Welsh cob i stora lass!

Jag håller på att förgås av längtan här. Är det inte vår snart? Vill ha hem min bäbis!

Jag förstår att du längtar de är för de mesta aldeles underbara!!

Dock ligger han på minus idag, sista två veckorna vägrar han gå ut o hagen, sämsta mornarna tar de 10 minuter från stalldörren tills de att han är i hagen
I dag hade jag dessutom väldigt väldigt bråttom då blir de pannkaka

här är mina tvååriga damer var tvungen att prova hur man la upp bild :)
hastarna141004%20050.JPG
hastarna141004%20076.JPG

Wawa-weewah :love: Vilka snyggfröknar!

Jag är lite inne på en Welsh Cob om nått/några år. En över 148 och helst gul :p I alla fall med massor av vitt :love:
Hade velat träffa en Welsh Cob i Stockholm, men hittade typ inga uppfödare här alls? Jag har bara träffat en av denna ras, så jag vill träffa fler! Tips? Kan iofs åka längre också, men ändå.

Hur håller ni ordning på svansarna? Blir tokig på all lera, löv och pinnar som fastnar i den...
Min häst har den tjockaste svans jag sett, når inte runt med fingrarna! Jag har pälsglans. Mycket pälsglans. Och så borstar jag den varje dag (piggborste). Annars tvinnar den sej bara.

Cob rättså bra men pannbandet för trångt... Om de inte är schökemöle (å jag kan inte stava) då är cob utmärkt!

Köpte precis ett dyon träns till henne i full säljaren sa att de är små i storlekarna så vet om en stund om de passar :)

Jag är lite inne på en Welsh Cob om nått/några år. En över 148 och helst gul :p I alla fall med massor av vitt :love:
Hade velat träffa en Welsh Cob i Stockholm, men hittade typ inga uppfödare här alls? Jag har bara träffat en av denna ras, så jag vill träffa fler! Tips? Kan iofs åka längre också, men ändå.

Hör av dig om du har vägarna förbi E18 genom Västmanland. Fröken här hemma charmar alla :love:
Visserligen inte gul men helt underbar, precis som en Welsh Cob ska vara. Jag är sjukskriven i alldeles för många månader till framöver och har all tid i världen att visa upp min fröken :D

Hör av dig om du har vägarna förbi E18 genom Västmanland. Fröken här hemma charmar alla :love:
Visserligen inte gul men helt underbar, precis som en Welsh Cob ska vara. Jag är sjukskriven i alldeles för många månader till framöver och har all tid i världen att visa upp min fröken :D

Tack för erbjudandet! Den vägen åker jag då och då, har föräldrar och syskon i Arboga. Så jag kommer gärna förbi när jag ska däråt!

• Gilla
Reactions: Io
Tack för erbjudandet! Den vägen åker jag då och då, har föräldrar och syskon i Arboga. Så jag kommer gärna förbi när jag ska däråt!

Stallet ligger hyfsat nära E18 också och är väldigt lätt att hitta, blir ingen omväg om man åker från Sthlm till Arboga :)
Bara att du hojtar till om du är intresserad av att hälsa på oss.

Stallet ligger hyfsat nära E18 också och är väldigt lätt att hitta, blir ingen omväg om man åker från Sthlm till Arboga :)
Bara att du hojtar till om du är intresserad av att hälsa på oss.

Vad gulligt, tack :bow: Kommer absolut höra av mig! Blir troligen en resa ditåt i mitten av december i alla fall, utöver jul.

• Gilla
Reactions: Io
Nä men är du också från Arboga Fideli? :) vi kanske till och med känner igen varann? jag är ju också Arboga bo men bor numer i vedevåg här finns också welsha

Den här bilden på resumérar 2014 för Dunder.

img_20141102_192201_54567b14e087c340061bc27d.jpg

Inridning på våren.
Inbjuden att visa upp honom på en clinic.
Löshoppningsträning inför treårstestet.
Kanon på treårs med 47 p och gångartsutmärkelse.
Inoff utställning 37 p.
Officiell welshutställning - 1 plats, silver.
Officiell utställning för alla renrasiga ponnyer 37 p.
Welshriks - tredje plats, silver.
Riksfinal treårs.
Officiell welshutställning för unghästar - 1 plats, 38 p, silver.

Nu tar vi semester :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 851
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat