Welsh cob i stora lass!

Vad har hänt med Delas pannlugg? :o
:D Haha, ja du... @WelshCob fick kapa den efter att några elaka kardborrar byggt bo där. Hon ser lite fånig ut, men sssh, säg inte det till henne. Jag får frisera lite nån dag.

Och tack! :D När de landat i sitt nya hem och vi lärt känna varandra tänkte jag försöka förvalta minnet av denna odramatiska första resa. Det ska last- och åktränas tills de somnar bara de ser transporten! ;)

:D Haha, ja du... @WelshCob fick kapa den efter att några elaka kardborrar byggt bo där. Hon ser lite fånig ut, men sssh, säg inte det till henne. Jag får frisera lite nån dag.

Och tack! :D När de landat i sitt nya hem och vi lärt känna varandra tänkte jag försöka förvalta minnet av denna odramatiska första resa. Det ska last- och åktränas tills de somnar bara de ser transporten! ;)

Den frisyren klär inte någon häst, framför allt inte en Welsh Cob men det växer ju ut som sagt :p
Kardborrar är ett gissel. Jag har plockat ut 308 st ur min förra cobs svans en sommar. Den var som en stor falukorv :banghead:
Tog en sisådär 2 timmar. Förutom tistelbekämpning är missbruk av pälsglans att rekommendera om man har tisteltätt i hagen. Numer går jag lös på kardborrarna med lien regelbundet.

Har fortfarande inte friserat Dela :p men här är liiiite bättre bilder. K ÄR borstad, men det var blött och svårt att få bort. Skyller på det.

IMG_0088.jpg

IMG_0100.jpg

Skriver väll till dig här också :)

Jag trode också de, efter 5 timmar som de tog hem med super snälla hästar i släpet så trode jag de var läge att köpa en trisslott :D men åker nu sen två tre månader tillbaka ca en gång i veckan för miljöträning oftast till ridskolan i stan med mamma häst. Förutom sist då det tog oss 5 minuter att kliva på släpet hem därifrån så har hon gått rakt på varenda gång jag lastat :love: står dessutom helt still under resan (vår andra 600 kg halvblod skrapar konstant från hon kliver på tills hon får komma ur igen) så himla skönt!! Sist fick vi stanna i poliskontroll då gnäggade hon lite till polisen de var allt.... Tyvärr är hon lite mesig ibland och inridnibgen tar lite längre tid än planerat men annars är de helt fantastiska

Kul att läsa ikapp igen :)

@Stereo Härligt att de är hemma och att det går så bra. Ser fina ut :love: får bara hoppas luggen växer ut snart ;)

@phie Vilken härlig känsla!!! Nu måste jag snart också sitta upp :nailbiting:

Här har hänt lite saker. Lillprinsen är såld, har kommit till ett toppenhem och det är så kul att följa deras arbete mot framtiden som ridhäst inom akademiskt.
Märta och jag har flyttat till ett nytt stall med både ridhus och paddock (lyx) och det känns riktigt kul och motiverande att få träningskompisar och att få komma igång. Har inte kommit upp på ryggen ännu men vi har hunnit prova på löshoppning för första gången och det var kul :)
M%C3%A4rta%207.jpg

Haha kul att Dela och Kelyddon hamnat på Buke! (bor inte långt ifrån stuteriet, brukar fota fölisar på sommaren)

Ville bara skriva liten rad här för att jag är SÅ JÄKLA SUGEN PÅ ATT KÖPA MIG EN COB... Haha
Jag var bara tvungen att få ur mig det någonstans, går och sucktar dagarna i ända och har inte ringt säljaren än. Men ska nog ta och göra det imorgon. De är ju så fina och har varit en ras jag älskat att rida, man vill ju äga en själv <3

Haha kul att Dela och Kelyddon hamnat på Buke! (bor inte långt ifrån stuteriet, brukar fota fölisar på sommaren)

Ville bara skriva liten rad här för att jag är SÅ JÄKLA SUGEN PÅ ATT KÖPA MIG EN COB... Haha
Jag var bara tvungen att få ur mig det någonstans, går och sucktar dagarna i ända och har inte ringt säljaren än. Men ska nog ta och göra det imorgon. De är ju så fina och har varit en ras jag älskat att rida, man vill ju äga en själv <3
Förstår dig till fullo... Bara att ringa :D Jag har inte ångrat mig en sekund sen jag köpte cob. Helt underbara :love:

Vad tråkigt, @MattiZ ! :(

Jag har tilläggsregisterat mina cobbar i SWF och hämtade ut passen i dag. Såg att jag har fått betala för både registrering och ägarbyte. Är som det ska vara? Trodde ägarbyte var vid "registrering av ägarbyte" så att säga, nu var ju hästarna mina vid registrering och inget ägarbyte har skett. Eller? Någon som vet?

Det är bara 200kr så jag tänker inte bråka om det, tyckte det bara var lite konstigt.

Sovande tråd här?
Jag har i veckan kastrerat Dunder vid 11 månades ålder. Han blev ganska jobbig :/ Så ni har vi en valack, som är typ lika jobbig
Vi ska få hem en fyraårig hingst om en månad, också den en cob som ska gå med vår.

Här händer de inte så mycket har även jag en väldigt stöddig kille som närmar sig året här hemma! Men charmig :-) han kommer åka på hingstbete om ett par veckor!

Har mitt sto på inridning/ utbildning! Jätte fin är hon men väldigt känslig och behöver få mer rutin på ridningen. Tyvärr passar det inte in i Mitt liv just nu och jag överväger faktiskt att be utbildaren hjälp mig med en försäljning, vi har lite för mycke hästar just nu dessutom... Har varit många sömnlösa nätter med funderingar men tror jag börjar landa i mitt beslut att bara ha kvar hennes son faktiskt! Känner mig hemsk men tror att hon gör sig bättre hos ngn som har tiden för henne! Modigare tapprare häst får man leta efter, tjejen som alltid gnäggar när man kommer och positivt inställd till allt!

Jag hoppas på att lilleman ska bli lika stor och trevlig som henne :)

@Stereo, jepp hon är 3. Planen i det stora hela är att hon ska bli en trevlig allroundhäst.
Den närmsta planen var riks. Men börjar inse att vi nog får strunta i det. Hon är inte så väldigt mycket hanterad, och är en väldigt känslig häst. Att få henne trygg till augusti känns inte realistiskt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 840
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 906
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 471
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Luktar gnagare?
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat