Whippet vs. Saluki?

Sv: Whippet vs. Saluki?

Oh, om du kommer i närheten av Järfälla (som är lite norr om Sthlm) någon gång i sommar så får du gärna fota mig och min valpis. Det är lite svårt att fota själv om man vill vara med på bilden :p

Det tog mig 6 månader innan jag kunde säga att jag hade lärt känna min kamera - och då fotade jag nästan varje dag.
Det tar TID, men det är helt klart värt det. Nu är kameran mer som en del av mig än som ett redskap eller tillbehör :p

Vilken tur! Men jag har inte fått något PM:(

Japp, jag bor i Sunderbyn så det är ju nära:) Kanske får ta mig en titt med dig nån gång, om jag vågar!:o
Går du på Grans föresten? Eller är det bara något jag fått för mig? Har 2 - 3 kompisar som går hund andra året (tror jag iaf, men de går på Grans iaf!)

Sorri! du ska få ett nu på en gång ;) Jag har tusen prylar igång på datorn nu.
Sitter och redigerar helgens bildskörd (bilder på salukivalpar) och pratar med valpköpare, så det är lite fullt upp :p

Yes, jag går på grans! Vad heter de som du känner (eller rättare sagt, vad har de för hundar? jag är usel på namn)

Vill du följa med så får du jättegärna! Jag kan lova dig att de som har kenneln inte har något som helst emot det, du kan ju ringa dem och prata med dem om du vill. (Du kan få numret av mig om det är så att du vill ha det).

Får jag locka med bilder på lite salukivalpar? :p
(gästlösen: Wahidah)
http://Mechanical.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1209852001&id=202639819

Wiho, nu ploppade rutan för PM upp. Perfa, då har jag nåt att göra innan det blir dags för sängen.

Amanda har en Griffon Bruxellois som heter Myran, Loka är en Berger dés pyréneés à face rase. Emmas hund heter Zingo och är av en ras som jag inte kommer på hur den stavas, och jag vet faktiskt inte riktigt vad Julia har för hund.. De går andra året iaf:)

Låter det bekant?

Ska kolla bilddagboken btw:D

Det känns ganska bekant... Jag VET att jag hört något om en hund som heter Zingo... De andra känns också bekanta. Hm.

Min msn-/mailadress står nog på min "presentationsgrej" här buke ifall att det är till glädje för någon vinthundsintresserad. :p

Jag skrev ju lösenordet i mitt föregående inlägg precis innan länken ;)
Wahidah är det i alla fall.

Oh, om du kommer i närheten av Järfälla (som är lite norr om Sthlm) någon gång i sommar så får du gärna fota mig och min valpis. Det är lite svårt att fota själv om man vill vara med på bilden :p

Det tog mig 6 månader innan jag kunde säga att jag hade lärt känna min kamera - och då fotade jag nästan varje dag.
Det tar TID, men det är helt klart värt det. Nu är kameran mer som en del av mig än som ett redskap eller tillbehör :p

Absolut! :)

Det är precis den känslan som jag vill hitta med min kamera! Just nu känner jag att jag inte kan ta ut dess fulla potential än. Bra att sommaren är här snart för det är den roligaste årstiden att fota i. :p

Men åh, Täby! det är ju "nära" mig :D (och en av min valps syskon ska dit om jag inte minns helt galet)
Då kan vi gå på fotopromenad någon gång, om du vill :p

Men åh, Täby! det är ju "nära" mig :D (och en av min valps syskon ska dit om jag inte minns helt galet)
Då kan vi gå på fotopromenad någon gång, om du vill :p

Ooh så trevligt med en till Saluki i Täby isf, behövs några fler. :D Finns ett par som bor här i området men de är gamla och rätt så överviktiga. :angel:
En fotopromenad någon gång vore jätteskoj! Då kan jag få lite fototips :p

Haha, bara det inte är till dem som "min valp" ska till - de har redan hund nämligen :p (jag vill inte att hon blir tjockis)

Jag kommer till Sthlm precis i början av juni och stannar tills slutet på augusti. Vill du ses något under den tiden är det bara att höra av sig ;) Fototips ger jag gärna! (men det kan jag ge på msn också om du vill)

På tal om Stockholm, får man fråga varför du bor på tre ställen?:p Om det inte är för personligt dvs!

Inte alls för personligt, ganska lättförklarat t.o.m ;)

Jag kommer från början från Stockholm.
Nu pluggar jag i Piteå och är därför där ungefär 6 månader/år. Resterande del av året är jag i Sthlm. Därför blir det att jag bor i Pite och Sthlm.
Sedan är det då kenneln i Boden. När jag är i Piteå så bor jag på kenneln i Boden på helgen - och den känns mer som mitt hem än vad Piteå gör.

Därför har jag svårt att svara på vad som är mitt hem och har löst det genom att säga att jag bor på alla tre ställen :p

Okay, då hänger jag med! Hur gammal är du då?

Ne nu känner jag att jag måste putta upp tråden lite, inte för att jag har något att säga egentligen kanske, men ändå ;p

Jag är 17 nu, fyller 18 precis i början av juni ;)

Förövrigt sitter jag på kenneln nu :p Åker tillbaka till Pite under söndagen, men känner du att du vill med nästa helg så är det bara att hojta till. Då är det bara jag och en annan tjej som ska vara hundvakt som är här. De som har hand om kenneln är iväg på något tjosan då, så vill du hälsa på kan du ringa dem och säga att du har kontakt med en viss Ninni. :p

Jag vill visa dig min valp, de knasiga unghundarna, de diviga gamlingarna, sandtaget när hundarna far runt där i ren glädjeyra... :love:
Komsi komsi ;)

(anledningen till att jag missade ditt svar förut var att jag knappt kollade buke under hela förra veckan)

Aha! Jag kan nog inte kommande helg, ska på en väns begravning, och blir nog borta hela helgen.. :(

Isåfall någon annan helg!:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 829
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 678
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
350
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 324
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX