Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ååh så spännande! Hur många gånger är hon riden nu? Hade du sällskap eller red du själv?Idag har jag vågat mig utanför staket och ridbana och tagit en tur i skogen på lilla K. Hon skötte sig exemplariskt, men det kändes som att sitta på en tickande bomb
Ååh så spännande! Hur många gånger är hon riden nu? Hade du sällskap eller red du själv?
Fjärde gången jag satt på lilla skrutten igår. Då red vi själva i alla gångarter!
Tycker att du tänker rätt att han ska gå framåt. Har du börjat befästa röstkommandon?I går tog jag den långsammaste promenaden ever med Ior/Kelyddon (jag vet inte vad jag ska kalla honom på Buke ).
Jag skulle ju kunna skylla på att han var obekväm med svullet skap och det var därför han hasade sig fram i snigeltempo, men han har alltid varit långsam att leda. Han har liksom sitt långsamma tempo och så går han i det. I går kom jag på mig själv med att knata på snabbare och vartefter ge honom längre och längre lina, men när jag kom till slutet av longerlinan och han gick sisådär fem kilometer bakom mig insåg jag att det här kanske inte är så smart...
Bröt av nån slags växt och visade honom att om jag petar honom på rumpan betyder det att han ska gå framåt. Det greppade han på något minut, men så fort jag slutade peta med jämna mellanrum så gick det så klart långsamt igen. Han blev till slut lite stressad av pinnen också och försökte gå iväg från mig, den var inte så poppis...
Vad skulle ni göra? Fortsätta peta på honom tills han går av sig själv? Tips och tricks?
Matpaus:
Lilla gumman dådå, inte lätt när det kryper i kropp och knopp. Tur att kuren verkar fungera så hon får krya på sig!Här går tiden så sakta. Vill bara att veckorna ska gå så hon kan få läka och vi får ha återbesök och att hon då förhoppningsvis är bättre. D klättrar snart på staketstolpen. Terroriserar sina hagkompisar och börjar bli odräglig. Är som ett plåster i hagen, kommer så fort hon ser att man kommer ut ur bilen och förföljer en som en skugga. Uttråkad deluxe. Hon är en arbetsmyra ut i hovspetsarna. Fick följa med ut i paddocken och trickträna lite här om dagen. Hon nästan hoppade i repgrimman av sig själv när jag hämtade den. Hon vill så mycket den här lilla
Hostan är iaf betydligt bättre nu. Efter en kur med snordyr medicin
Har världens bästa tips på affärsidé. Tillverka en produkt att sälja men endast i gigantiskt storpack. Sjukt smart. Kunden betalar massa pengar och använder typ 1/10 av förpackningen
Tur hon är värd varenda krona
Mitt lilla hjärta var på tömkörningskurs förför självaste Bo Jenå här i dagarna. Är så stolt över honom. Även om han tycker att det är lite läskigt och ovant så gör han verkligen sitt bästa. Vi fick med oss massa klokskap och tips som vi kommer att använda oss av framöver, så vi ska jobba november ut och sedan pausa ett par månader tror jag.
Inte direkt, smackade ju lite när han skulle gå men har inte övat smackning specifikt. Vi gick promenad igår (söndag, förvirrande när man vaknar mitt i natten) igen, och trots hästsällskap som försvann i fjärran så var han om möjligt ännu segare. Han verkar vara ungefär -5 på flockbundenhetsskalan... Trots metacam en stund innan promenaden hade han dock 40,3 i feber någon timme efter hemkomst, vilket ju kan förklara ovilligheten. Stackars liten, matte fick väldigt dåligt samvete. Han visar inte med mycket att han mår dåligt, alltså. Jag gissade på lite feber, kanske 38,5-39, och så har han över 40 när jag tempar. Har han feber nu på morgonen blir det veterinär.Tycker att du tänker rätt att han ska gå framåt. Har du börjat befästa röstkommandon?
I går tog jag den långsammaste promenaden ever med Ior/Kelyddon (jag vet inte vad jag ska kalla honom på Buke ).
Jag skulle ju kunna skylla på att han var obekväm med svullet skap och det var därför han hasade sig fram i snigeltempo, men han har alltid varit långsam att leda. Han har liksom sitt långsamma tempo och så går han i det. I går kom jag på mig själv med att knata på snabbare och vartefter ge honom längre och längre lina, men när jag kom till slutet av longerlinan och han gick sisådär fem kilometer bakom mig insåg jag att det här kanske inte är så smart...
Bröt av nån slags växt och visade honom att om jag petar honom på rumpan betyder det att han ska gå framåt. Det greppade han på något minut, men så fort jag slutade peta med jämna mellanrum så gick det så klart långsamt igen. Han blev till slut lite stressad av pinnen också och försökte gå iväg från mig, den var inte så poppis...
Vad skulle ni göra? Fortsätta peta på honom tills han går av sig själv? Tips och tricks?
Matpaus:
Vad han är söt, Kelyddon! (eller Ior?)
Måste flika in att min Kyler också promenerar lite långsamt. Väldigt snällt och följsamt men ja, lite långsamt. Jag har dock inte gjort så stor grej av det och tänker att det blir bättre med mer vana och positiva upplevelser. Tycker dock att det går lite bättre om sambon går några meter framför som draghjälp, men det verkade ju inte funka på din . Det kommer säkert bli bättre med tiden, och vi kommer ha de snabbaste hästarna på buke sen.
Tänkte passa på att slänga in en fråga. Någon som har tips på någon form av godis som brukar vara populärt? Kyler ratar i princip allt! Har provat äpple, morot, havre, köpegodis, slickburk och pellets. Han luktar lite på det, smakar i bästa fall och spottar sedan ut (!). Hösilage och gammalt gräs slukar han med hull och hår men det är ju inte så praktiskt att ha i fickorna