Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Överst på "att göra"-listan står att fixa iordning grabbens lekhörna. Hans rum är inte enormt och det brukar ändå alltid sluta med att...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: Monifa
·
Hemmet Blandaren i duschen har gått i strejk och vägrar leverera varmvatten. Uppfriskande.... Jag har egen brunn och det har kommit en hel del...
Svar
18
· Visningar
2 295
Senast: tanten
·
Hemmet Jag har tänkt att slänga ut våra två (helt olika!) skrivbord som står bredvid varandra och i stället sätta upp en lång bänk i väggen...
Svar
0
· Visningar
527
Senast: Rie
·
Hemmet Jag har problem med hur jag skall förvara mina sjalar på ett snyggt och praktiskt sätt. Har runt 40 st så dom tar ju upp lite plats. O_o...
Svar
3
· Visningar
704
·
Hemmet Hej alla kloka :) Tänkte be om hjälp med vad en matta från IKEA heter.:confused: Grå med Vita tunna konturer av blommor/blad( vet inte...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: hallonsaft
·
Hemmet Vi håller på att bygga ett uterum. Där vill jag ha en soffa med förvaring i. Men jag har letat o letat men hittar ingen. :( Är det...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: Vår_Vinter
·
Hemmet Om tråden hamnat fel får moderator flytta. Jag har alltid haft möjlighet att ta mig till/från hemmet med allmänna kommunikationer...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 064
·
Hemmet Inspirerad av @Mia_R i Hiss&Diss-tråden på Senior så tänkte jag att det kunde vara kul att höra vad bukefalisterna har i verktygslådan...
2
Svar
24
· Visningar
1 714
Senast: Mia_R
·
Hemmet Hej alla kloka bukefalister! Vårt hus angränsar mot ett gärde som används som betesmark och är permanent stängslat, Grannen har satt...
Svar
14
· Visningar
4 167
Senast: BornAgain
·
Hemmet Jag har aldrig haft eller använt glassmaskin förut, man jag vill ha en! Frågan är bara vilken? Vad har ni att rekommendera? Jag...
Svar
9
· Visningar
2 847
Senast: Korven
·
Hemmet Kan man göra det enkelt, smidigt och riskfritt? Eller bör man koppla in en mäklarfirma. Köparen är viktigare än priset. Så budgivning...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: Rie
·
Hemmet Nu vill jag se bilder på er balkong/uteplats! Allt från blommor till möbler till "myslampor" till prydnadsgrejer! Shoot!
Svar
6
· Visningar
1 196
Senast: Solvira
·
Hemmet Det är mycket köksfrågor nu... Vad tycker ni? Jag ska beställa ett Off white Bodbyn-kök från Ikea. Har blålaserad halvpanel i mitt...
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: susanne
·
Hemmet Är lite trött på våra furumöbler, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga! Det är ett bord och en 180 säng och jag vill inte ha dem...
2
Svar
32
· Visningar
2 936
Senast: lizzie
·
Hemmet Bakgrund: http://www.bukefalos.com/threads/jag-har-forssatt-leon-o-mig-i-en-riktig-knipa.1284140/ Högst på listan står...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 161
Senast: labb
·
Hemmet Är lite bråttom för nu har tre småfåglar kraschat mot en fönsterruta på verandan. Vad kan jag hänga i fönstret, så att himlen inte...
Svar
10
· Visningar
1 442
Senast: Pudlan
·
Hemmet Tänkte först vara anonym, då inte så många vet att vi är i flyttankar. Men de jag känner på buke ber jag bara att inte nämna ngt på...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 639
Senast: voltis
·
Hemmet Hej! Igår så fick jag en bänkdiskmaskin inkopplad, och vattnet kommer in genom snabbkoppling på vattenkranen som man då sedan bara...
Svar
15
· Visningar
5 011
Senast: Brandgul
·
Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 628
Senast: ch791022
·
Hemmet Allra helst vill jag ha massivt trägolv, men mannen är inne på parkett. Jag vet inte om jag vill ha parkett hemma, eftersom jag vill ha...
Svar
10
· Visningar
7 028
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix