Welsh cob i stora lass!

Längesen jag var här men så skoj att läsa o se alla fina cobbar :love:

@lenaloo Grattis till hästköp :) Jag har också en efter Mathias... Finns lite fler bilder på honom tidigare i tråden. Underbar kille med toppen temp...

Min lillkille har fått börja vuxenlivet så smått genom att vara på inkörning (hos en jättebra tränare i närheten så jag är med också). Vi har nu kommit så långt så att vi tar små tömkörningsrundor ute i omgivningarna. Jobbar honom ett par dar i veckan och han verkar tycka det är jättekul :) Kör på ett litet tag till sen är det vila som gäller o så kör vi vidare till våren.
Ett par dagsfärska bilder.
141203.jpg
141203...jpg

Åh va roligt! Vad heter han så jag kan leta??
Riktigt snygg den svarta! Så fint med svarta hästar, jag får en brun, men det går bra det med :)

Ni som har fölisar nu, ger ni tillskott utöver grovfoder? Jag tänkte köra bort med en påse groov eller hippo grow alfa. Han blir tyvärr avvänjd väldigt tvärt eftersom mamman säljs nu i helgen.. Jag är rädd att han ska tappa massor då!

@lenaloo Tack :) Han heter Linner Heliwr. Bruna är fina de med och din lille ser ut att ha en härlig utstrålning!
Mina föl har alltid fått lite kraftfoder vid avvänjning. Har kört med Hippo Grow Alfa och det har fungerat jättebra.

@Harmonie, han är ju alldeles supersöt! :love:

Går in och tittar på bilderna här nästan varje dag... och i går råkade jag gå in på Hööks och skaffa en ponnygrimma. Fast jag inte skulle. Men nu hänger den på en krok i hallen och gör att jag ler fånigt varje gång jag lämnar lägenheten. Worth it!

@lenaloo, min är född i början på juli så han är drygt fem månader nu. Kan tänka mig att det var en fantastisk känsla att föra över pengarna - jag tänkte att min julklapp till mig själv ska bli att slutbetala hästen. :D

Alla här har så fina cobar. Var rädda om dem och njut varje minut. Man vet aldrig vad som händer. ❤️

Mitt fina ❤️ kommer lämna mig alldeles för många år förtidigt

484193_10150825839181504_1046829711_n.jpg

10306247_10152007906291504_7592620971047439443_n.jpg

538140_10151241850206504_193143076_n.jpg

1010565_10151880108466504_1216804877_n.jpg

Alla här har så fina cobar. Var rädda om dem och njut varje minut. Man vet aldrig vad som händer. ❤️

Mitt fina ❤️ kommer lämna mig alldeles för många år förtidigt

484193_10150825839181504_1046829711_n.jpg

10306247_10152007906291504_7592620971047439443_n.jpg

538140_10151241850206504_193143076_n.jpg

1010565_10151880108466504_1216804877_n.jpg

Fina Lowri. Hon var en favorit när jag köpte min förra. Vad är det som har hänt? :'(

Fina Lowri. Hon var en favorit när jag köpte min förra. Vad är det som har hänt? :'(

Fula förändringar i en kota som bara blir värre. Troligtvis från ngt trauma under föltiden.
Min favorit med, kommer nog aldrig hitta en sån härlig/egensinnig häst igen.

Fula förändringar i en kota som bara blir värre. Troligtvis från ngt trauma under föltiden.
Min favorit med, kommer nog aldrig hitta en sån härlig/egensinnig häst igen.

Så tråkigt :-(
Min lilla tjej lämnade oss helt oväntat i våras. Det är fruktansvärt när de galopperar vidare. Det går aldrig att hitta en likadan men det finns andra underbara individer som kan komma att fånga ens hjärta.

Jag beklagar verkligen :'(

Och jag instämmer, njut varje liten stund. Jag njuter och längtar efter min nya fröken varje dag och uppskattar verkligen varje sekund med henne.

stereo: Vi ska överraska dottern på julafton med ett brev från Dunder, hon vet alltså ingenting ännu :) Han blir en familjeponny, det ska bli så kul hihi! Hon ska fortsätta på ridskolan tills han är inriden och utbildad, troligtvis skaffar vi en mindre ponny nästa höst till henne när vi gjort iordning vårt eget stall till lösdrift. Vill också handla grimmor, men det skulle liksom avslöja hela grejen :)

Jösses vilken dag :/ de är inte snälla mot lilleman i hagen, Gud va de har jagat honom! Vi fick ställa honom på Box över natten för vi visste inte om han skulle dra genom staketet! Vi gör ett nytt försök idag..
xGYYCQwMwS

Stereo: oups.. Hur gick det till? Berätta!!

Jösses vilken dag :/ de är inte snälla mot lilleman i hagen, Gud va de har jagat honom! Vi fick ställa honom på Box över natten för vi visste inte om han skulle dra genom staketet! Vi gör ett nytt försök idag..
Ojdå! Vilka elakingar, hoppas de snällar till sig. Ge dem lite överblivna pepparkakor.

Stereo: oups.. Hur gick det till? Berätta!!
Uh... well. Jag ville ha just Kelyddon för att jag redan hade kärat ned mig i mammahäst. Fnulade lite på möjligheten att köpa henne också och hade egentligen löst det mesta... men tänkte att jag inte ska förköpa mig, en häst i taget. Sen hände två saker - stallägaren har köpt ny gård och jag får både billigare hyra och bättre villkor, samt att jag fick erbjudande om ett fint paketpris om jag köpte båda hästarna.

Jag tror det var universum som gav mig en hint där, va? Det är ju bara att tacka och ta emot. :D

Verkligen menat att det skulle bli så då! Har du tänkt att ta fler föl på mamman?

Idag ska vi släppa ihop igen, Dunder har fått stå inne i Box 2 nätter för att han ska ha det lugnt. Alla har omedelbart kärat ner sig i honom som jag trodde :laugh: Stallägaren letade fram gamla täcken som vi fick då ingen annan av hästarna kunde ha dem, jättesnällt!
Jag är så himla glad att vi köpte honom, så gosig och snäll han är! :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 851
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka