Att köpa bostadsrätt??

Sv: Att köpa bostadsrätt??

Har en kollega som bor i Svedala, som sa att det är svårare att få boende där än i Malmö. Annars så verkar det ju bra där.

Har funderat på Kävlinge oxå, men vet INGENTING om Kävlinge. Någon som vet? Och pendla till Malmö?

Pågatåget stannar väl där..? Nackdelen är att det är stopp relativt ofta på den tåglinjen, eller det tyckte jag det var när jag pendlade. Landskrona borde ju också funka.

Nu för tiden går det ju dessutom tåg från Hyllie och områdena där ute ska vara väldigt lugna.

Nja, inte Kroksbäck och Holma.

Lindeborg är visserligen relativt lugnt och grönt som jag skrev tidigare i tråden men också med en del moppegäng och en viss SD-kultur (de har bott för nära Kroksbäck och Holma och ungdomarna delade länge på Lindeborgsskolan där de "gjorde upp") men Lindeborg C med en liten ICA-butik och en pizzeria...njae...Fast förbindelserna är bra som sagt och lägenheterna trevliga. Det är inte långt till Emporia och Mobilia heller om man vill shoppa mer.

Övrigt där utåt är ju nästan landet och helt okej men mest hus snarare än hyresalternativ.

Idag finns det fyra ettor och två tvåor lediga på Heimstadens sajt så det är inte så mycket jagande att ringa på dem.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 643
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 433
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 236
Senast: Presto
·
Juridik & Ekonomi Jag har skrivit på kontrakt på en hyresrätt och ska nu sälja min bostadsrätt. Jag har två uppskjutna reavinstbeskattningar från tidigare...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 120
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar