Welsh cob i stora lass!

Underbara bilder, @Io! :love: Hur gammal är din? Det har du säkert sagt, men jag har dåligt minne. :D

Den närmsta planen var riks. Men börjar inse att vi nog får strunta i det. Hon är inte så väldigt mycket hanterad, och är en väldigt känslig häst. Att få henne trygg till augusti känns inte realistiskt.
Hur var ditt förra sto, var hon också känslig? Mina är väldigt känsliga för kroppsspråk och jag har börjat förstå att det är vanligt hos welsh cobbar. Känsliga, lyhörda och lite avvaktande mot nya människor. Stämmer det in på din? :)

Superfina bilder, för övrigt. Det kan aldrig bli för många bilder. :D Jag fotar bara med mobilkameran just nu, måste ta med systemkameran någon dag och fota "på riktigt".

@Stereo Hon är 3 år och @Lowri fina är faster till henne så de är faktiskt släkt.

Welshen är ofta känsliga och väldigt lyhörda. Lättlärd som bara den. Min förra var det känsligaste jag mött på gott och ont. Den här är fortfarande superkänsliG men inte lika misstänksam och inte lika mycket vildhäst som den förra.

På lördag är det ett år sedan mitt fina, vilda hjärta lämnade oss

@Stereo Jo hon var också känslig men inte alls på samma sätt som denna. Nu har hon ju bara varit här dryga 2 v så svårt att uttala mig så mycket än. Allt är ju nytt :nailbiting:
Båda tycker jag däremot varit väldigt nyfikna. Lowri var lite av en enmanshäst medan Kathe verkar bara vara väldigt nyfiken på alla.

@lo tiden går så fort. Snart ett halvår sen Lowri vandrade vidare. Så orättvist när så unga hästar måste lämna oss.

Har också en sådär känslig tjej med läppen på vift! :rofl:

2015-05-09_174301_555b3de7ddf2b31b8872e152.jpg

Hon var även snäll och tappade mig för någon vecka sedan och blev självklart rädd själv :cautious: .. så vi har miljötränat med döda ting i sadeln.. där av påsen.

Och nyfiken! ska bla upp och klättra på allt och över alla diken :D
dsc_1079_554a1ae1e087c336215b68c1.jpg

dsc_1072_555b3f812a6b2269576298e5.jpg

Vårens tema -fotografering.
dsc_0082_555b3d2fddf2b31b98c80330.jpg

Hon ser verkligen ut att ha vuxit fint!! :love:
Har du någon uppfattning om hur stor hon är?

Vi drog till med en spontan löshoppning idag i spöregn.
Älskar verkligen den här hästen :love:
b149006.jpg

Ja det har hon :D och mera kommer hon växa, väldigt hög bak nu.
Ingen aning om hur hög hon är, måste mäta någon dag.
Donna ser jättestor ut! Eller är det du som är liten?

• Gilla
Reactions: Io
Ja det har hon :D och mera kommer hon växa, väldigt hög bak nu.
Ingen aning om hur hög hon är, måste mäta någon dag.
Donna ser jättestor ut! Eller är det du som är liten?
Det är min kompis på bilden, men vi är nog lika stora hon och jag (jag är 166 cm) kanske att jag är ngt kortare. Men ja, hon är stor och högrest med långa ben =) Hon var ca 155 fram sist jag mätte och bakdelen ser ut att vara i en växfas nu.

Stämmer :) Roligt att våra är så pass olika och ändå ser man att de är Thomson döttrar båda två. Din har ju ärvt riktigt läckra täcken och färger! :love:
Det syns också på thomsonbarns-läppen på din på några av bilderna Att han är pappa. Hur gammal är din?

@Stereo Jotack, det gick helt utan komplikationer! Dock så fick han rejält med stryk av bossen i hagen några dagar efteråt och blev sparkad med brodd, så han har haft ett saftigt ödem på bringan :( Det har svällt av nu dock så det känns skönt!

Jag är kanske lite fånig, men den senaste dagens aktivitet i tråden gör mig alldeles glad. Det är så roligt att läsa om och se bilder på era hästar! :)

@phie, vad skönt! Tråkigt med sparken, dock. :( Krya på honom! Hur kasterade du, liggande på klinik eller stående hemma? Min åring har ett navelbråck som jag avvaktar lite med för tillfället, men om det behöver opereras tänkte jag passa på att kastrera och då blir det under narkos. Annars vette sjutton... vad baserar man ett sådant beslut på? För- och nackdelar?

@MissKulla, vad tråkigt att hon tappade dig, hoppas det gick bra! Jag har faktiskt funderat på att "träna avramlingar" med mina hästar, Dela lär också bli rädd om (när...) jag ramlar av första gången. Frågan är bara hur jag tränar det, placerar en madrass på ridbanan och slänger mig av några gånger...? :D

@Stereo Ja, det var verkligen skönt att det gick bra! Han sövdes på klinik så jag var inte så lite orolig. Allt hade gått jättebra och han läkte dessutom ihop utan några som helst problem. Han blev sydd utan komplikationer efteråt.

För min del valde jag klinik för att det var svårt att garantera hygienen (och eventuella komplikationer därav) i stallet. Åldern spelar in också, ju äldre de är desto mer olämpligt ska det tydligen vara att kastrera stående. Inte för att han är så gammal, men ändå.
Sedan har lilleman ett skönhetsfel som jag ville att de skulle kika på samtidigt, och då krävdes det lite knark ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 840
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 906
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 472
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka