Welsh cob i stora lass!

@Lowri, iiih, vad spännande! Grattis! (Eller vad säger man? Bra jobbat, kanske? Bra jobbat! :D ) Ni är jättefina!

Ja eller hur? :D Dela har inte kommit iväg till min kompis inridaren ännu, jag har haft lite för mycket annat att tänka på. Hon är dock sadel- och tränsvan och är longerad och hängd på, så vi har kommit en liiiiten bit i alla fall. :)

Hoppas på att liten blir stor! Dela var ca 157 nät jag mätte henne, landar Kelyddon där nånstans blir jag glad. Fast bara han masar sig över 150 är jag nöjd, och det tror jag att han gör. :)

DD886999-1DFA-4150-8CFF-1D78B13DAB36.jpg

9FFC9BC4-D77A-4B7C-9860-0A73059E0855.jpg

Vi övar på selfies...
11E8E345-4F9C-46ED-8AE6-E60D22DDC1F5.jpg

Det blev inga vettiga helfigursbilder i dag, Herr Social ville bli kliad.
6F6819D0-81A4-403B-BFFE-A29233DA7656.jpg

Tack! :D
Mycket blod, svett och tårar för att komma såhär långt. Helt klart värt det. :D

Brukar kika in här och kolla på era bildar på denna fina ras men finns det någon bra welsh cob grupp på facebook ni vet om? :) jag har letat men hittar bara en norsk grupp. I brist på egen welsh får titta på andras just nu ;) :D

@Lowri Men va kul!! Arbete lönar sig.

Vi har det mest mysigt, inga direkta krav. Lägger mest tid med arbetet vid hand just nu då vi ska på kurs i november. Har börjat rida lite i skritt. Min vackra "lilla" ponny.

6435054_orig.png

Shit vad snygg hon är :d Ser jäkligt vuxen ut med! Kul att det går framåt med träningen :up:

Sitter gårdsvakt i helgen. Gårdsägaren åkte med sin treårshingst som blev tvåa i treårschampionatet! Heja heja!

Omgivningarna här är helt fantastiska, är så glad att jag tog med Jack hit. Fotade lite ;)

jd73.jpg

jd74.jpg

jd75.jpg

jd76.jpg
jd77.jpg

jd78.jpg

Fina Jack! :love: Alltid kul med miljöombyte! Vattenträning is the shit :D

Brukar kika in här och kolla på era bildar på denna fina ras men finns det någon bra welsh cob grupp på facebook ni vet om? :) jag har letat men hittar bara en norsk grupp. I brist på egen welsh får titta på andras just nu ;) :D

Svenska Welshponnyföreningens sida finns ju. Och engelska The Welsh Cob. Annars har jag bara hittat sidor för de olika stuterierna. Men skriv gärna om du hittar någon annan kul welsh cob-sida!

@phie Jag tycker att han växer till sig mer och mer varje gång du visar bild på honom. Han är så fin din kille :love: Och så fint med vatten, tror D hade älskat att få plaska omkring i vatten!

@_Smulan_ Tack på Donnas vägnar!
Tycker om det kortet, hon ser ut som en pluttig liten busponny. Tycker faktiskt att hon har lyckats bibehålla ordentligt med ponnykaraktär trots att hon är så pass stor.
Hon är en tjusig tjej och nu när barret är klippt så ser hon ju ut som en cob också :angel:. Jag gillar henne långhårig. Hon lägger på sig massa nu, ser superfin ut över bog och hals medan rumpan är lite tunn i jämförelse ännu. Hon växer sakta i sina långa ben. Reflekterade senast idag över att hon faktiskt börjar se ut som en vuxen dam nu. Tror hon kommer vara ännu delicious om ett år eller två :d

@phie Jag tycker att han växer till sig mer och mer varje gång du visar bild på honom. Han är så fin din kille :love: Och så fint med vatten, tror D hade älskat att få plaska omkring i vatten!

@_Smulan_ Tack på Donnas vägnar!
Tycker om det kortet, hon ser ut som en pluttig liten busponny. Tycker faktiskt att hon har lyckats bibehålla ordentligt med ponnykaraktär trots att hon är så pass stor.
Hon är en tjusig tjej och nu när barret är klippt så ser hon ju ut som en cob också :angel:. Jag gillar henne långhårig. Hon lägger på sig massa nu, ser superfin ut över bog och hals medan rumpan är lite tunn i jämförelse ännu. Hon växer sakta i sina långa ben. Reflekterade senast idag över att hon faktiskt börjar se ut som en vuxen dam nu. Tror hon kommer vara ännu delicious om ett år eller två :d

Det tror jag säkert :) De brukar ju växa länge de där cobbarna :up:

@Lowri Men va kul!! Arbete lönar sig.

Vi har det mest mysigt, inga direkta krav. Lägger mest tid med arbetet vid hand just nu då vi ska på kurs i november. Har börjat rida lite i skritt. Min vackra "lilla" ponny.

6435054_orig.png

Hon ser verkligen så välutvecklad ut! Vilken bringa :love:

@Io & @_Smulan_ Tack snälla för de fina orden :heart Han är ju faktiskt himla snygg! Hade tillgång till mätsticka i helgen och han var 143 fram precis som jag fått fram med vattenpass och tumstock :laugh: Hoppas på fler centimeter ändå, och självklart utfyllnad på alla håll och kanter!

Det är kul att ha lite bilder på följd så man kan följa utvecklingen, så den första är när han är 1,5 i januari 2014. Bild två är han lite drygt 2 efter en mysig sommar 2014, och så har vi den nyaste när han är dryga 3 år gammal :love:

jd7.jpg

jd57.jpg

jd73.jpg

@phie Den där lilla räkan på första bilden håller verkligen på att bli en svan! Säger som jag har sagt tidigare, när han är 5 så kommer han ha vuxit till sig massor och lagt på sig de välbehövliga kg han saknar nu. Han är så himla fin och kommer bara att bli snyggare och snyggare med åren! Hans färg är ju :d

@_Smulan_ Tycker han ser biff ut! Killen är ju bara tre år ;)
Den riktiga massan tar några år till för dem att lägga på sig. Blir en liten ardenner av den där biten. Växer han nu? Rumpan ser lite hög ut? Eller luras bilden? Visst är han också ganska stor va?

Idag tänkte jag en knäpp tanke men om D skulle dö imorgon (min förra gick bort hastigt så tänker såna konstiga tankar ibland) så kan jag helt ärligt säga att hon verkligen har gjort mig så himla lycklig varenda dag sedan jag köpte henne. Jag älskar verkligen den här hästen, hon är allt och mycket mer än vad jag kunde önska och hoppas.
Det finns så mycket kärlek i D till både människor och andra djur. Hon älskar liksom alla :heart

@_Smulan_ Tycker absolut att han är en krallig kille Och snygg därtill!

@Io Tack snälla :)
Och jag kan bara instämma med det du skrev om D. Vissa hästar ger bara så otroligt mycket. Har exakt samma känslor för min lille grabb. Visst är det otroligt att man har lyckats hitta världens bästa?

Igår hade jag och Jack galopp-premiär! Vi hängde på en stallkompis på en tur och det blev en lite galopp i slutet. Han är så himla duktig :heart Helt otroligt att han är riden i alla gångarter, min fina prins. Ska jobba honom fram till början av december sen är det vila till efter årsskiftet!

Just ja, vi är anmälda till en kurs i tömkörning för Bo Jenå, det ska bli riktigt spännande!

@phie Den där lilla räkan på första bilden håller verkligen på att bli en svan! Säger som jag har sagt tidigare, när han är 5 så kommer han ha vuxit till sig massor och lagt på sig de välbehövliga kg han saknar nu. Han är så himla fin och kommer bara att bli snyggare och snyggare med åren! Hans färg är ju :d

@_Smulan_ Tycker han ser biff ut! Killen är ju bara tre år ;)
Den riktiga massan tar några år till för dem att lägga på sig. Blir en liten ardenner av den där biten. Växer han nu? Rumpan ser lite hög ut? Eller luras bilden? Visst är han också ganska stor va?

Idag tänkte jag en knäpp tanke men om D skulle dö imorgon (min förra gick bort hastigt så tänker såna konstiga tankar ibland) så kan jag helt ärligt säga att hon verkligen har gjort mig så himla lycklig varenda dag sedan jag köpte henne. Jag älskar verkligen den här hästen, hon är allt och mycket mer än vad jag kunde önska och hoppas.
Det finns så mycket kärlek i D till både människor och andra djur. Hon älskar liksom alla :heart

Alltså om du och @phie tycker han ser biff ut på bilden så skulle ni se honom irl ;) Men just nu är han rätt tjock också. Då de andra hästarna han går med är växande halvblod+ en ettårig Curly och de behöver lite kraftfoder, så får han 1 liter lusernpellets när de andra får sitt...vilket han inte behöver då hösilaget har mer än nog värden för honom. Men det kommer ju gå åt mer energi framöver när det blir kallare. Ardenner kommer han inte få bli, då får vi börja galoppjobba ;)
Det stämmer att rumpan är lite högre just nu så han växer nog lite igen. Har inte mätt honom sen i maj så det börjar väl bli dags.

Håller med i dina tankar där, känner samma sak med M. Han älskar iofs inte alla lika mycket utan är mer av en enmanshäst men han är alltid snäll mot alla och jag kan lita på honom både lös med hunden och lilla barnet. Hans kärlek till mig verkar dock vara väldigt stor, han lyser alltid upp när jag kommer och är väldigt ömsint. Det där med enmansgrejen är ju iofs rätt klassist hingst.

Får hoppas vi alla får ha var våra fina hästar länge till!:heart

@phie Så underbart med galopp!! Och tänk att det finns så många som är världens bästa :love:

@_Smulan_ Ja, som sagt han är ju bara tre år och han ser biff ut för att vara tre. Ställ en vuxen krallig cobhingst bredvid så ser han kanske inte så biff ut men det är ju inte rättvist att jämföra heller. Musse har några år på sig att växa :)

@phie Så underbart med galopp!! Och tänk att det finns så många som är världens bästa :love:

@_Smulan_ Ja, som sagt han är ju bara tre år och han ser biff ut för att vara tre. Ställ en vuxen krallig cobhingst bredvid så ser han kanske inte så biff ut men det är ju inte rättvist att jämföra heller. Musse har några år på sig att växa :)

Sant. Tycker dock många äldre hingstar, åtminstone de man ser på utställningar, är mer feta än biffiga på ett naturligt, musklat sätt.

Sant. Tycker dock många äldre hingstar, åtminstone de man ser på utställningar, är mer feta än biffiga på ett naturligt, musklat sätt.

Ja det håller jag med om. Men när jag menar att de blir biffigare menar jag nog också breddning som sker. Det har ju inte våra små fjantar än. Har någon bra bild på min förra när hon var fyra och skillnaden när hon vart sex. Typ en dm bredare över bogen.

Sant. Fast blir M 1dm bredare kommer han se ut såhär :D
7e9fa757bc29f2c59cf8bb50ae53e891_zpsesg0fojp.jpg

Och 200kg tyngre!! :crazy:

Jag red en kort sväng ute för första gången på D igår, hade dock en vän med som stöd på marken. Så lycklig :love:

Tio minuter senare rullar D fast i ligghallen, fastnar med höger bak och skär upp sig. Som tur är finns det inget vasst där hon fastnar så skärsåren går inte helt genom underhuden. Återstår några dagars väntan nu för att se hur det går med hältan. Ser bättre ut idag än igår så jag hoppas, hoppas att allt har hållt inne i benet. Min fina tjej :cry:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 827
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 888
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 306
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat