Inredningsinspiration!

Sv: Inredningsinspiration!

Dom är häftiga och annorlunda :)

Det finns numera två kartor från Intrade med PIP.
Du ska se dom i verkligheten också, de har stukatur och glans på vissa.

bild3-1.jpg

Jag kan tänka mig att det blir fint med vita väggar och möbler samt "djungeltapeten" på kortsidan längst in. Sedan kan du ju matcha upp med några få detaljer med någon färg från tapeten typ rosa eller orange (om jag tolkar färgerna rätt på min skärm).

Jag tycker inte att den var fin alls, men det är tur att smaken är olika.

KL

Jag vill ha en gul tapet i köket och har kollat på alla gula från PIP. Har ni sett några fler fina gula någonstans? Helst inte så stormönstrade :)

Åh, den här var ju bara för gullig! :D

513.jpg

Jag borde kolla igenom barnkollektionerna. Där finns det säkert en kökstapet för mig :D

Ha ha där kollar jag jämt, de har ju de roligaste tapeterna och tygerna :D.

11319.gif

Här är en mer "vuxen" vad det nu är.

Room Seven kanske kan ha någonting?
Den här kombon är bara för härlig, även om den faller på att den är stormönstrad. :love:

DSC-5826-final.jpg

dots-yellow-wallpaper-2000145.jpg

bird-branches-yellow-wallpaper-2000115.jpg

Tycker att min hörna under sängen fortfarande är lite vit, men jag har inte riktigt funderat på vad jag ska göra åt saken än :p
Någon som har tips?

Mysigt!

Förutom att sätta något i hjärtat så kan du istället måla hjärtat i t.ex. något turkosaktigt blått som är på modet just nu (men som jag själv älskar jämt eftersom det påminner mig om mitt kära Cornwall och maritima stämningar). Du kan också ha en färgglad bordslöpare och du skulle kunna ha någon färgglad rad med små spotlights i "taket" under sängen. Kanske någon som är riktad mot vad du nu väljer att göra med hjärtat.

Den prickiga är ju hur fin som helst! :D
Jag tror att den kan vara supertuff till det schackrutiga golvet :banana:

KL

Måste få råd:)

Jag har en väldigt mörk lägenhet. Den ligger på bottenvåningen och har hyreshus runt om, vilket gör att den släpper in väldigt lite ljus. Jag älskar mörka möbler (gammaldags mörkbrunt och robust) och har detta i mitt vardagsrum just nu. För ett par dagar sedan fick jag (trots att jag älskar mina möbler) en ide om att byta ut alla mörka möbler till vita istället. Bara för att få lägenheten mer ljus och öppen. Det handlar om en bokhylla i tre delar, tv-bänk, soffbord och två småbord (hörnbord) som jag har i mörkt brunt i samma stil.

Var på IKEA, kollade i lite möbelkataloger och la ner iden. Det blir för dyrt just nu!!

Men som av en slump ringde jag pappa idag. Han och hans nya kvinna har precis köpt ett vitt soffbord och en vit tv-bänk ( snygga tycker jag) och kommit på att de ska sälja det för att de vill ha matsalsbord där i stället.

Min fråga till er: Kan jag stoppa in dessa två vita möbler bland mina två mörka sidobord och mörka bokhylla, utan att det ser dumt ut? Jag har aldrig blandat möbler såhär och vill inte att det ska se ut som att jag typ köpt ihop ett möblemang på loppis:angel:;) Jag är ofta ganska noga med att det ska vara ton i ton och inte "skära" sig, men samtidigt är detta en bra chans att komma över snygga, nästan helt nya vita möbler billigt, och som jag ändå tänkt köpa när jag fick råd. Vad tror ni?:)

Du måste ju börja någonstans, det blir ju svindyrt att byta alla möbler på en gång.
Och jag tycker att du kan måla din befintliga möbler om du vill ha vita eller ljusa. :)

Du måste ju börja någonstans, det blir ju svindyrt att byta alla möbler på en gång.
Och jag tycker att du kan måla din befintliga möbler om du vill ha vita eller ljusa. :)

Fast... Även om jag är ganska pysslig av mig, så har jag aldrig målat möbler innan. Jag kan inte, jag vågar inte;).

Men skär det sig tror ni? Jag ska ju ta hem en liten valp om ca 6 veckor, jag vill ha det klart innan dess, men det är ju också pga detta som jag inte riktigt har råd just nu:laugh:

Äsch då! Slipa och måla. Inte så svårt.
Det går även att lämna in på lackning, och det är inte så fasligt dyrt :)

Äsch då! Slipa och måla. Inte så svårt.
Det går även att lämna in på lackning, och det är inte så fasligt dyrt :)

Känns som jag trådkapar, men finns det någon sida (eller ideer härifrån bukefolket) där man kan lära sig om hur man går tillväga? Är det inte svårt att få färgen jämnt och dessutom svårt att täcka en mörk möbel så den blir riktigt vit?

Du får grundmåla med någon häftgrund och sen måla i flera lager. Inte så avancerat :)

Du måste ju våga någon gång :)

Är den lackad? Isf rugga upp ytan och på med häftgrund. Lacknafta baserat flyter ut finare men gulnar också med tiden. Du kan använda en skumgummiroller till lacknaftabaserat så blir det jättefint.

Kör du vattenbaserat (vilket är bättre iom hundvalpen, om du inte kan måla det någon annanstans) Så kan du inte använda skumgummiroller, det bara drar färger framför sig. Kör 50 glans eller högre så flyter det ut fint ändå :)

Eller, lämna in för sprut lackering.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 218
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 712
Senast: Calmiche
·
Relationer Jag är livrädd för kärleksrelationer. Samtidigt längtar jag väldigt mycket efter närhet. Hur gör man? Hur vågar man släppa någon nära...
Svar
4
· Visningar
4 039
Senast: Cafer
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
3 061
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka