om det skulle kunna vara ett...
Svar
2
· Visningar
5 852
Senast: Minett
·
Hemmet Ska köpa matta till vardagsrummet och Rusta har en i exakt rätt färg. Men jag har katt och behöver en "lättstädad" matta. Nån som har...
Svar
5
· Visningar
3 358
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag har vid ett par tillfällen köpt billiga s.k grillbestick, med vassa tandade knivar. De har varit väldigt bra att skära pizza med...
Svar
6
· Visningar
2 774
Senast: Peter1144
·
Hemmet hejsan hejsan! jag ska snart flytta till egen lägenet (flyttar isär från ett förhållande) och jag fullkomligt älskar den sk. industrial...
Svar
17
· Visningar
3 219
Senast: Sjalen
·
Hemmet Ikväll har jag varit duktig och faktiskt tvättat några fönster igen. (evighetsjobb) Dock fick jag några inte så roliga...
Svar
3
· Visningar
1 483
Senast: Kaki
·
Hemmet Jag är vilse i pannkakan...hjälp med infallsvinklar till detta i-landsproblem, tack! Jag var på IKEA igår och fick ett infall. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 433
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Vi tänkte tapetsera om i sovrummet och jag vill ha en fondvägg, men inte sådär "tre vita väggar och en tapetserad med en galen tapet" så...
Svar
7
· Visningar
4 395
Senast: lady_vip
·
Hemmet Jag är på jakt efter mörka - ej blanka svarta eller brunsvarta bokhyllor, bara enkla vanliga, med max 30 cm djup, runt 2 m höga, matta i...
Svar
5
· Visningar
1 128
Senast: aprilmaj
·
Hemmet Jag har 3 vita, trista garderobsdörrar i mitt sovrum. Kan man piffa upp dom med väggdekor? Och kan man då sen ta bort dessa utan märken?
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: Septicemia
·
Hemmet En ytlig bekant till oss äger ett hus inte allt för långt från där vi bor idag. Han är typ 65-70 år och har sedan hans fru gick bort för...
2
Svar
26
· Visningar
6 534
Senast: MiniLi
·
Hemmet På Äntligen hemma i torsdags tapetserade Lulu Carter byrålådor med en tapet. Den är mönstrad med halvcirklar "staplade" omlott. Nästan...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: tinna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025