Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Jag och min sambo letar efter nytt boende, och har nu trillat över en lägenhet med perfekt planlösning, på första våningen med inglasad...
Svar
16
· Visningar
12 362
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Någon här som vet någon affär (gärna på nätet) som har ett hyfsat utbud med överkast för 120-sängar. De jag hittat hittills har kanske...
Svar
7
· Visningar
11 129
Senast: Lottch
·
Hemmet Ärade bukefalister.... vad är den här möbeln till för??? (den centrala i bilden alltså. har listat ut den andra!) ska man ha...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: GotAsecret
·
Hemmet Flyttade i våras till en ny lägenhet. Det enda som inte var helt perfekt är att den ligger i markplan med fönster ut mot en väg (inte så...
Svar
12
· Visningar
5 608
Senast: BuenoBull
·
Hemmet När tror ni detta köket är ifrån? :) Huset är byggt 1949.
Svar
4
· Visningar
1 465
Senast: FadeAway
·
Hemmet Nån som har bilder eller vet hur kök såg ut förr? Typ början av 1900-talet. Jag kör mycket buss i Djursholm och ser dessa stora...
Svar
4
· Visningar
1 430
Hemmet Saknar en tråd där vi kan dela med oss av bilder och tankar kring inredning, för att få och ge inspiration! Tapeter, möbler, textiler...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 565
Senast: Sjalen
·
Hemmet Har inte sett någon sådan tråd så jag tyckte det var dags. Själv tänker jag bidraga så fort vi möblerat om i vardagsrummet och det...
Svar
14
· Visningar
3 765
Senast: VLMF
·
Hemmet Har av misstag råkat tvätta min nya, fina lusekofta. Det var en present och jag kan för mitt liv inte förstå hur den kan ha hamnat i...
Svar
9
· Visningar
14 718
Senast: susannem7599
·
Hemmet Nån som gjort det? Räcker det med att köpa en vanlig vit tallrik på t.ex Rusta och måla på, eller måste det vara nått speciellt?
Svar
2
· Visningar
1 202
Senast: Blueberry
·
Hemmet Hur förvarar ni era kryddor? (och hur stor är er kryddsamling ungefär?) Mitt ex, som jag är och hälsar på just nu, har (och hade när...
Svar
11
· Visningar
8 360
Hemmet Hej alla hemmafixare. Vad håller ni på med för projekt den här sommaren? Hur går det och när blir det klart? Sugen på att höra allt om...
2
Svar
33
· Visningar
4 762
Hemmet En tråd för sådana frågor och tips. Själv undrar jag vad jag ska ha för färg på ramen till den här (vita väggar och i övrigt...
Svar
12
· Visningar
2 061
Senast: Sjalen
·
Hemmet Efter många om och men har jag insett att min gamle Pfaff och jag inte kan samarbeta på ett normalt sätt och damen får därför flytta...
Svar
4
· Visningar
1 138
Senast: Lazy Lady
·
Hemmet Jag flyttade in i en ny hyreslägenhet några veckor sedan och på infolappen om lägenheten står det att husdjur är förbjudna (ej på...
Svar
3
· Visningar
1 118
Hemmet Ni som har fler än 2-3 par skor, hur förvarar ni dem? Speciellt ni som bor trångt och egentligen inte har plats för fler par skor...
Svar
16
· Visningar
3 300
Senast: Fanzia
·
Hemmet Rummet är ett ganska rymligt sovrum med halvmörkt laminatgolv, ungefär den här färgen: Möblerna är också ganska mörkt träfärgade, typ...
Svar
18
· Visningar
4 432
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag älskar paj, mycket för att det är enkelt göra mycket av och att det lätt går att dela i lagoma bitar för att frysa in. Sen smakar...
2
Svar
21
· Visningar
2 921
Hemmet En kär granne impregnerade en jacka till sin dotterdotter och hängde den på tork utanför bastun efter ett regnväder... nu har det...
Svar
3
· Visningar
1 214
Senast: lewellyn
·
Hemmet Har införskaffat en råsaftcentrifug och bestämt mig för att göra must i år. Har surfat runt en del för att försöka begripa hur man på...
Svar
8
· Visningar
12 208
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.