Welsh cob i stora lass!

Nä men är du också från Arboga Fideli? :) vi kanske till och med känner igen varann? jag är ju också Arboga bo men bor numer i vedevåg här finns också welsha

Oj, missat! Ja, jag är uppväxt i Arboga, bodde där från 1983-2000 ca. Har föräldrar och syskon kvar där dock. Roligt! Kan vi ha träffats? Jag är 78:a.

Hej på er!
Jag har kikat in lite på ert forum och är så himla sugen på welsh cob! Jag har kikat på annonser lönge nu, ska jag slå till kanske :confused:
Jag är 175 och äger ca 63, om jag köper en som beräknas bli d, komme jag kunna rida den? Är de viktbärande?

Hej på er!
Jag har kikat in lite på ert forum och är så himla sugen på welsh cob! Jag har kikat på annonser lönge nu, ska jag slå till kanske :confused:
Jag är 175 och äger ca 63, om jag köper en som beräknas bli d, komme jag kunna rida den? Är de viktbärande?
Det är grova hästar och är säker på att 63 kg inte är några problem:)

Miss fideli försöker citera dig vilket inte gick så bra... Misstänkte de :) nja jag vet inte faktiskt! Tror din syster och jag är lika gamla, jag är 84a! En Adamssonare, vi är ju ett par från min familj i varierad ålder så tror kanske mer att du känner igen någon äldre av oss!

4785-1416487825-a0acbefa942f9ac9b2ff3cfa3f3429a4.jpg
4786-1416487834-3f89c69048f686a745eea443b3b76ffa.jpg

Här är min fina Milo. 2,5 årig welsh cob

Va kul, jag har Ågårdens Whiskey. Snodde två bilder från stuteriet på dem tillsammans för 2år sen. Det skiljer ca ett halvår imellan dem. :-)

img_4105.jpg

img_4106.jpg

Va kul, jag har Ågårdens Whiskey. Snodde två bilder från stuteriet på dem tillsammans för 2år sen. Det skiljer ca ett halvår imellan dem. :-)

img_4105.jpg

img_4106.jpg
Ja vad kul! Dom är för söta dom små!! Fast nu börjar dom ju bli stora! Har du nån aktuell bild på din? Eller det finns kanske här på buke - får kolla runt lite!

Men åååh så fina cobbar!

@JG, vilken originell teckning i pannan. :) Jag tänker på en sjöhäst i rymden, av någon anledning... magiskt. Haha.

Jag längtar som en galning efter att få hem min kille. Har en hel del grejer kvar från gamla hästen, men jag måste köpa ett par grimmor i alla fall. Var inne på Hööks häromveckan och glodde, men insåg att jag inte har någon aning om vilken grimstorlek som passar en 8-ish-månaders cob. Jag får hålla mig tills jag får hit honom.

@lenaloo , jopp, men du länkade inte till bilden, utan till sidan där bilden visas. :)

Det var lite knepigt att få fram bildadressen, i vanliga fall ska du bara behöva högerklicka på bilden och välja "kopiera bildadress"... här är iaf ena bilden. (Edit: Eller båda!)

10832066_866568970041291_1363346606_n.jpg

10838536_388842837943359_1178569182_n.jpg

Men åååh så fina cobbar!

@JG, vilken originell teckning i pannan. :) Jag tänker på en sjöhäst i rymden, av någon anledning... magiskt. Haha.

Jag längtar som en galning efter att få hem min kille. Har en hel del grejer kvar från gamla hästen, men jag måste köpa ett par grimmor i alla fall. Var inne på Hööks häromveckan och glodde, men insåg att jag inte har någon aning om vilken grimstorlek som passar en 8-ish-månaders cob. Jag får hålla mig tills jag får hit honom.

Min drar storlek cob och är 1½ år. Han hade före sommarbetet storlek ponny. Men börjar snart dra iväg mot full.

@Stereo Ja den är verkligen annorlunda. Själva stjärnen är helt klart lik en sjöhäst och teckningen brevid kan ibland se ut som en galopperande häst i uppförsbacke.
Han har fått en tunn stickelhårig strimbläs senaste året också.

Han är föresten ganska nyss fyllda två år och har Cob på grimman sen 6 månader tillbaka. :)

@sterio tack!!!
Får lära mig detta..blir nog en del bilder framöver :) våra är alltså jämngamla ungefär? Dunder är född sent i maj, hade nyss gått från fölgrimma till ponnygrimma.

Vilken känsla det var att föra över pengar till säljarens konto :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 851
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka