Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idealet vore ju att kunna ha ett gemensamt westernförbund men där sätter ju de amerikanska förbunden käppar i hjulet.
Ja, och då är det extra sorgligt att man inte ens kan samlas under den paraplyorganisationen....Att de amerikanska moderföreningarna ha synpunkter på att deras dotterförening ska ingå i ett förbund är lika logiskt som WRAS har synpunkter på en ansluten WRAS-klubbs förehavanden.
De har inga synpunkter på en paraplyorganisation liknande WS, men att ingå i ett förbund i ett litet land i norr och då släppa kontrollen över en dotterförening kopplat till en världsomspännande förening är av förklarliga skäl helt uteslutet.
Skillnaden mellan exv. NSBA och NCHA är så stor och betydande att ett enda förbund omöjligt skulle kunna bemästra detta, varken logistikmässigt och framförallt inte kunskapsmässigt. Lösningen skulle vara att varje gren själva tar hand om det som rör sin gren..... precis som specialföreningarna gör nu.
Ja, och då är det extra sorgligt att man inte ens kan samlas under den paraplyorganisationen....
Visst är det så. Dock kommer det inte att ske så länge WS har nuvarande utformning, syfte och mål med sin existens.
Vad är det som är fel med syftet??Visst är det så. Dock kommer det inte att ske så länge WS har nuvarande utformning, syfte och mål med sin existens.
Såg westernsverige har en skapligt diger kalender, där även WRAS tävlingar finns medJa, hos swshows finns det mesta! Det gillas mycket.
Svårt att planera en tävlingssäsong där inget, eller nästan inget, ska krocka när alla jobbar efter just sin organisations kalender..
@kim99 , kan du inte förtydliga vad som ses som fel med westernsverige? Jag är nyfiken
Alla westernföreningar är såvitt jag vet välkomna att bli medlemmar? Ekonomisk vinning, på vilket sätt då? Vill nog gärna ha en mer uttömmande förklaring...Skulle kunna skriva en roman. Det kanske räcker med att konstatera att WS inte är föreningsdemokratisk. En förening där handplockande medlemmar försöker ge sig själva makt och inflytande som mynnar ut i ekonomisk personlig vinning.
Känner inte igen det du skriver? Styrelsen kommer från de olika medlemsföreningarna, vad jag vet. Alla föreningar är välkomna och själva föreningen startades genom samarbete med olika föreningar för ett gemensamt SM bl.a. Är ju ganska nyligen som dom blev en förening.Skulle kunna skriva en roman. Det kanske räcker med att konstatera att WS inte är föreningsdemokratisk. En förening där handplockande medlemmar försöker ge sig själva makt och inflytande som mynnar ut i ekonomisk personlig vinning.
WS har puttrat på under flera år. För inte så länge sedan togs något beslut om att officiellt göra WS till en förening. På WS sida fanns initialt samtliga föreningar listade som medlemmar. detta trots att föreningarnas styrelser aldrig fått någon fråga om föreningen var intresserad av att vara medlemmar. De kidnappades sonika och placerades på listan som WS-medlemmar. Till varje medlemsförening utsågs en lämplig representant av WS. Denna representant skulle företräda "sin" förening, trots att det i flera fall inte var en person i föreningens styrelse, inte någon som styrelsen utsett (eftersom de inte fått någon information eller fråga om de ville vara medlemmar).Känner inte igen det du skriver? Styrelsen kommer från de olika medlemsföreningarna, vad jag vet. Alla föreningar är välkomna och själva föreningen startades genom samarbete med olika föreningar för ett gemensamt SM bl.a. Är ju ganska nyligen som dom blev en förening.
Klart att alla föreningar är välkomna. WS hela existens hänger på om föreningar vill vara medlemmar. Utan föreningar villiga att vara med finns ingen kraft i WS som då dör.Alla westernföreningar är såvitt jag vet välkomna att bli medlemmar? Ekonomisk vinning, på vilket sätt då? Vill nog gärna ha en mer uttömmande förklaring...
Det är säkert fel på mig, men jag hänger inte med. Vilka är de andra du syftar på?Jag vet ju inte hur det ser ut i de tidigare medlemsföreningarna men den senaste tog ju ett aktivt beslut på årsmötet att gå med och jag ha för mig att de andra också tagit beslut i att gå med innan WS var en förening....men kan ha fel där...
WS startade som ett samarbete mellan flera föreningar för bl.a ett gemensamt SM och ur det utvecklades att de skulle bilda en förening.Det är säkert fel på mig, men jag hänger inte med. Vilka är de andra du syftar på?
Har kollat stadgarnahttp://h24-files.s3.amazonaws.com/202067/666532-fgyM4.pdf och där ska det ju inte vara möjligt att "kidnappa" en förening in i WS?...