Welsh cob i stora lass!

Får man vara med här fast man bara har en halv cob? Eller ja mitt sto är dräktig med Balnecroft King of Gold så har ju fysiskt sätt inte ens en halv cob än haha! Får vänta ända till midsommar, alldeles för lång väntan. Är spänd på resultatet. Jag har ett gult hblsto och Kingen är ju gul, så hoppas på nåt gult;) och rejält! Stoet har gammal hblstam och Kingen ser ju ut som ett hbl av den gamla sorten!
Tyvärr vet jag inte hur man lägger in bilder från telefonen, men gå in på min facebook så får ni se kingen och min bella som "överfoto" eller vad det nu heter! Felicia fille nordqvist heter jag där:)

Här är min fina welsh cob. Ågårdens Illusion, alias Milo. 2-år o söt som socker.!
4617-1413353236-87981edaeae7255662bb47cd5df56350.jpg

Måste fråga här om det är ok - vid vilken ålder red ni in era cobbar? Min är 2,5 nu o nyligen inkörd, men tänkte vänta med ridningen till han är 3 iaf.

Måste fråga här om det är ok - vid vilken ålder red ni in era cobbar? Min är 2,5 nu o nyligen inkörd, men tänkte vänta med ridningen till han är 3 iaf.

Vi planerar att köra in vår om två år men vill att han ska vara tre innan han rids in.... minst! Hade jag bara haft tålamod att vänta ser jag gärna att man väntar till i alla fall fyra innan man sitter på dem....

Har reagerat lite på att de säljs så många treåringar som är ridna i alla gångarter... känns rättså tidigt....

Jag kommer inte börja sitta och skritta lite på min förrän hösten när han är 3. Galoppera kommer jag antagligen inte göra förrän hösten han är 4. Jag planerar att ha och rida min unghäst i många år så jag ser ingen anledning att stressa och slita ut honom i förtid.

Jag tänkte köra in vid 2 och rida in vid 3.

Finns det inte studier på att ju tidigare man börjar belasta hästarna (skonsamt och med måtta, så klart!) desto bättre håller de? Med inridning vid 3 tänker jag alltså att man sitter på dem ett par gånger i veckan i 10 minuter. Trappa upp långsamt så att vid 4 kanske de ligger på en halvtimme tre gånger i veckan.

Jag måste hitta de där studierna och läsa på lite, känner jag. Tur att jag har några år på mig. :D

Maiden ska inte köras in men jag tänkte börja sitta på henne nästa sommar. Rida korta stunder lite start stopp och styrning. Mer blir det inte förräns hon är 4.

Idag kom tandläkaren!
0e880e49-8f05-4972-85ea-e92b8defd817_zps7952d97a.jpg

20141015_103128_zpsd900742a.jpg

Nu är min bara 50% cob men hon påbörjades tydligen inridning som treåring. Nu gick det kanske inte så bra tyvärr :(

När jag fick henne som nästan fyraåring började vi om. Reds in nu som fyra utan minsta problem.

Jag tror inte hon som individ hade varit redo som treåring oavsett men det är ju individuellt också.

Min hade inte gjort så väldigt mycket innan typ alls så det är förståligt.

I förrgår satt vi på vår 5 åring för första gången!

Vilken lycka när man klättrar upp och sätter sig utan att hon rör en fena snarare rättså kul att de händer något!

Åh, stort grattis! Längtar själv efter att få känna den känslan om några år. Bilder då ;)

Jag förstår ju inte hur man lägger in kort nuförtiden
Herregud, det duger inte! ;) Klart du måste lägga in kort! :love: Du måste ladda upp bilderna på internet någonstans innan du kan lägga dem här - jag har använt Photobucket, men det finns andra ställen. När bilden är uppladdad, högerklicka på den och välj "Kopiera bildadress" eller liknande (det beror på vad du har för dator och vilken webbläsare du använder), och skriv ditt inlägg på Buke. I Bukes editor finns det en bildknapp (bredvid smileyn), klistra in din bildadress där. Klart!

Jag håller på att förgås av längtan här. Är det inte vår snart? Vill ha hem min bäbis!

CE1BBCED-34AC-4421-8238-1E5F3AC89041_zpsw0sjjrrj.jpg
Nämen se jag kunde ju! Här är de mina två! Börjar se lite halv skabbiga ut med vinter pälsen men :) ignorera den förstora grimman vi är i ett dumt mellan läge, grimman är i ponny, föl grimman har blivit väldigt liten å har inte varit i storstan på länge så köpte de som var minst dåligt!
C3F06DEB-BE5D-44EA-8DFD-F4171AA69BEE_zpsyqhl7uqb.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 851
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat