Hellre liten håla än stort. Är inte intresserad av stadsliv alls... bästa hade varit ett lugnt område i kanten på ett samhälle så man haft tillgång till allt man behöver utan att bli helt galen på att det är folk överallt, hela tiden...
Välkommen till Skåne!
Vill börja med att säga att följande tipsningar kan vara väldigt inaktuella då det i år är 10 år sedan jag lämnade Malmö, men jag skriver mina tips som om det fortfarande stämmer
Jag tänkte faktiskt rekommendera Limhamn, som ju ligger i Malmö. Men Limhamn är lite som en egen "by" (nåja) i kanten av Malmö. Där finns alla butiker man behöver för att klara vardagen + lite till, man bor precis vid havet, där är lugnt på kvällarna och man kommer snabbt ut på både inre- och yttre ringvägen (90-väg/motorväg) vilket gör att man snabbt kan ta sig till olika delar i samt utanför Malmö. Det går att cykla både till tåg (Hyllie) och in till Malmö centrum på jättebra cykelvägar. Och det går såklart bussar in till Centrum, Hyllie och andra delar av Malmö. Limhamn är känt som ett av Malmös "rikeområden" men det finns mycket helt vanliga hyreshus där också
Jag bodde i ett sånt och trivdes jättebra.
När jag bodde i Limhamn så hade jag medryttarhäst i Södra Sallerup. Där finns ett jättefint ridhus med en aktiv ryttarförening som anordnar tävlingar och olika aktiviteter. Många små stall på skrittavstånd till ridhuset (så trivs man inte i det ena stallet kan man byta till nått annat hehe). Iom att det är så nära Malmö är det väl inga stall som har enorma hagar, men det är absolut inte bara massa "frimärkshagar". Man måste rätt långt bort från Skånes västkust för att hitta stora hagar enligt min erfarenhet. Jättebra uteridningsmöjligheter också då typ kommunen (?) och bönderna har ett avtal/överenskommelse att bönderna lämnar remsor i kanterna på åkrarna som man får rida på. Eh, don't quote me on this, men remsorna finns där att rida på iaf! Så trots att det ligger väldigt nära Malmö kan man rida ut långa rundor, även om man får passera några bilvägar på sina ställen.
Jag har sett att en bukeanvändare lägger upp bilder från ridhuset här ibland, vi känner inte varandra men jag kan säga vem i PM om du vill ta kontakt och höra lite mer aktuell info
Edit: Oj, vad långt det blev