Inredningsinspiration!

Sv: Inredningsinspiration!

Jag är störtkär i den gulprickiga.:D Schackrutigt golv känns som alldeles perfekt till!

Själv letar jag efter inspiration till en tavelram som jag har hemma. Ribba 100*70 cm, svart. 50*70 om man använder pp'n.
Tanken är ett lite mörkare motiv eller mönster åt sago-hållet och fungera med (varm) mörklila och jag har börjat fundera på en inramad tapetbit men hittar inte riktigt något som passar färgmässigt, eller har rätt mönster.
Någon som har koll på tapeter/märken som passar in på den beskrivningen? Eller illustrationer för den delen?

Du måste ju våga någon gång :)

Är den lackad? Isf rugga upp ytan och på med häftgrund. Lacknafta baserat flyter ut finare men gulnar också med tiden. Du kan använda en skumgummiroller till lacknaftabaserat så blir det jättefint.

Kör du vattenbaserat (vilket är bättre iom hundvalpen, om du inte kan måla det någon annanstans) Så kan du inte använda skumgummiroller, det bara drar färger framför sig. Kör 50 glans eller högre så flyter det ut fint ändå :)

Eller, lämna in för sprut lackering.

Tack för tipsen:-) Ska fundera och se om jag vågar:banana:

Vitt funkar ju bra som kontrast mot mörkt trä så det borde ju inte vara några problem att successivt byta ut.

398442_10150585963708323_1795523779_n.jpg

Den här hhar jag i ett rum som är mera som en glasveranda, väldigt lite vägg och mycket fönster, den är så himla ball !

Kl*

Ett tips är att gå till närmsta färghandel och fråga om utgående tapetböcker.
Det kan man använda till att klä mycket!

Vad fint du har det. Gillar verkligen din säng och hörnan under. Tycker inte den är för vit, det ser stilrent och fräscht ut.

+ starcraft: Tack :laugh: När vi köpte lägenheten var där ett halvsjabbigt sängskåp, så (om jag får säga det själv) så tycker jag att det blev riktigt bra med loftsängen.

Jag tycker att tapeterna du visade var jättefina :love:

Men jag vet att jag är iaf en sån som tröttnar väldigt fort på de också om jag skulle ha det hemma.

Jag är väl lite tråkig i min inredningsstil.

Men jag föredrar halvmörka golv med olika nyanser så det blir lite liv i det.
Väggarna vill jag ha äggskalsvita eller vitrandiga med ca 5-10cm breda ränder som knappt syns.

När det gäller textilier vill jag ha naturfärger som går ton i ton.
Just nu är det olika nyanser av grått som gäller.
Men för att det inte ska bli alldeles för platt har jag mest randiga och rutiga textilier.

I sovrummet är möblerna vitmålade av mer gammeldags modell.

I övriga lägenheten har vi lite mörkare antikvaxade ekmöbler i enkel ganska klassisk design.

Jag är ganska sparsmakad och gillar inte massor av smått prål å grejer utan jag har hellre få och rejäla saker.

Igår beställde jag två par nya set med sängkläder och en ny stor klocka :)

6485770-origpic-fd19bb.jpg

18mediumA60158.jpg

86-1154bs.jpg

Senast ändrad:

Igår beställde jag två par nya set med sängkläder och en ny stor klocka

Snyggt!

Själv letar jag efter något snyggt till diskgrejerna. SagaForm har den här:

382x388-sagaform_project_5015541_diskhallare_produktruta.jpg

Problemet är bara att den inte verkar ha plats för disksvampar och det är ju de som dräller runt mest tycker jag. Eller får de plats på hängaren "under" disktrasan?

Andra tips?

Det finns en sådan inbyggd diskmedelspump du kan köpa på IKEA, så kan du ha svamparna där de ställt diskmedlet istället?

Vi har en korg som man fäster med sugproppar, där finns det svampar och diskborstar och proppen till vasken.
Disktrasan sitter bredvid i en hållare (googla Pluring för bilder) och diskmedel har vi i en snygg sprayflaska (utblandat med vatten. Husmorstips!). Ordning och reda :)

Vi har en korg som man fäster med sugproppar, där finns det svampar och diskborstar och proppen till vasken.
Disktrasan sitter bredvid i en hållare (googla Pluring för bilder) och diskmedel har vi i en snygg sprayflaska (utblandat med vatten. Husmorstips!). Ordning och reda :)

Det där lät bra. Jag vill inte ha något som ska monteras nämligen utan fristående ska det vara men ingen gammal urdiskad surkålsburk. :D

Diskmedelsflaskan stör jag mig inte på så värst men kanske flaskan där maken blandar diskmedelsrester med just vatten borde få bli en roligare flaska än den gamla diskmedelsflaskan för att pigga upp lite. :)

Jag har en sån här diskmedelspump :)
Då får man plats att samla allt på ett och samma ställe.

catalogueImage

Åh var har du hittat den?
Våran ´diskmedelshörna´är jätterörig, svårstädad och hemsk.
Något sådant skulle verkligen behövas

KL

Vi ska ha den här tapeten i vardagrummet.
Där är det parkettgolv (ganska mörkt, ungefär som golvet på bilden) och när vi har rivit en vägg kommer vi att ha fönster åt både söder och norr, så det är mycket ljusinsläpp. Vi har en stor grå/svartmelerad soffa med divan och en skön fåtölj som är ljusare grå (gubbgrå liksom). Jag tror att kristallkronan (ganska stor empire) kommer att hänga antingen över bordet i matsalsdelen eller som taklampa i vardagsrumsdelen.

Har ni några förslag på mattor och gardiner eller annat roligt som ni tror skulle passa?

rand_tapet_506302f0ddf2b309000004d4.jpg

Jag är för övrigt svag för päls och lurv på golv :angel:

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 218
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 712
Senast: Calmiche
·
Relationer Jag är livrädd för kärleksrelationer. Samtidigt längtar jag väldigt mycket efter närhet. Hur gör man? Hur vågar man släppa någon nära...
Svar
4
· Visningar
4 039
Senast: Cafer
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
3 061
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka