Welsh cob i stora lass!

Här sitter jag och smådrömmer om den dagen då jag kan skaffa häst igen och en cob är absolut en ras jag skulle kunna tänka mig. Jag minns när jag var i england på praktik på en ridskola och ägarens urläckra cob-valack som jag helst hade packat ner i resväskan och tagit med hem. :love:
Så, jag hittar den här tråden, tittar på era så väldigt fina hästar och knapprar in mig på en uppfödares hemsida (som jag varit inne på tidigare och drömt mig bort vid, kikat på alla fina föl och hästar till salu) och nu när jag kikar så ser jag att denne ska avveckla sin avelsverksamhet! Jag vet ju att det finns fler uppfödare, men... Den här har jag fastnat för så dant av någon anledning. Suck.
Fast det dröjer ju några år innan det är dags ändå, om det nu blir en cob, men jag blev lite ledsen i ögat.

Men nu är jag inte här och skriver för att berätta det, utan för att kika på era hästar och drömma lite för att så småningom återgå till att mata bebis, kissa hunden och roa storasyster.. :D

I helgen var det ett år min fina lämnade oss för något bättre ställe. Jag saknar henne fortfarande så himla mycket :cry:

De sista bilderna togs på henne bara några dagar innan hon dog och jag kommer alltid minnas henne lycklig på vår maskrosäng :love:

DSC_1879.png

10457899_10152955685533572_5811856493204633017_n.jpg

10487269_10152955684303572_3300868120114398543_n.jpg

10488035_10152955687883572_3573581836081067980_n.jpg

I helgen var det ett år min fina lämnade oss för något bättre ställe. Jag saknar henne fortfarande så himla mycket :cry:

De sista bilderna togs på henne bara några dagar innan hon dog och jag kommer alltid minnas henne lycklig på vår maskrosäng :love:

DSC_1879.png

10457899_10152955685533572_5811856493204633017_n.jpg

10487269_10152955684303572_3300868120114398543_n.jpg

10488035_10152955687883572_3573581836081067980_n.jpg
Så ledsamt när man mister en kär vän men underbara foton att ha kvar tillsammans med minnena :heart

• Gilla
Reactions: Io
Min lilleman var extremt busig idag! Första uteritten med sällskap och kaosblåst gjorde att allt var jätteknepigt. Framåt blev bakåt och vice versa, stå still blev full fart framåt... Ja, unghästar! Men han är bra söt ändå :love:

Ärligt, ser jag ut att vara stor ut på honom?

11327074_256289687898852_1826629620_n.jpg

Min lilleman var extremt busig idag! Första uteritten med sällskap och kaosblåst gjorde att allt var jätteknepigt. Framåt blev bakåt och vice versa, stå still blev full fart framåt... Ja, unghästar! Men han är bra söt ändå :love:

Han är fin :love:
Ang. din storlek så är det ju uppriktigt skitsvårt att se på en bild. På just den här bilden så kanske ja lite stor rent estetiskt. Men han är tre år och kommer att växa till sig och ta mer längd i och med att han får mer massa.
Men bryr du dig så mycket hur ni ser ut egentligen?
Så länge han kan bära dig bra och ni är nöjda och glada så kan väl alla andra bara vara tysta kan jag tycka.

Han är fin :love:
Ang. din storlek så är det ju uppriktigt skitsvårt att se på en bild. På just den här bilden så kanske ja lite stor rent estetiskt. Men han är tre år och kommer att växa till sig och ta mer längd i och med att han får mer massa.
Men bryr du dig så mycket hur ni ser ut egentligen?
Så länge han kan bära dig bra och ni är nöjda och glada så kan väl alla andra bara vara tysta kan jag tycka.

Tack för input. Jag känner mig lite stor på honom just för att han fortfarande är ganska nätt. Han har inte fyllt ut så mycket än, sen är han rumphög dessutom så jag vet att han har en del kvar utvecklingsmässigt. Jag är en mycket självmedveten person, så jag letar mycket fel överlag så det är klart att jag bryr mig (tyvärr) :)

Tack för input. Jag känner mig lite stor på honom just för att han fortfarande är ganska nätt. Han har inte fyllt ut så mycket än, sen är han rumphög dessutom så jag vet att han har en del kvar utvecklingsmässigt. Jag är en mycket självmedveten person, så jag letar mycket fel överlag så det är klart att jag bryr mig (tyvärr) :)

Min förra cob var ju en liten speta länge, har bilder från insittningen som 3-4 åring, där hon är så liten och tanig och jag kände mig stor på henne då med. Mellan 4-5 började hon bredda sig rejält och det sista året innan hon dog tyckte jag hon var perfekt! Så jag tror att han kommer att växa på sig och när han breddar sig om något år så kommer det att se helt annorlunda ut.

Ju längre tiden går desto mer inser jag hur otroligt mycket jobb som kommer krävas på denna lilla häst. Men idag har hon i alla fall lärt sig att hon inte dör om grimskaftet råkar ligga över halsen...:up:

image_zpskvjqbghd.jpg

Håller med ovanstående :)
Tänk på att han bara är 3 (visst var han det?). Växer han inte så mycket mer på höjden så kommer han i vilket fall bredda sig, bara det kommer ju ge en helt annan känsla. Min förra var inte klar förrns hon var ca 6...
För övrigt så är han verkligen superfin din häst. :love:

@Lowri Tack, det känns lite bättre när folk säger att han har en del kvar i kroppen att fylla ut/växa till! Och tack att du tycker att han är fin :)

Från en sak till en annan, min lille plutt blir tre år idag! Lilla killen :heart:heart Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet, är helt löjligt kär i honom!

jd10.jpg
Samma kväll han kom från sin resa från Tyskland, bara 1,5 år gammal :love:

jd61.jpg
En månad sedan, sista kvällen som hingst :love:

@Lowri, hon är verkligen superfin. :love: Har också känslan av att det kommer krävas mycket jobb med mina - men det är så ROLIGT att jobba med dem så det gör inget. :D

@phie, får hålla med de andra och säga att jag inte tycker du ser direkt stor ut, men när han fyller ut sig kommer det se (ännu) mer proportionerligt ut. Han är så jättefin han med! Jag ÄR lite svag för de gula, måste jag erkänna...

Mina två har fått träffa hovslagaren i dag, första gången i min ägo. Dela fick skor fram, och nu går det jättebra att gå på grusvägarna runt stallet. Hurra! Här ska promeneras!

Lillskit är mycket skeptisk till nya människor rent generellt, och nu skulle den här nya människan LYFTA FÖTTERNA på honom också! :eek: Det blev lite hopp och skutt de första minutrarna innan han kom på att hovis var nog rätt snäll ändå. Själva raspandet var inga problem, men så fort hon rörde sig liiiite för hastigt blev han spänd och drog åt sig tassarna. Fjant. Men världens sötaste fjant. :love:

Du ser lika "stor" ut på din, som jag gör på min,:up: och jag har bestämt mig för att det ser alldeles perfekt ut. :D
Känner mig också stor på min just nu (4år och har 125 täcken) och då är jag ändå van vid att rida på min lilla nätta D-ponny av sports typ som dock var rejält musklad och välbalanserad, och konstigt nog kändes större än vad min cob gör. Men jag misstänker att det är mycket av massan, muskler och framför allt utbildnings nivån som gör att våra yngre förmågor känns "små" :).

Han blir ju bara finare och finare din kille! :love:
Jag vill nog också ha en i den färgen sen..:angel:

@Lowri Känner igen det där med grimskaftet :p. Men jag tror det finns hopp om din med. Min var en riktig nipper tippa när hon kom för 8 månader sen men utvecklingen går så himla fort. :laugh:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 830
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 898
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 443
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår

Hästrelaterat