Welsh cob i stora lass!

@Jazza

Vill du åka på utställning med din gamling så ska du göra det. För min del är det bara en rolig grej :)
Kul att komma ut lite, och speciellt om han ska tävla i framtiden. Bra att redan ha varit ute och kan vara avslappnad på tävlingsplatsen. Jättebra träning.
Jag tar det inte på fullt allvar eftersom min ändå "bara" är valack. Med ett sto eller en hingst hade jag känt annorlunda.

Så åk om du vill :)

Kanske skulle ta mig iväg i sommar. Får träna lite på det hemma och se om jag orkar springa
:o

Är det någon här som ska till Gräfsnäs (Sollebrunn)?

Tycker det är kul när valacker kommer också. Och valacken har en mamma ock en pappa som det är roligt för om dess avkommer visas

Tycker det är kul när valacker kommer också. Och valacken har en mamma ock en pappa som det är roligt för om dess avkommer visas

Ja det är sant, får ta mig i kragen. Har aldrig visat en häst så tyvärr kommer han väl inte till sin rätt men det får han leva med:) Det anordnas inga " börja ställa ut" eller prova på utställningar i welshponny och cob föreningens regi någon gång?

Hur stora welsh cobar kan man hitta? Jag tycker de är snygga och har fin kropp, hade gärna haft en till dressyrtävling om de går att hitta i typ 165cm i mkh? :)

Ja jag funderar på det iom Tvååker blev inställt. :nailbiting: Får väl bestämma mig tills imorgon för sen går väl anmälningsdatum ut snart..

Jag tänkte posta min anmälan imorgon. Det är ju bara veckan ut. Måste hinna betala med

Men jag får åka helt själv. Känns lite sådär men har ingen som kan hjälpa mig. Tror ni man fixar det?

Kollade lite närmre hur långt det var men det var nog lite för långt för oss tyvärr så jag tror vi hoppas Björsjälagård. Man kanske är bortskämd med avstånden häromkring men närmre 2 timmars körning är lite väl långt med en unghäst tycker jag :(
Men det blir Svenljunga iaf!:banana:

Angående att åka ensam så tror jag man känner bäst själv om det skulle funka. Med mitt sto har jag åkt själv många ggr men jag hade nog inte gjort det med den lilla hingsten. Hade inte direkt vågat lämna honom bunden utanför transporten om jag skulle bli akut kissenödig tex.

Kollade lite närmre hur långt det var men det var nog lite för långt för oss tyvärr så jag tror vi hoppas Björsjälagård. Man kanske är bortskämd med avstånden häromkring men närmre 2 timmars körning är lite väl långt med en unghäst tycker jag :(
Men det blir Svenljunga iaf!:banana:

Angående att åka ensam så tror jag man känner bäst själv om det skulle funka. Med mitt sto har jag åkt själv många ggr men jag hade nog inte gjort det med den lilla hingsten. Hade inte direkt vågat lämna honom bunden utanför transporten om jag skulle bli akut kissenödig tex.

Jag har nog också två timmar dit men alla andra i min närhet är inställda å jag ville verkligen vara med på någon i sommar.

Jag skickade in min anmälan innan idag men jag ringde och bokade en box :)
Så blir det enklare att åka själv. Kunna gå på toa, anmäla ankomst m.m.

132868.jpg
Här är min goding Rihanna! :) 4-årigt welsh cob sto som jag har haft sedan hon va litet föl och ridit in själv :love: Hon är väldigt go och personlig och har myyyyycket egen vilja, på gott och ont :cool:

Jag har nog också två timmar dit men alla andra i min närhet är inställda å jag ville verkligen vara med på någon i sommar.

Jag skickade in min anmälan innan idag men jag ringde och bokade en box :)
Så blir det enklare att åka själv. Kunna gå på toa, anmäla ankomst m.m.

Smart med boxen, det hade man ju kunnat göra! Men jag tycker ändå att 2 timmar blir lite väl långt för en 2-åring (+2 timmar tillbaka sen), dessutom blir det så lång tid att vara ensam för den kvarvarande hästen. Vi satsar ju inte på utställningar direkt heller utan ser det bara som miljöträning :)
Skulle ni till Svenljunga med @Matmissbrukaren ?

Smart med boxen, det hade man ju kunnat göra! Men jag tycker ändå att 2 timmar blir lite väl långt för en 2-åring (+2 timmar tillbaka sen), dessutom blir det så lång tid att vara ensam för den kvarvarande hästen. Vi satsar ju inte på utställningar direkt heller utan ser det bara som miljöträning :)

Nej, för en tvååring blir det kanske lite väl med två timmar enkel väg i transporten. Min är ju tre och har åkt transport typ 20 ggr detta året redan så han börjar få in vanan nu.

Tycker det är super att man kunde hyra box :)

Nej, inget Svenljunga. Vi skulle ju till Tingsryd och Tvååker och det var samma arrangör till Svenljunga och Tvååker har jag för mig med samma domare så då tänkte jag bara åka till Tvååker.

:rofl:

Mina 11or åkte längre än så förra året och hade ändå ork nog att bete sig som as på utställningen.

Men de vänjer sig ju vid det mesta :)

:rofl:

Mina 11or åkte längre än så förra året och hade ändå ork nog att bete sig som as på utställningen.

Men de vänjer sig ju vid det mesta :)

Ja hästar står ju ut med det mesta vi gör med dom men jag tycker som sagt inte min 2-åring ska behöva åka så långt om man inte måste tex för att åka till djursjukhus, speciellt inte eftersom utställningar inte är viktigt för oss. :)

Skulle gärna göra det, lägga in fler bilder alltså :) men hur f..n gör man :confused: Det står ju "Bild URL" när man klickar på bild-ikonen här ...men vad skriver man där då? Mina bilder är ju JPEG eller vad det heter...? Som ni säkert förstår så är jag något av ett tekniskt geni... :rofl:

Skulle gärna göra det, lägga in fler bilder alltså :) men hur f..n gör man :confused: Det står ju "Bild URL" när man klickar på bild-ikonen här ...men vad skriver man där då? Mina bilder är ju JPEG eller vad det heter...? Som ni säkert förstår så är jag något av ett tekniskt geni... :rofl:

För att posta bilder på bukefalos måste man publicera dem på internet på t.ex. facebook, photobucket eller liknande, man kan inte ladda upp dem direkt från datorn.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 851
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat