Ytlighet i ett förhållande.

Inte_Ung

Trådstartare
Tittar på "Married at first sight, Australien" och slås av hur mycket som handlar utseende och yta.
Är det verkligen så som människor väljer partner?

Är det inte hur man tar hand om varandra och hur man kommer överens som avgör i det långa loppet?
Om vi väljer våra liv efter hur saker ser ut så kommer ju inte hur det känns att få någon riktig plats.

Är det inte viktigast hur man har det och hur man behandlar varandra?
Med tiden så förlorar vi ju alla vår ungdomliga skönhet.
Och vad finns då kvar?

Jag tror alla kommer svara att givetvis är egenskaper viktigast.

Med det sagt.
Jag hade aldrig brytt mig om att försöka prata med min man om jag inte tyckt han hade så sjukt fina ögon. Han var galet svårpratad! Jag fick dra ut allting ur honom. Men när det lossnade och han insåg att jag inte skulle äta upp honom visade det sig att han är den snällaste, mest empatiska människa jag någonsin träffat.
Och sen gick det som det gick.

Tittar på "Married at first sight, Australien" och slås av hur mycket som handlar utseende och yta.

Är det inte hur man tar hand om varandra och hur man kommer överens som avgör i det långa loppet?
Om vi väljer våra liv efter hur saker ser ut så kommer ju inte hur det känns att få någon riktig plats.

Och vad finns då kvar?
Det går väl knappast att dra några vettiga slutsatser från ett tramsprogram...?

För mig är attraktion viktigt i ett förhållande! Jag förstår inte alls de som säger att utseendet är oväsentligt. Det är absolut inte allt! Och ibland är traditionellt snygga personer inte attraktiva i mina ögon. Attraktion kommer av en kombination av utseende och personlighet.

Jag tror alla kommer svara att givetvis är egenskaper viktigast.

Med det sagt.
Jag hade aldrig brytt mig om att försöka prata med min man om jag inte tyckt han hade så sjukt fina ögon. Han var galet svårpratad! Jag fick dra ut allting ur honom. Men när det lossnade och han insåg att jag inte skulle äta upp honom visade det sig att han är den snällaste, mest empatiska människa jag någonsin träffat.
Och sen gick det som det gick.

Ögon är viktiga för mig också! En person kan vara hur snygg som helst. Har han "elaka ögon" så är han inte attraktiv. Han måste ha snälla ögon!

Vill bara poängtera att även snälla personer kan ha ögon som jag uppfattar som elaka.

Och vad finns då kvar?
Fast man kan vara snygg utan den ungdomliga skönheten. Finns extremt vackra gamla människor. Känns otroligt ytligt att anse att skönhet försvinner för att man blir äldre.

Så nej, egenskaper är inte det viktigaste. Attraktion är minst lika viktig. Båda måste finnas där för min del.

Det går väl knappast att dra några vettiga slutsatser från ett tramsprogram...?
Eller så gör det det.
De verkar i varje fall oerhört populära de där tramsprogrammen.
Det är gifta vid första ögonkastet i massor av länder, bönder som söker fru och bachelor.
De senare med något sorts polygamistisk tävlingsmomentet inblandat.

Hur får man ihop hälsosamma relationer av det?

Men om utseendet är viktigt för attraktionen kan det inte bli problem på andra håll i relationen då?
Till slut så är det ju det dagliga livet som man skall leva med.

För egen del så är hjärnor "Brains" det mest attraktiva.
Så attraktion och utseende hänger inte ihop för mig.
Ett vänligt, empatiskt och sympatiskt bemötande är extremt attraktivt.

Eller som en Docent sade, "Doktoranderna är ju oerhört söta, men det faller när jag försöker prata med dem. De förstår mig inte."

Klart att utseende är viktigt. Men det måste även finnas en vacker insida. Utsidan ger insidan en chans. Har flera killkompisar som skulle kunna vara pojkvänsmaterial. Men dom attraherar mej inte för 5öre utseendemässigt. Dom förblir bara kompisar.

Sen tänker jag att visst kan skönhet fallera med åren. Men ofta så finns det kvar något som attraherar ändå om det fanns från början.

Men

Och vad finns då kvar?
men hur ska du bli intresserad? Det är ju inte så att du direkt kan se hur en har det.

Eller så gör det det.
De verkar i varje fall oerhört populära de där tramsprogrammen.
Det är gifta vid första ögonkastet i massor av länder, bönder som söker fru och bachelor.
De senare med något sorts polygamistisk tävlingsmomentet inblandat.

Hur får man ihop hälsosamma relationer av det?
Fast även om programmen är populära så rör det sig ju om någon promille av befolkningen som deltar? Jag tycker att du överdriver betydelsen av programmen, minst sagt.

Men om utseendet är viktigt för attraktionen kan det inte bli problem på andra håll i relationen då?
Till slut så är det ju det dagliga livet som man skall leva med.

För egen del så är hjärnor "Brains" det mest attraktiva.
Så attraktion och utseende hänger inte ihop för mig.
Ett vänligt, empatiskt och sympatiskt bemötande är extremt attraktivt.

Eller som en Docent sade, "Doktoranderna är ju oerhört söta, men det faller när jag försöker prata med dem. De förstår mig inte."

Som sagt, en kombination, inte antingen eller.
Kan ta några av männen i mitt liv som exempel.
En har alltid varit snygg men så sjukt dryg att jag upplevt honom som ointressant tills vi faktiskt började prata med varandra och han visade sig vara en jättefin kille. Där finns det både attraktion och en insida som tilltalar mig.

En annan ser bra ut, jättetrevlig och fin på alla sätt. Vi matchar bra, har roligt, han är omtänksam, gullig, samma humor osv osv. Men jag känner noll attraktion trots detta.

En tredje är sjukt het och vi matchar varandra väldigt bra om man bortser från att han totalt saknar både empati och samvete. Ligger mer än gärna med honom men skulle aldrig kunna leva med honom.

Det var ju ett svar på vad du skrev om ungdomlig skönhet som inte varar för alltid
Och skönhet är ju alltid ytlig.

Om vi tar de ideal som finns i dag så är det på något sätt evig ungdom som gäller.
Med kniv om så behövs.
Det skall lyftas och fyllas och skäras bort både litet här och där.

Liknande trådar

Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
15 101
Senast: LenaH
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 558
Senast: Imna
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 450
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Dejtingtråden del 38
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat