Att byta riktning mitt i livet (eller Elo flyttar till skåne...)

Hat nu bott i Skåne i ca 7v men två utav dessa har jag varit i Västerbotten på utbildning. Jag kände mig väldigt ensam och övergiven de första veckorna, men det blev bättre efter hästen kom ner (pga logistik kom han ca 4 v efter jag flyttat).

Det är nu bara två veckor till utbildningen är över och jag ska börja jobba. Onboardingen har börjat och är väsenskild från det jag känner igen från kommunal verksamhet. Allt är välplanerat, saker görs i tid, saker tillåts ta tid och kosta pengar O_o

Jag hoppas på att detta ska bli bra och att jag, katterna och T kommer trivas.

Bonusbild på det (med kompisarnas hjälp) uppsatta kattnätet.

Bifogade filer

• 20240825_075559.webp
    20240825_075559.webp
    398,7 KB · Visningar: 105
Nu är utbildningen över och jag har tagit (ytterligare en) examen. På 12v har vi jobbat in motsvarande 2 år på YH. Och helvete vilket tempo det varit. Jag förstår varför vi fick göra lämplighetstest innan vi ens kom till första intervjun.

Från och med måndag blir det ytterligare ca 12 v utbildning men då internt från arbetsgivarens sida. Vi skall lära oss om deras site, specifikt, samt gå de kurser och ta de certifieringar som måste tas för att ens få jobba på anläggningen.

Steg två av utbildningen är nu också klar. Gick på skift förra veckan och nu är det på riktigt.

Vi fick ju göra praktik på de olika skiftlagen för att göra placeringen av oss så bra som möjligt. Jag hamnade på ett skiftlag jag verkligen ville och är jättenöjd. Tyvärr innebär det ju atr jag då kommer jobba natt hela julhelgen :cautious: . Kommer docka en vecka ledigt efter nyår och ska försöka åka 'hemåt' under den tiden.

Mentalt mår jag så himla mycket bättre med nya jobbet än mitt gamla, vilket lett till att några kroppsliga besvär (orsakade av stress) har försvunnit.

Jobbigast just nu är att hålla motivationen med hästen uppe. Jobbigt utan ridhus (ja, jag är gjord av spunnet socker och lär smälta om jag blir blöt).

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: seahawk
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 458
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka