Welsh cob i stora lass!

Fluff-cob!

10891655_919494468069212_277066123178819324_n_zps6b88ddb3.jpg

Så många fina cobar i den här tråden!!

Själv avslutade jag 2014 med ett kort pass på gärdet på min, numera trevliga, 4åriga halv-cob. :love:

Ställer ni ut era hästar? Jag är jätte sugen på att prova och såg att de var en utställning 2 mil här ifrån på alla hjärtans dag! Men båda mina är ju lurvbollar?! Och jag förmodar att de är fler som har lurviga hästar? Eller är alla klippta som visas?

Ställer ni ut era hästar? Jag är jätte sugen på att prova och såg att de var en utställning 2 mil här ifrån på alla hjärtans dag! Men båda mina är ju lurvbollar?! Och jag förmodar att de är fler som har lurviga hästar? Eller är alla klippta som visas?
Kan inte svara på din fråga tyvärr men är nyfiken själv!
Har dock en welshpartbreed... Vet inte hur det är med dom(?).
Såg en utställning i örebrotrakten 14/2, kanske samma?
Är bortrest då, annars hade jag planen att åka dit och spana lite :-)

Precis de stämmer den på kvinnersta :) vi får se om jag tar mod till mig och anmäler min lurv! Tyvärr har inte passet hunnit komma på vår lilla annars hade han också fått vara med

Innan jag insåg att jag var bokad redan hade det varit roligt att åka bara för att se hur det går till när det var så nära!
Skulle gärna testa även om jag är lite feg när jag ska göra nåt nytt som jag inte vet nånting om alls! Tävla dressyr och hoppning är ju en sak, men att vara med på utställning!? O_o:D

Hihi sån är jag också men men de ska nog gå bra! Men hur ska manen vara, vad har hon på sig?, vad ska jag ha på mig! Men men blir nog bra....

Hihi sån är jag också men men de ska nog gå bra! Men hur ska manen vara, vad har hon på sig?, vad ska jag ha på mig! Men men blir nog bra....
Jag googlade och hittade en sida där det verkade som många utställningar var samlade och med mycket information! Vet inte om gemene utställningsman tycker den är vettig, men jag som inte vet nåt tyckte det verkade informativt! ;-)

Jag ställer ut min :)
Var på 5 utställningar förra året. Två st öppna för alla renrasiga ponnyer och 3 st för welsh.
Huruvida man kan visa klippt häst eller inte vet jag inte. Det har jag aldrig gjort.

Var någonstans ligger utställningen och är det bara för welsh?

Det är superkul att ställa ut :)
Speciellt när det går bra :p

Inte speciellt ansträngande heller förutom att man bör ha bra kondis så man kan springa med hästen. Och vet man bara hur man visar häst för hand så är det plätt lätt!

Aha va roligt! Ja de kan jag tänka mig, framgång är ju kul ;) vet inte alls hur min ser ut i mina ögon är hon jordens vackraste men tror inte riktigt de är så ;)

Märker du stor skillnad på bedömningen på de olika utställningarna?!
De här är en utställning som Örebro ponnyavelsförening anordnar på kvinnersta skolan!

Vad har jag på mig?! Å kondis de vete tusan hihi! vi övade på att springa igår de går sådär, hon är väldigt skeptisk mot allt nytt man gör med henne och att springa med oss är väldigt märkligt speciellt när vi placerar oss så långt bak... I vanliga fall får man ju inte ens gå brevid... sen hoppas jag inte de vill ta nått på henne, främmande människor som ska klämma på henne är inte heller någon hitt :-P Hon är väldigt speciell min fröken dessutom väldigt rädd för små tjocka ponnysar och halva gänget anmälda ponnys var shettisar men men vi får se de som träning

Min cob blev vist inte fluffig alls! :eek:
Är van vin min gamla ridponny som fick en dm fluff. :rofl:

dsc_0774_54b6b244e087c31c2a371c61.jpg

2014-12-17_133048_5491a1cd2a6b224f1fd6fb7f.jpg

dsc_0741_548db682e087c3296d8b3215.jpg

Söt! Vem är ponnyn undan och efter? =)

Min har inte mycket päls att skryta med heller, ser dock ut att ha lite mer än din iaf. Då går hon ute på lösdrift. Fixar allt busväder utan problem också. Skönt med en nakenhäst efter flera år i täckesträsket.

Madde: vart bor du? Jag bor i Kumla, ska också ställa ut på Öpaf's den 14/2 på Kvinnersta!
Jag har också undrat över det där med päls och så.. Min är ju bara 8 månader och går på lösdrift, jag vill helst inte tvätts honom heller, då sabbar man ju det feta :/
Jag funderar på att åka till Axevalla i augusti också faktiskt, men inna den är det utställning i Kumla den 5/7.
Just nu är det verkligen stiltje med allt, man kan ju knappt gå utanför dörren utan att slå ihjäl sig. Stallägarna har saltat (med specialsalt) för att hästarna ens ska kunna gå. Hoppas att detta väder blir bättre snart!

Aha va roligt! Ja de kan jag tänka mig, framgång är ju kul ;) vet inte alls hur min ser ut i mina ögon är hon jordens vackraste men tror inte riktigt de är så ;)

Märker du stor skillnad på bedömningen på de olika utställningarna?!
De här är en utställning som Örebro ponnyavelsförening anordnar på kvinnersta skolan!

Vad har jag på mig?! Å kondis de vete tusan hihi! vi övade på att springa igår de går sådär, hon är väldigt skeptisk mot allt nytt man gör med henne och att springa med oss är väldigt märkligt speciellt när vi placerar oss så långt bak... I vanliga fall får man ju inte ens gå brevid... sen hoppas jag inte de vill ta nått på henne, främmande människor som ska klämma på henne är inte heller någon hitt :-P Hon är väldigt speciell min fröken dessutom väldigt rädd för små tjocka ponnysar och halva gänget anmälda ponnys var shettisar men men vi får se de som träning

Ja. Det har varit skillnad mot dom öppna och welsh. Eller skillnad och skillnad.

På en öppen fick han jättefin kritik och 38 poäng.
På den andra fick han knepig domare som sa det första han gjorde att han vet inget om welsh och då kände jag bara :crazy:
Han var inte tillräckligt stor först för han trodde han var D, och sen var han stor för att vara en B. Saken är att han är en C så domaren borde läst på papperna bättre :banghead:
Han gick alltså efter dom vanliga kategorierna och inte welshräknesättet och glömde att C existerar.
Han lyckades dock skrapa ihop 37 poäng.

På dom tre welshutställningarna har han fått jättefin kritik och tagit hem ett silver alla tre gånger. Så att han är rastypisk är det ingen tvekan om.

Så i sommar ska jag bara ställa ut på welshutställningarna så det blir mer rättvist bedömt.

Du ska ha vita byxor på dig när du visar och en snygg tröja som är rätt neutral. Inga skrikiga färger utan vit, svart, beige, marinblå, olivgrön...

Jag har visat i marinblått och beige.
haft håret i en knut.
Helst ett kortare spö och inget glitter och glamour.
Gärna med ett visningsträns så hästens huvud syns bättre.
Ha gympadojjor på dig när du springer. Dom behöver ju inte vara neongula ;)
Hade kortärmat i somras och långärmat i höstas och meningen var att jag skulle ha en marinblå väst på mig över den beiga tröjan men det hände en liten olycka så jag fick visa utan den :meh: :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 935
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 329
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 103
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 779
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Alternativ till försäkring
  • Radar utomhus