Welsh cob i stora lass!

Min welsh cob (kommer ej ihåg om jag lagt in bilden i tråden) är den i mitten med liten stjärn. Den till höger är också en welsh cob.
9.jpg
Tack för bilden DrT :) Den till höger är min 1-årshingst e: Danaway Mathias som njuter av hingstbetet tillsammans med sina kompisar...

Hej, nästa år ska min foderhäst (som är ett Whels cob sto som är född 08) som jag haft på heltidsfoder hemma hos mig i cirka ett år få ett föl, vilket jag har lite blandade känslor över, men men.. Om det blir ett hingstföl kommer vi köpa den (om de blir ett sto så vill ägaren ha kvar den) och jag funderar lite över namn, jag vill ha något som börjar på C eftersom mamman heter Chantal men det är verkligen inte lätt! Någon som har ett tips? :)

@mira2013

Var var det ni visade någonstans?
Tänkte för ni fick poäng men det hade dom inte på denna. Men du var på en welshutställning?
Jag vill också ha poäng :p

Jag var och hälsade på min lille grabb idag på sitt sommarkollo med 10 andra unghingstar. Han blir bara snyggare och snyggare, jag dör lite varje gång av att se honom!

Han stod mest med näsan i maten, men de gånger han tittar upp och koncentrerar sig på annat än att moffa så älskar kameran honom :love: Min lille drömprins!

jd51.jpg

jd52.jpg

Hur går det för era cobbar? Posta gärna bilder på era underbaringar :D

Lille Jack njuter för fullt på sitt pojkkollo. En månad kvar tills han kommer hem, kan knappt vänta :love::love:

jd55.jpg
Efter att Jack jagat upp halvblodet Fabbe med en framhov på rumpan och ett stadigt bett över manken, tog han Fabbes rullplats!

jd56.jpg
Jack med chefen i gänget (ardenner?) och med bästisen (bruksnordis).

Mina tjejer går bara i hagen och latar sig nu.
Skulle behöva börja träna lite med 2åringen men det är för varmt här...33grader i dag.
Men här kommer en bild från sista utställningen där hon fick 38poäng.
oumlkna1_zps95211d13.jpg

@mira2013 Vilka fina tjejer du har :) o kul o komma iväg på utställningar. Ska se om jag kan komma iväg på nån i höst annars är planen att visa min till våren/sommaren nästa år.

@phie Vad fin han blivit! Han har verkligen växt till sig under sommaren :)

@Matmissbrukaren Grattis! Han ser jättefin ut :)

Min går bara o latar sig på betet men har bokat plats för inkörning efter betet. Han går med bl a tre travare som ska köras in så han får också följa med :) sen blir det kastrering efter det för att sen komma "hem"... Längtar så efter att få hem honom!
Här kommer en bild från betet
10418183_10152182828118181_6454905782413324313_n-001.jpg

Igår var vi iväg på utställning och han fick 37 poäng. Trots en domare som var knepig. Han visste inte ens vad en welshponny av cobtyp är och sa själv att han vet inget om welsh :crazy:
Det var en öppen för alla renrasiga ponnyer och vi håller väl oss till welshutställningar hädanefter.

10601895_356246931191243_587808040_n.jpg

10584701_749607731749635_1512122115_n.jpg

1597762_358489774302190_2122258824_n.jpg

Är det ridklasser där? Vi har inte mycket att hämta när det kommer till exteriör, då han är för "sportig" för att vara WC. Men i ridningen har vi större chanser. Kanske till nästa år :)

Är det ridklasser där? Vi har inte mycket att hämta när det kommer till exteriör, då han är för "sportig" för att vara WC. Men i ridningen har vi större chanser. Kanske till nästa år :)

Jo, dom har utställningen på lördagen och ridklasserna på söndagen. Hoppas vi kan vara med på någon nästa år :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 851
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat