Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Det finns sååå många billiga kontinentalsängar ute på marknaden just nu, skulle vilja ha lite tips att tänka på, vad man ska kika efter...
2
Svar
27
· Visningar
3 927
Senast: aprilmaj
·
Hemmet Jag drömmer om en soffa med fasta sittplymåer. Vem orkar rätta till "soffkuddarna" flera gånger om dagen, efter att barnen och man...
Svar
6
· Visningar
1 449
Senast: Soapbubble
·
Hemmet Jag har sedan några dagar en induktionsspis. Den låter! Ska den göra det? Ett lite surr - som från en maskin när man slår på den. Är...
Svar
18
· Visningar
9 019
Senast: Keb71
·
Hemmet Någon med relevant erfarenhet? Vi står mitt i renovering och nu börjar det bli dax med de tunga bitarna. Både projekteringsmässigt och...
Svar
0
· Visningar
860
Hemmet Kanske en självklar sak men jag fattar inte... Vaaar ska man trycka för att få till en liten spolning? Trycker man på den lilla hänger...
Svar
5
· Visningar
3 068
Senast: Nera
·
Hemmet Inflyttningsdatumet närmar sig för mig! Och största problemet närmar sig - belysning! Lägenheten är en mindre etta (hyfsat stort kök...
2
Svar
23
· Visningar
19 127
Senast: MadicDomino
·
Hemmet Hej! Vi köpte vårt hus varudeklarerat för snart ett år sedan. Varudeklarerat innebär att man har en försäkring på att skador som inte...
Svar
3
· Visningar
937
Hemmet Vårt vardagsrumsfönster är urtråkigt, två vita längder är allt. Hissgardin ger för lite ljusinsläpp. Blommor, prydnadsaker och dylikt...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: Bexzor
·
Hemmet Någon som vet om slutpriser på bostadsrätter offentligtgörs på något sätt när det inte är öppen budgivning? Det har sålts en...
Svar
18
· Visningar
1 961
Senast: Ava22
·
Hemmet Ska måla en slags minnestavla av ett djur men kan inte bestämma mig vilket språk jag ska skriva texten i. Det jag väljer mellan är...
Svar
4
· Visningar
646
Senast: Kibani
·
Hemmet Jag har fått gardiner som är så... ja, speciella :o:D att jag inte kunde låta bli att sätta upp dem...
Svar
6
· Visningar
1 217
Senast: aprilmaj
·
Hemmet Som ny kund får man 40 % rabatt på det dyraste köpet och jag har tänkt köpa ny eller begagnad soffa i år, törs man köpa en på postorder...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Mia_R
·
Hemmet Har fyra element hemma nu som värmer huset. ALla pstår att det är svindyrt att värma så, men jag räknar med 1500 ca för bara värmen, är...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: monster1
·
Hemmet Blir tokig snart! Vi köpte huset i oktober,brännaren som satt då var från -01, och den krånglade från dag 1. Tände inte...
Svar
7
· Visningar
4 756
Senast: labb
·
Hemmet Varför vill man köpa en bostadsrätt "svart"?? Vi har en bostadsrätt till salu och säljer den privat. Vi har nu en spekulant, men...
2
Svar
28
· Visningar
4 759
Senast: Gabbi
·
Hemmet Jag och sambon flyttar till hus i mitten av maj och det kommer bli en del renovering. Köket skall rivas ut och bytas helt och hållet...
Svar
0
· Visningar
748
Senast: Flash5
·
Hemmet Hur gör ni med all reklam innan ni slänger det? Man kan ju inte springa till pappersåtervinningen varenda dag. behöver hitta någon typ...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 636
Hemmet Söker efter gardinkappor (gärna metervara då har både tre "normala" och två stora fönster) eller gardintyg med diskreta mönster av typ...
Svar
12
· Visningar
4 095
Senast: Egonson_
·
Hemmet Köpt en begagnad ekskänk som är oljad. Dock har oljan torkat in en hel del och en uppfräschning skulle inte skada. Vad för olja ska man...
Svar
5
· Visningar
5 653
Senast: lizzie
·
Hemmet All mat blir isisg, även sånt som inte ens är öppnat. Skulle öppna och koka upp broccoli jag köpt och allt var bara som en stor isklump...
Svar
14
· Visningar
10 778
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix