Att bygga en sänggavel

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 6459
  • Startdatum Startdatum
Sv: Att bygga en sänggavel

Öhh... Min far har sånt hemma så han fick snällt såga till en skiva:angel:

Men Jysk-madrassen kostade runt 200 har jag för mig, men hittar bara för 279 i på hemsidan, men tror det var den.

Sv: Att bygga en sänggavel

När jag gjorde vår sänggavel (iofs inte klädd) satte vi två eller tre reglar på baksidan där jag lite snyggt sådär huggt ut med yxa för golvlisten :) Vår blev dessutom såpass tung att vi valde att sätta två skruv snett uppifrån i väggen. Vi la sedan en bräda uppepå som lock/hylla så det syns aldrig. Och regeln är såpass smidig att det inte ser konstigt ut. (Hade kanske sett märkligt ut om gaveln kom ut en decimeter från väggen :)
Mycket pedagogisk bild:
gavel.jpg

5_2_12_2.jpg

Jag har sängkappa på sängen men så man slipper se mina hemmafix-fasoner.. :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 712
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 898
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 400
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.