Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du ser lika "stor" ut på din, som jag gör på min, och jag har bestämt mig för att det ser alldeles perfekt ut.
Känner mig också stor på min just nu (4år och har 125 täcken) och då är jag ändå van vid att rida på min lilla nätta D-ponny av sports typ som dock var rejält musklad och välbalanserad, och konstigt nog kändes större än vad min cob gör. Men jag misstänker att det är mycket av massan, muskler och framför allt utbildnings nivån som gör att våra yngre förmågor känns "små" .
Han blir ju bara finare och finare din kille!
Jag vill nog också ha en i den färgen sen..
@Lowri Känner igen det där med grimskaftet . Men jag tror det finns hopp om din med. Min var en riktig nipper tippa när hon kom för 8 månader sen men utvecklingen går så himla fort.
Åh det känns skönt att höra just nu. Det kanske finns ett ljus i tunneln. Hade precis börjat tvivla på mig själv som hästägare
Wynna var hysteriskt känslig för allt. Det går ändå tillslut. Man får bara ge dem trygghet och mycket tid att bli trygg i allt.
Jag kunde se en liten lightvariant av Wynna i henne när jag var ner, delvis därför Donna blev min. Jag kände att jag inte orkade med flera års arbete till innan jag hade en bra ridhäst. Sen älskar jag den typen av häst då man har igen det i mycket annat när man väl arbetar med dem =)Lowri var ju också känslig, men denna är ljusår ifrån.. Ja det gäller att vara tålmodig och inte skynda. Hon får gärna vara vaken och känsligt, så länge tryggheten finns där också.
3 år blir hon visst idag
I dag har Dela för första gången blivit longerad i skritt och trav med sadel på ryggen. Det blev bara ca 10 minuter, för hon var superduktig och stencool. Jag trodde hon skulle reagera mycket mer, men hon sa verkligen inte ett pip.
Det var faktiskt betydligt värre att promenera en liten sväng på grusvägarna runt sommarhagen... massa fnork! Som pricken över i:et gick vi förbi en hage med en islänning i zebrarandigt, heltäckande flugtäcke, komplett med alien-mask. Dela var mycket tveksam, speciellt när han plötsligt RÖRDE PÅ SIG. Hennes min!
Någon av era hästar som varit huvudskygga? Dela är mycket rädd om sina öron. Jag får pilla runt öronbasen om jag tar det lite försiktigt, men jag kan inte sätta på en grimma genom att dra den över öronen utan måste knäppa upp nackstycket. Jag har upptäckt att det är högst opraktiskt när man ska tränsa och det är dags för träns nu.
Har tänkt att jag ska börja med att sätta på grimman halvvägs och låta nackstycket vila mot pannan - berömma - ta bort, och på så vis närma mig öronen, men hon är lite svår att läsa i "öronsituationer" och har missbedömt henne ett par gånger med resultatet att hon rest sig och/eller slängt sig bakåt. Tänkte om någon har tips på någon approach som har funkat för era hästar, eller bara erfarenheter av häst som ser hyfsat lugn ut och sedan plötsligt får panik.
Det verkar inte bättre än att min åring har fått kvarka, kanske till och med kastad kvarka. Feber och bölder, men ingen hosta och inget snor, äter och dricker som han ska. Men jag är så himla orolig nu. Får svar på prover i morgon.
Söt är han i alla fall, trots lite feberhängig (39,7).
I dag har Dela för första gången blivit longerad i skritt och trav med sadel på ryggen. Det blev bara ca 10 minuter, för hon var superduktig och stencool. Jag trodde hon skulle reagera mycket mer, men hon sa verkligen inte ett pip.
Det var faktiskt betydligt värre att promenera en liten sväng på grusvägarna runt sommarhagen... massa fnork! Som pricken över i:et gick vi förbi en hage med en islänning i zebrarandigt, heltäckande flugtäcke, komplett med alien-mask. Dela var mycket tveksam, speciellt när han plötsligt RÖRDE PÅ SIG. Hennes min!
Någon av era hästar som varit huvudskygga? Dela är mycket rädd om sina öron. Jag får pilla runt öronbasen om jag tar det lite försiktigt, men jag kan inte sätta på en grimma genom att dra den över öronen utan måste knäppa upp nackstycket. Jag har upptäckt att det är högst opraktiskt när man ska tränsa och det är dags för träns nu.
Har tänkt att jag ska börja med att sätta på grimman halvvägs och låta nackstycket vila mot pannan - berömma - ta bort, och på så vis närma mig öronen, men hon är lite svår att läsa i "öronsituationer" och har missbedömt henne ett par gånger med resultatet att hon rest sig och/eller slängt sig bakåt. Tänkte om någon har tips på någon approach som har funkat för era hästar, eller bara erfarenheter av häst som ser hyfsat lugn ut och sedan plötsligt får panik.
@phie, vad FIN HAN HÄR! Stora bokstäver-fin. Små bokstäver var alldeles för mesigt! Underbar bild.
Min åring har fler bubblor/bölder/svullnader på halsen, den första bölden har inte direkt spruckit, men läckt lite klegg. Vi hittar inget "hål" dock, utan den bara... läcker. Kvarkaprovet var negativt, och han får metacam. Veterinären bad oss tempa på morgonen innan han får medicin, och i morse hade han tyvärr 40,2.
Usch, är så orolig. Så här såg han ut i går eftermiddag:
Förstår det! Har du någon naken helfigursbild? Vore kul att se.Åh, tackar så mycket Dör lite varje gång jag kommer till stallet, han är verkligen så snygg!
Men lille gubben! Vad sjuttsingen är det då tror veterinären? Är det en allergisk reaktion eller vad i hela friden där det? Ser inte alls kul ut, så rejäl feber på det dessutom