@Stereo Men fy, har missat totalt! Hur har det gått för honom?
Ja, hur har det gått?
Jag missade visst det här. Det har gått bra! Alla svullnader försvann, men den första läckte lite klegg i någon vecka innan den torkade upp. Det fanns som ett par "hål" i den, och han tappade allt hår där. Vi tror nu på ormbett igen, men får nog aldrig svar på exakt vad det var. Han är lika pigg och glad som vanligt i alla fall!
Så här såg det ut när det läckt lite klegg och han börjat tappa hår. Efter tvätt här.
Har inga nya bilder på "knölen", men han ser väl rätt nöjd ut?
Lite svårfotad ibland bara...
Eftersom Ior varit halvt isolerad har jag inte gjort så mycket med Dela på sistone, men häromveckan började vi på allvar med att träna på att ta runt öronen och att sätta på grimma på ett normalt sätt. Jag gjorde ganska precis som du föreslog, @phie, och lät grimman nudda vid öronen - berömde och gav godis - tog bort och gav space. Efter tre korta träningspass på kanske 5-10 minuter styck gick det alldeles utmärkt att sätta på grimman genom att dra den över öronen, bara man tog det lite lugnt.
Idag kom elddopet. Tränsning. Och det gick ju bra det med.
Och en bonusbild efter det senaste träningspasset, bara för att hon är så söt. Dubbla grimmor då vi tränade i hagen. Hon blir fortfarande så himla spänd och ofokuserad i stallet, men i hagen är hon alldeles lugn, så vi gjorde det lätt för oss. Efter att jag lyckats sätta på grimman normalt flera gånger på raken gick vi och hälsade på stallkompisarna när de mockade sin hage.