Förvaring för all reklam

Undrar lite...

Ni som eldar med reklamen - hur gör ni?

Där jag bor är den absoluta majoriteten av reklamen på glättat papper som knappt brinner. Omöjligt att få fjutt på. För mig är reklam värdelös som tändmaterial.

Är det sådan skillnad på reklam i olika landsändar?

Nej, egentligen inte.
Det räknas sannolikt som samhällsinformation och det ska reklamutdelarna lägga i lådan.
Man kan tydligen sätta upp nån lapp med "nej tack till gratis tidningar" men det är inte alla som respekterar det, och då missar man allt (även då typ Ikea och andra "roliga" gratis tidningar)

Man kan tydligen sätta upp nån lapp med "nej tack till gratis tidningar" men det är inte alla som respekterar det, och då missar man allt (även då typ Ikea och andra "roliga" gratis tidningar)
IKEA-katalogen är inte samhällsinformation så den missar man alltid om man har "nej tack" på dörren.

Vi har ett annat problem. Om jag inte tar emot reklam får jag heller inte lokaltidningen:banghead: Jag HATAR reklam, men vill gärna läsa gratistidningarna. Att sätta upp lapp om att jag tar emot tidningar men inte reklam fungerar inte, så det får bli så att vi tar emot all reklam i alla fall.

Plastback med lock, sen tar man backen och tömmer på återvinningen och tar med sig backen hem igen.
Så pass stor att man får i för en vecka ungefär. Kan man förvara i ett skåp eller förråd eller i garaget, eller något :)

Hade ingen reklam när jag bodde själv men sambon vill ha nu så då fick jag snällt ta bort märket från min brevlåda jag tog med mig ;)

IKEA-katalogen är inte samhällsinformation så den missar man alltid om man har "nej tack" på dörren.
Men den är väl adresserad? Iallafall brukar den vara adresserad till mig, man får ju inte den om man inte beställt den/är Familymedlem. Jag fick inte den förrän jag aktivt beställt den.

Undrar lite...

Ni som eldar med reklamen - hur gör ni?

Är det sådan skillnad på reklam i olika landsändar?

Här har både ica,coop,netto,ica maxi med flera pappers reklam,sen är det en del blank reklam också men den åker som sagt i soptunnan redan innan den når hemmet.

Vi har ett återvinningsrum i källaren med förvaringskassar för tidningar, glas, metall, lampor, batterier och kartonger :-)

Lämpligt tändmaterial i en papperspåse som hamnar i pannrummet. Glatt papper/dåligt tändmaterial i en annan papperspåse som åker till återvinningen så småningom.

Jag lägger reklam (det lilla som kommer, har lapp på dörren) och tidningar i en kasse som jag tömmer i grovsoprummet när den är full. Vi kan lämna tidningar, elektronik, grovsopor, glas, batterier och lampor där. :up:

Men den är väl adresserad? Iallafall brukar den vara adresserad till mig, man får ju inte den om man inte beställt den/är Familymedlem. Jag fick inte den förrän jag aktivt beställt den.

Jag fick den adresserad till mig trots att jag definitivt inte beställt den eller var medlem :confused:

Jag har en lapp men ibland får jag reklam ändå (ett tag hade jag TRE lappar på brevlådan, en på framsidan, en på ovansidan och en inuti på locket, det hjälpte inte). Dom där "glatta" reklambladen, ska dom läggas bland tidningar eller brännbart?

Perfekta papperspåsen till reklam och tidningar får man i blomsteraffären! :up:

Låg och bred, perfekt A4 storlek i botten. Brukar dessutom vara ganska kraftigt papper.
Blir en lagom mängd som man orkar bära utan att få ont i fingrarna som med en stor matkasse (om man nu fyller den).

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så...
2
Svar
23
· Visningar
1 156
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 578
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 739
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII