Welsh cob i stora lass!

Japp! Såg att er registrering inte heller var klar men Vi är ju engelskregistrerade så antog att vi inte fick innan passet ens kommit till Sverige.... Iofs räckte de nog bra att vara nervös för en :grin: så imponerad av henne och hennes utveckling sen i sommaras då jag köpte henne så hos mig fick hon fullpott på allt :)

Ja jag förstod de fuxen var ju toppen fin! Och kompisarna skvallrade om att de var släkt!

Hihi ja sambon konstaterade att de nog inte bara var jag som var nervös ;)

Nej de är köpta på idhults. Var lilleman jag skulle köpa. Han är född i Sverige men eftersom föräldrarna inte är svenskreggade blir han reggad i England han också... (Johanna du får nog rätta mig om jag har fel) men vi köpte egen gård i sommras och fick fler stallplatser så för att slippa vänta på att han skulle få flytta från mamma köpte vi båda och fick hämta den redan i juli :)

Kul!! Vart köpte ni gård? Roligt att det finns fler i närheten att dela upplevelsen med :) Vi får ha eget träningsläger i sommar! Hittade en beställningssida på nätet som säljer fina Welshgrimmor, 650:- för grimma med ledtygel med kedja och frakt till Sverige. Ska beställa till sommaren om du vill haka på med en du med. Ska se om jag hittar länken..

Hur stor är han?!

Vet inte om utställning riktigt är nått för oss?! Men med lite träning så iofs :nailbiting:
Vi köpte gård utanför vedevåg så tog oss 20 minuter med häst till kvinnersta de var mest för att det är nära och bra träning vi anmälde oss men träningsläger absolut :D

Hur stor är han? Mätte just min som liksom din växer lite här å var!
D637EB6A-F882-420C-A8B2-703E45AE555C_zpsg5ttyt1p.jpg
[/URL][/IMG]
D637EB6A-F882-420C-A8B2-703E45AE555C_zpsg5ttyt1p.jpg

Som vanligt när man varit "borta" ett tag så har det kommit en massa fina bilder på fina cobbar :love:

Är det någon som ska ställa ut i helgen förresten? Hade tänkt att åka och titta men ska visa min lillkille för försäljning...
Här har nämligen hänt en del sen sist då jag bestämt mig för att sälja min lillprins. Hur tråkigt det än är så känner jag att vi inte passar ihop och då är det bättre för oss båda att han får komma till en ny människa :)
Fina lillprinsen
%C3%96gonblicksbild%203%20(2015-01-25%2014-46).png

Sen så har jag köpt mig en ny cob, ett treårigt sto vid namn Bron´s Märta Cecilia. En helt underbar individ som jag klickade med direkt. Hon just nu på lösdrift och vi håller på att lära känna varandra och det känns bara mer o mer rätt för varje dag. Här är ett par bilder på min lilla lurvtuss :love:
20150123.jpg

DSC_0275.JPG

Märta är väl från samma stuteri som Musses pappa? Hon är hemskt söt!

Märta är väl från samma stuteri som Musses pappa? Hon är hemskt söt!

Tack :D Hon är från Stuteri Bron och de har samma pappa har jag för mig för din är väl också efter Mr Majkman eller minns jag fel...? Hur är Musse att hålla på med? Märta är en underbar individ, snäll, nyfiken, vill helst vara med överallt och tar allt med ro :love: Ser såååå mkt fram emot att börja arbeta med henne...

japp han är efter Mathias min med.
Vi fick 36p igår. "Rastypisk, något oharmonisk 7p
Vackert huvud, välformad hals, välvinklat kors, matt rygg 7p
Betydande tät fram 7p
Vägvinnande skritt 8p
Trav: lätt med svagt undersatta bakben. "
Domaren tyckte han var något ofördelaktig att visa nu eftersom han är i en växtfas Dvs han är inte i sin snyggaste ålder haha!
Bra träning dock, nu vet jag mer om utställningar och hur jag ska träna inför sommaren!
IMG_0018.JPG

• Det är inte lätt att visa unghäst... Ena dagen skitsnygg, nästa i en växtfas. Men man får se det som en erfarenhet och träning inför framtiden. Tycker ändå han fick helt ok poäng :) och kul att komma iväg. Måste försöka komma iväg på nån visning i sommar jag med...

Tack :D Hon är från Stuteri Bron och de har samma pappa har jag för mig för din är väl också efter Mr Majkman eller minns jag fel...? Hur är Musse att hålla på med? Märta är en underbar individ, snäll, nyfiken, vill helst vara med överallt och tar allt med ro :love: Ser såååå mkt fram emot att börja arbeta med henne...

Aha! Ja det är han. Så då är de ju halvsyskon, kul! :)
Det låter ungefär som Musse också. Han är känslig också men inte feg eller mesig. Och så älskar han att jobba! Så jag ser också väldigt mycket fram emot att börja jobba med honom vilket jag kommer börja göra så smått nu i mars-april.
Hur ser din plan ut med Märta? Eller har jag missat om du skrivit det redan? :P

Aha! Ja det är han. Så då är de ju halvsyskon, kul! :)
Det låter ungefär som Musse också. Han är känslig också men inte feg eller mesig. Och så älskar han att jobba! Så jag ser också väldigt mycket fram emot att börja jobba med honom vilket jag kommer börja göra så smått nu i mars-april.
Hur ser din plan ut med Märta? Eller har jag missat om du skrivit det redan? :P
Kul, då hade jag för mig rätt då :)
Har ju haft henne hemma i nästan 1 månad nu och än så länge försöker vi bara att lära känna varandra. Tar det lugnt så hon får landa och känna sig trygg innan arbetet börjar. Smyger iofs in lite "arbete" i det vardagliga såsom följa mig, flytta undan, backa mm och hon är väldigt lyhörd och verkar tycka det är kul :D Tänkte sen i vår börja med löshoppning och inridning. Målet i år är treårstest om hon är redo för det.
Kommer du att visa Musse något? Det har du säkert skrivit tidigare men minnet är bra ibland men inte alltid ;)

Kul, då hade jag för mig rätt då :)
Har ju haft henne hemma i nästan 1 månad nu och än så länge försöker vi bara att lära känna varandra. Tar det lugnt så hon får landa och känna sig trygg innan arbetet börjar. Smyger iofs in lite "arbete" i det vardagliga såsom följa mig, flytta undan, backa mm och hon är väldigt lyhörd och verkar tycka det är kul :D Tänkte sen i vår börja med löshoppning och inridning. Målet i år är treårstest om hon är redo för det.
Kommer du att visa Musse något? Det har du säkert skrivit tidigare men minnet är bra ibland men inte alltid ;)

Aha, hon är också 3 iår? Hade för mig hon var ett år äldre.
Känner igen det där med minnet :angel: Musse ska också visas på treårs (om vi blir färdiga, det är redan den 2 Maj här) plus ev någon utställning i sommar. Sen tänkte jag visa honom för kvalitetsboken nästa vår. Ska ni ut på några utställningar iår?

Aha, hon är också 3 iår? Hade för mig hon var ett år äldre.
Känner igen det där med minnet :angel: Musse ska också visas på treårs (om vi blir färdiga, det är redan den 2 Maj här) plus ev någon utställning i sommar. Sen tänkte jag visa honom för kvalitetsboken nästa vår. Ska ni ut på några utställningar iår?
De tillhör väl första årgången tror jag... En fin årgång :love:
Oj, så tidigt :nailbiting: då är inte vi klara iaf... Hoppas de kör till hösten här! Funderar på att visa på riks i augusti. Det är ju relativt nära och uppfödaren har erbjudit sig att visa och det underlättar väldigt mycket då jag har en fotled fylld med plattor o skruvar och kan inte springa ordentligt med häst. Tror domaren får svårt att koncentrera sig på Märta när jag haltar omkring ;) :p

De tillhör väl första årgången tror jag... En fin årgång :love:
Oj, så tidigt :nailbiting: då är inte vi klara iaf... Hoppas de kör till hösten här! Funderar på att visa på riks i augusti. Det är ju relativt nära och uppfödaren har erbjudit sig att visa och det underlättar väldigt mycket då jag har en fotled fylld med plattor o skruvar och kan inte springa ordentligt med häst. Tror domaren får svårt att koncentrera sig på Märta när jag haltar omkring ;) :p

Haha, sant. :D Själv har jag (blödande) fotsprickor som gör att jag knappt kan gå ibland. Så hoppas de är bra tills i Maj :o

IMG_0018.JPG

IMG_0029.JPG

Dunder älskar barn :) Han är alltid först fram och vill hälsa.
Jag har anmält oss till "säker häst" träning i april!! Det blir träning för hon som tränar Sthlm polishästar, kommer inte ihåg vad hon heter.. Ska bli så kul!

Spännande med polishästträning! :) Hade gärna gjort det med Musse om det hade funnits här.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 844
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 918
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 484
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka