Welsh cob i stora lass!

Min lille grabb fastnade på bild idag:

j_1.jpg

j_2.jpg

j_3.jpg

j_4.jpg

Gillar inte att ljuset varierade så himla mycket under tiden jag fotade...

Skönt det! ;)
Musse har nog minst 1 dm men han går ju på lösdrift med. Så lång och fin man din har, hur gammal är hon?

Söt! Vem är ponnyn undan och efter? =)

Min har inte mycket päls att skryta med heller, ser dock ut att ha lite mer än din iaf. Då går hon ute på lösdrift. Fixar allt busväder utan problem också. Skönt med en nakenhäst efter flera år i täckesträsket.

Hon är 4 år (3,5) Efter Fjordglimt Sir Thomson och u: Editions Miss Daze. :) Jo, hon står ju på box 1,5 år till, sedan blir det lösdrift och hopp om en naken häst. :) Hon är ju klart alldeles för snäll och ranglåg, vilket redan har resulterat i en hel hög trasiga täcke, så här lappas och lagas det..

Har bokat in två visningar för Welsh domare i år. :) Första gången med häst för mig. Tänker ju dock inte klippa den där manen.... Så jag får lite rebelliskt smyga in med en flätad häst :angel:. Mamman snubblade på 37p under sin treårsvisning och pappa, Fjordglimt Sir Thomson är ju inskriven i kval.bok. på 41p. Så det ska bli intressant att se vad de säger om min, hon räknas dock som 4 åring nu mer.

dsc_0803_54bab34bddf2b36739df13f3.jpg

dsc_0830_54bab3552a6b22567183a9e9.jpg

Hon är 4 år (3,5) Efter Fjordglimt Sir Thomson och u: Editions Miss Daze. :) Jo, hon står ju på box 1,5 år till, sedan blir det lösdrift och hopp om en naken häst. :) Hon är ju klart alldeles för snäll och ranglåg, vilket redan har resulterat i en hel hög trasiga täcke, så här lappas och lagas det..

Då är våra lite släkt, Fjordglimt Sir Thomson är Donnas farfar :)
Donna är också från Edition's.

Har bokat in två visningar för Welsh domare i år. :) Första gången med häst för mig. Tänker ju dock inte klippa den där manen.... Så jag får lite rebelliskt smyga in med en flätad häst :angel:. Mamman snubblade på 37p under sin treårsvisning och pappa, Fjordglimt Sir Thomson är ju inskriven i kval.bok. på 41p. Så det ska bli intressant att se vad de säger om min, hon räknas dock som 4 åring nu mer.

dsc_0803_54bab34bddf2b36739df13f3.jpg

dsc_0830_54bab3552a6b22567183a9e9.jpg

Jag tänker också vägra att klippa manen nu :o Utställningar är inte vårt mål utan det är något vi gör sporadiskt nu i ett par år för miljöträning och för att det är kul att se vilka poäng han KAN få. Men eftersom målet är att han ska ha lång och fin man kommer den få växa nu såvida inte dom andra killarna tuggar för mycket på den så man får jämna till den lite.

Hur gör ni med era åringar när det är utställning? Jag tänker inte att jag ska duscha Dunder, han står ju på lösdrift. Jag ska dock försöka få all man på en sida, vilket sätt är lättast att göra det?

Här har vi fått massor med snö nu! Skönt att slippa blasket och leran!

Hur gör ni med era åringar när det är utställning? Jag tänker inte att jag ska duscha Dunder, han står ju på lösdrift. Jag ska dock försöka få all man på en sida, vilket sätt är lättast att göra det?

Här har vi fått massor med snö nu! Skönt att slippa blasket och leran!

Fläta över manen, det brukar funka bra även om man inte blöter den.

Nej men oj vad fina Welsh Cobs alla har, får slänga upp en bild på mitt gryn då som jag rider igenom ridskolan. :love:
han är en valack född 2000 9/6 för att vara exakt e. Goldwind Empire’s Voice ue. Cocky Dundas BB
154 cm i mankhöjd och Holländsk import.
Världens minsta welsh öron också :love:.
Finaste lilla Liberty :angel:.
WP_20150208_001.jpg

WP_20150208_003.jpg

Som vanligt när man varit "borta" ett tag så har det kommit en massa fina bilder på fina cobbar :love:

Är det någon som ska ställa ut i helgen förresten? Hade tänkt att åka och titta men ska visa min lillkille för försäljning...
Här har nämligen hänt en del sen sist då jag bestämt mig för att sälja min lillprins. Hur tråkigt det än är så känner jag att vi inte passar ihop och då är det bättre för oss båda att han får komma till en ny människa :)
Fina lillprinsen
%C3%96gonblicksbild%203%20(2015-01-25%2014-46).png

Sen så har jag köpt mig en ny cob, ett treårigt sto vid namn Bron´s Märta Cecilia. En helt underbar individ som jag klickade med direkt. Hon just nu på lösdrift och vi håller på att lära känna varandra och det känns bara mer o mer rätt för varje dag. Här är ett par bilder på min lilla lurvtuss :love:
20150123.jpg

DSC_0275.JPG

Jag ska till utställningen! Raggig som få är han men men :)
Jag är sååååååå sugen på din prins! Tänk om jag haft pengarna! Jag hade tagit honom direkt!

Jag ska till utställningen! Raggig som få är han men men :)
Jag är sååååååå sugen på din prins! Tänk om jag haft pengarna! Jag hade tagit honom direkt!

Åhh, spännande! Vill se bilder sen :) Din var väl också efter Mathias va?

Ja, han är fin Lillprinsen.... Är med sorg i hjärtat jag säljer men, men ibland måste vissa beslut tas :cry: Får se om de nappar annars får du komma och kolla på honom... Du kanske kan blinka till någon, du vet Alla Hjärtans dag haha ;)

japp han är efter Mathias min med.
Vi fick 36p igår. "Rastypisk, något oharmonisk 7p
Vackert huvud, välformad hals, välvinklat kors, matt rygg 7p
Betydande tät fram 7p
Vägvinnande skritt 8p
Trav: lätt med svagt undersatta bakben. "
Domaren tyckte han var något ofördelaktig att visa nu eftersom han är i en växtfas Dvs han är inte i sin snyggaste ålder haha!
Bra träning dock, nu vet jag mer om utställningar och hur jag ska träna inför sommaren!
IMG_0018.JPG

Jag var också där och visade min 6 åring! (Ville även ha med min åring men hade inte fått passet än vid anmälan...) Har aldrig varit så nervös i hela mitt liv tror jag! :nailbiting:
Men de gick vägen vi överlevde dock för sluttande bog.. Och 36 poäng! Men väldigt nöjd över dagen!

Var det du som hade den svarta?? Dunders pass har inte heller kommit än men det var inget tvång :)
Fuxen som visades är dunders halvsyster, hon fick 42p :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 935
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 329
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 103
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 779
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Alternativ till försäkring
  • Radar utomhus