Welsh cob i stora lass!

Lilleman var på löshoppning i söndags och skötte sig bra! Han hade inte sönder alla plastband denna gång, dock så behöver han få lära sig att hoppa på ett sätt så han rundar ryggen mer. Kanske vi vågar åka på treårs i alla fall :o

En bild från i söndags:

jd59.jpg

Lilleman var på löshoppning i söndags och skötte sig bra! Han hade inte sönder alla plastband denna gång, dock så behöver han få lära sig att hoppa på ett sätt så han rundar ryggen mer. Kanske vi vågar åka på treårs i alla fall :o

En bild från i söndags:

jd59.jpg

Röstar för treårs! Vart har ni tänkt visa i så fall? :)
Han är superfin, älskar färgen :love:

Tack! Hur kommer det sig att valet föll på Donna?

Donna är en clown, har underbar humor och står stadigt på jorden är orädd samtidigt som hon är superkänsliG. Kathe påminde lite, lite om min tidigare häst som var extremt spökig och jag ville ha något annat nu. Men hade gärna tagit kombon av de båda =)

IMG_0018.JPG

IMG_0029.JPG

Dunder älskar barn :) Han är alltid först fram och vill hälsa.
Jag har anmält oss till "säker häst" träning i april!! Det blir träning för hon som tränar Sthlm polishästar, kommer inte ihåg vad hon heter.. Ska bli så kul!
Det där känner jag igen... Heliwr är supersocial och vill hälsa på alla. Kan det komma från pappa Mathias tro ;)

Var och pysslade lite med honom idag och det bästa han vet är att få uppmärksamhet och nån som gör nåt med honom. Får så dåligt samvete eftersom jag inte hinner vara hos honom så ofta då jag har hästarna i olika stall. Hoppas verkligen att jag snart hittar en köpare till honom så han får sin egna människa... Ett par foton från idag :)
DSC02487.JPG

DSC02489-001.JPG

@phie Åhh vad kul med uppsittning... Han ser väldigt fin ut :love:

@Lowri Grattis till hästköp. Hon är jättefin :love:

Jättejättefina hästar ni har! Det är sån naturlig utstrålning på alla!!

Hittade denna:

Haft min partbred ett år drygt så den högra är hyfsat nytagen.
Hon har nu hunnit bli tam och ätit opp sej och ser inte så räkig ut längre :D
Blir nog rätt biffig med muskler sen! Nu vilar vi pga graviditet, (min):p

Fina bilder ni lägger upp :) Jag ska skärpa mig och ta lite fler bilder!!
Jag har fått sära på min och damerna i flocken, för nu började han tycka de var intressanta. Inga kulor nere heller så man kan inte kastrera .

Nu har jag påbörjat hästhämtning!

Eller jag är på väg till tåget för att åka och hämta hästbuss för B-kort, själva hämtningen sker inte förrän på söndag. Det känns bara som att äventyret börjar nu! :D

Jag glömde dock påsen med grimmorna... Får försöka köpa ett par grimmor av @WelshCob :p

Nu är de här! :love: Resan gick helt oproblematiskt, de gick rakt in i transporten och listade ganska snabbt ut hur de skulle vända sig utan att mosa varandra (körde mor och son lösa), och sen stod de mest och sov.

När vi kom fram klev de av transporten som om de gjorde långresor minst en gång i veckan, hur coola som helst. Hade kört upp bussen så vi lastade av direkt in hagen, supersmidigt. Lät mamma kliva runt mig lite bara så att jag hade koll på att hon inte skadat sig, släppte lös och de knatade iväg och... började beta. Spanade lite på kompisarna tvärs över vägen, men inget spring, ingen oro, ingenting. Så skönt! :)

Jag stod mest och glodde på dem och log fånigt och glömde att fota, och när jag kom ihåg kameran hade ju K hunnit rulla sig, så klart. Och det blev världens sämsta bilder. Men är är de i alla fall. :)

image.jpg~original

2015-03-15%2017.30.23.jpg

Nu är de här! :love: Resan gick helt oproblematiskt, de gick rakt in i transporten och listade ganska snabbt ut hur de skulle vända sig utan att mosa varandra (körde mor och son lösa), och sen stod de mest och sov.

När vi kom fram klev de av transporten som om de gjorde långresor minst en gång i veckan, hur coola som helst. Hade kört upp bussen så vi lastade av direkt in hagen, supersmidigt. Lät mamma kliva runt mig lite bara så att jag hade koll på att hon inte skadat sig, släppte lös och de knatade iväg och... började beta. Spanade lite på kompisarna tvärs över vägen, men inget spring, ingen oro, ingenting. Så skönt! :)

Jag stod mest och glodde på dem och log fånigt och glömde att fota, och när jag kom ihåg kameran hade ju K hunnit rulla sig, så klart. Och det blev världens sämsta bilder. Men är är de i alla fall. :)

Vad har hänt med Delas pannlugg? :o

Så skönt att resan gick bra! Tycker oftast det är oproblematiskt att lasta och köra hästar som aldrig åkt tidigare, de vet ju liksom inte vad de ger sig in på. Stort lycka till med dem!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 844
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 918
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 484
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka