Att byta riktning mitt i livet (eller Elo flyttar till skåne...)

Hat nu bott i Skåne i ca 7v men två utav dessa har jag varit i Västerbotten på utbildning. Jag kände mig väldigt ensam och övergiven de första veckorna, men det blev bättre efter hästen kom ner (pga logistik kom han ca 4 v efter jag flyttat).

Det är nu bara två veckor till utbildningen är över och jag ska börja jobba. Onboardingen har börjat och är väsenskild från det jag känner igen från kommunal verksamhet. Allt är välplanerat, saker görs i tid, saker tillåts ta tid och kosta pengar O_o

Jag hoppas på att detta ska bli bra och att jag, katterna och T kommer trivas.

Bonusbild på det (med kompisarnas hjälp) uppsatta kattnätet.

Bifogade filer

• 20240825_075559.webp
    20240825_075559.webp
    398,7 KB · Visningar: 89
Nu är utbildningen över och jag har tagit (ytterligare en) examen. På 12v har vi jobbat in motsvarande 2 år på YH. Och helvete vilket tempo det varit. Jag förstår varför vi fick göra lämplighetstest innan vi ens kom till första intervjun.

Från och med måndag blir det ytterligare ca 12 v utbildning men då internt från arbetsgivarens sida. Vi skall lära oss om deras site, specifikt, samt gå de kurser och ta de certifieringar som måste tas för att ens få jobba på anläggningen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: seahawk
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 374
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden