Göra om furumöbler

Hm... Svenska tior blir både svårböjda och lite väl dyra, va? :p

Jag får erkänna att jag blir lite... matt av att man häller epoxi i vardagsrummet, rekommenderar att man stänger ventilationen, använder noll och ingen skyddsutrustning (inte ens ett par handskar...) och värmer den med blåslampa... :laugh:

Menade du inte hög snarare än matt?! :rofl:

Jag säger inte att man ska gå efter deras "säkerhetsåtgärder" men de har MÅNGA coola idéer :)

Menade du inte hög snarare än matt?! :rofl:

Jag säger inte att man ska gå efter deras "säkerhetsåtgärder" men de har MÅNGA coola idéer :)

Menar nog lite av varje. Nånstans mellan "full i skratt" och "död" tror jag. O_o:laugh:

Nä, jag tror inte heller du förespråkade deras säkerhetstänk! Det är bara jag som inte kan släppa såna saker. :p
Och folk kopierar vad fanken som helst de ser andra göra, så det är värt att påpeka att det där är lite väl oförsiktigt.

Får väl i rättvisans namn säga att jag fick lite högre tankar om dem efter jag läste den här posten
http://www.epbot.com/2015/04/concerned-mom-adds-feminist-commentary.html

PrivateNurse.jpg

O_o ... O_o ... O_o ... :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead: :arghh:

Så OK, jag förlåter dem för Epoxifiaskot då. Kanske. :D

Och tror ni inte att det hade varit någon och köpt bordet igår kväll? Riktigt surt då det var ett äkta fynd

Är lite trött på våra furumöbler, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga!
Det är ett bord och en 180 säng och jag vill inte ha dem helvita.
Sängen skulle jag helst bara vilja ha i en mörkare träfärg men känns omöjligt att betsa, då det är för mycket att slipa.
Bordet är enklare så, då det blir mer en plan yta att betsa.

Har ni några tips på hur man kan göra om furumöbler? Är total nybörjare och vill inte ha hjälp från sambon så vi får se hur detta går:p

Har du funderat på äggoljetempera? Jag målad min furusäng i en mörkgrå nyans äggoljetempera - blev ursnyggt. Lite lätt slipning av sängen och tvätt med målartvätt och sedan var det bara att måla. Behöver dock ha tid på sig att torka.

http://ovolin.jetshop.se/aggoljetempera/tips-och-rad-c-181-1.aspx

/Lizzie

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 336
Senast: lundsbo
·
Småbarn Jag har en lättsam och glad unge på dryga året. Han äter bra, sover oftast bra och är orimligt glad. Jag kan räkna på ena handens...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
18 818
Senast: piggelin
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 356
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård