Intresserade av ett hus..

Sv: Intresserade av ett hus..

Fråga vad det är för betong plattan är gjord av.
Är det blåbetong kan du räkna med radon och då måste det ventileras ut på bra sätt med fläktar osv.
Man kan dock få bidrag för att lösa problemet men det är ju än dock en kostnad att fixa det och sen kostar det att ha fläktarna igång.

Uppvärmningen är ju inte heller optimal utan bör bytas ut till ngt mer miljövänligt och som spar pengar för driftskostnaderna där var ju inte nådiga.
Roligare kan ni ha för pengarna :)

Uppvärmningen är ju inte direkt hypermodern. Kan ni bara elda med ved så är det iofs relativt billigt, men kräver arbetsinsats. Grundplatta osv är ju då från 1920-talet, vilket brukar vara bra, men eftersom det är källare bör ni kolla om det är dränerat och hur och när.

Besiktning gör man efter att ha vunnit budgivningen, gör då en omfattande besiktning, inget halvdant.

Nej det noterade jag. Precis samma typ av panna som vi har i nuvarande hus. Min tanke är att om huset går billigt så finns det utrymme för att byta värmesystem, bland annat.

Ska tänka på dräneringen, tack!

Förstår inte riktigt resonemanget om priset. Det ligger ju långt under taxeringsvärdet???

Jag förstår inte riktigt vad du menar? Jag har inte nämnt nåt alls om priset på det huset jag ställde frågan om nu..

Fråga vad det är för betong plattan är gjord av.
Är det blåbetong kan du räkna med radon och då måste det ventileras ut på bra sätt med fläktar osv.
Man kan dock få bidrag för att lösa problemet men det är ju än dock en kostnad att fixa det och sen kostar det att ha fläktarna igång.

Uppvärmningen är ju inte heller optimal utan bör bytas ut till ngt mer miljövänligt och som spar pengar för driftskostnaderna där var ju inte nådiga.
Roligare kan ni ha för pengarna :)

Okej, får kolla vad det är för betong.

Som jag skrev nyss så tänker jag att ett byte av värmesystem är aktuellt.
Men visst måste väl driftkostnaden vara räknad på att de värmer med el? Inte kan man få sådana kostnader om man eldar väl? :crazy:

Förlåt, det var jag som läste slarvigt. Trodde att det huset du menade var det ursprungliga.

Kollade lite närmare på kartan och insåg att huset ligger typ 50 meter från E4an. Inte konstigt att det var billigt.. :cool:

Det jag spontant tänker är att det är väldigt lite pantbrev uttagna. Tänk på att allt ni lånar från banken måste ni ta ut pantbrev på och på nya pantbrev får man betala en avgift på 2% + uppläggningskostnad. Det betyder alltså att köper ni huset för t ex 2 milj och lånar säg 1,8 milj så måste ni ta ut pantbrev på 1,8 milj minus 411.000 kr. 1.389.000 x 0,02 = 27 780 kr bara i avgift till banken :cool: . En kostnad många inte räknar med.

Aha, jag har inte så bra koll på det där med pantbrev så det var väldigt bra att du sa! Nu har vi lagt ner det där huset ändå, körde förbi och kollade in läget för några dagar sen och nej.. Jag vill inte bo med E4an precis utanför tomten..

Inte lätt att hitta rätt minsann!

Liknande trådar

Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 737
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar