Val av kontinentalsäng

Tack vare den här tråden gjorde jag slag i saken och beställde en ny säng idag. Hoppas, hoppas att den är så skön som den var i affären. Men det var 6-8 veckors leverenstid på den :meh: Är inte det länge? Hur lång tid har ni fått vänta på era?

Hos Kungsängen var det nog 8 veckor, men tror det tog totalt 17 veckor för oss att få sängen vi beställt då den kom i två olika nyanser. Vi hade beställt den mörkgråa och 3 av 5 delar kom i rätt nyans men bottensängarna var i den ljusa nyansen.
Fick skicka tre hundra bilder för de påstod att det bara var en liten nyansskillnad som det kan bli i produktionen. :banghead:
Sen tog det bra länge innan de kunde leverera för de körde bara ut sängarna varannan tisdag mellan 12 och 16. Braaa. Lite bättre service och ett undantag hade man ju kunnat få när de var de som gjort fel från början.

Men vi är supernöjda med sängen iaf! :D

Har precis handlat en säng på Mio - 8 veckors leveranstid. Men jag har lärt mig en massa om "pocketresår" och bonell ;) . tydligen så har ju de billigaste varianterna väldigt dåligt med lager av pocket.. Det ska helst vara många lager av pocketresår för att vara riktigt bra. Vi lyckades få ett superpris på en relativt dyr säng pga otroligt dålig information inne i butiken (rea-affisch). Inte ens säljaren begrep hur informationen skulle tolkas. Vi fick sängen 5000 billigare än det egentliga reapriset :bump::D

Hos Kungsängen var det nog 8 veckor, men tror det tog totalt 17 veckor för oss att få sängen vi beställt då den kom i två olika nyanser. Vi hade beställt den mörkgråa och 3 av 5 delar kom i rätt nyans men bottensängarna var i den ljusa nyansen.
Fick skicka tre hundra bilder för de påstod att det bara var en liten nyansskillnad som det kan bli i produktionen. :banghead:
Sen tog det bra länge innan de kunde leverera för de körde bara ut sängarna varannan tisdag mellan 12 och 16. Braaa. Lite bättre service och ett undantag hade man ju kunnat få när de var de som gjort fel från början.

Men vi är supernöjda med sängen iaf! :D
Ånej... Vad irriterande! Bra att ni blev nöjda i slutändan i alla fall.

Har precis handlat en säng på Mio - 8 veckors leveranstid. Men jag har lärt mig en massa om "pocketresår" och bonell ;) . tydligen så har ju de billigaste varianterna väldigt dåligt med lager av pocket.. Det ska helst vara många lager av pocketresår för att vara riktigt bra. Vi lyckades få ett superpris på en relativt dyr säng pga otroligt dålig information inne i butiken (rea-affisch). Inte ens säljaren begrep hur informationen skulle tolkas. Vi fick sängen 5000 billigare än det egentliga reapriset :bump::D
Jag har ingen koll på det där du skriver, men jag får väl läsa pappren så småningom. Gick bara på hur bra det kändes när jag provlåg och att det skulle vara naturmaterial.

En intressant sak är att jag provade Hästens och den var inte alls bra för mina skuldror/axlar. Gillar annars idén med lin och tagel osv. De påstod att man måste "ligga in sig" och att den formar sig efter kroppen, men jag vill att den ska känns bra från början.

Provade också Tempur och det var näst bästa alternaivet för mig, men det kändes lite knepigt när man vände sig för då var det knöligt ett tag innan den format sig efter den nya ställningen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 241
Senast: Åsa A
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 150
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 454
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg