Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Vi har bytt fönster, vilket innebär att våra myggnät inte längre passar. Det gillar myggen *suck* De nya fönsterna är sådana som öppnas...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: Laa
·
Hemmet Det är ju många som försöker ersätta plast i hemmet och även använda mindre engångsprodukter (servietter, hushållspapper osv) nu, av...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 210
Senast: Amha
·
Hemmet Det börjar bli dags att fundera över hur vårt gamla badrum ska se ut nu. :o Det gamla ska rivas ut under sommaren och i höst ska det...
Svar
15
· Visningar
14 111
Senast: majola
·
Hemmet I muren ovanför vedspisen har det suttit en sådan där rektangulär lucka som svänger . En ventil som man kan öppna och stänga efter...
Svar
15
· Visningar
10 300
Senast: tanten
·
Hemmet Var kan jag hitta någon vas som de på bilderna eller liknande i Göteborg eller på nätet?
Svar
0
· Visningar
2 926
Senast: Rosenblad
·
Hemmet En nära släkting till mig har råkat få sin prydnadsfigur sönderslagen som hon fått av sin sambo som nu är bortgången. Hon söker med...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Gupello
·
Hemmet Jag söker ett draperi som jag kan sätta innanför ytterdörren så det hindrar insekter från att fritt passera men så katterna och hunden...
Svar
7
· Visningar
1 288
Senast: Luff
·
Hemmet Vi håller på att renovera vårt badrum och har bett firman som gör det att även titta på vår tvättstuga. Vi har fått en offert men jag...
Svar
11
· Visningar
9 886
Hemmet Det är mycket att tänka på vid husköp och jag skulle gärna vilja ta del av era erfarenheter. Allt går ju inte att läsa sig till. Vilka...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 605
Senast: Mois
·
Hemmet Äldsta sonen vill ha pirattema i sitt rum men vet inte hur man ska göra riktigt. En väggmålning kan man ju göra förstås, men verkar...
Svar
4
· Visningar
1 478
Senast: Andromedae
·
Hemmet Jag tänkte att det måste ju finnas fler som stickar här inne! Jag återupptog intresset för några år sedan och har stickat otaliga par...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: labb
·
Hemmet Ska titta på ett renoveringsobjekt snart. Kommer anlita fackmän för att göra i ordning toaletterna, men tänkte passa på här att fråga om...
Svar
6
· Visningar
2 516
Senast: mamman
·
Hemmet Vi har i hela lägenheten "oregelbundna fönster", dvs olika storlek. I köket etc går det att lösa på ett okej sätt med gardiner men...
Svar
2
· Visningar
580
Senast: Miiikaela_
·
Hemmet När jag var på badhuset sist såg jag en kvinna som hade en nätväska, att ha schampo balsam och duschtvål i. Jag har sedan dess gått och...
Svar
7
· Visningar
768
Senast: Migo
·
Hemmet Hallå! Ingen aning om det här hamnade rätt men vi kör.. Som relativt nyutflyttad från boet har jag mött en utmaning som visat sig vara...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: johannas
·
Hemmet Det drar kallt under diskbänken så behöver isolera lite till vintern Tanken är att ta frigolit och täcka under skåpen och sen där det...
Svar
1
· Visningar
3 708
Senast: tanten
·
Hemmet Jag ska sy gardiner och har fått tipset att man kan använda fållband. Är det någon som använt det, funkar det bra? Har man det bara...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Vi köpte huset i Augusti 2014,och sista oktober samma år var överlåtelse dagen. Enligt annonsen och köparen körde han pellets på...
Svar
9
· Visningar
1 802
Hemmet Ni som har sålt villor, har ni tecknat dolda felförsäkringar och i sådant fall via vilket bolag? Vi kommer (förhoppningsvis) snart att...
Svar
13
· Visningar
1 561
Senast: em-pirre
·
Hemmet (bilden syns snart, väntar på moderering) Hur kan det komma sig att det är dragigt och iskallt i ett hörn mitt i lägenheten? väggen mot...
Svar
4
· Visningar
1 577
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix