Welsh cob i stora lass!

Här kommer en uppdatering från mig och Dunder. Han gick treårstestet för två veckor sen och var superduktig. Han fick poängen 888878=47 och 87 i hopp. Han fick gångartsutmärkelse och är vidare till riksfinalen i höst!

img_20140510_202927_536e71b22a6b2287d2af133b.jpg

img_20140510_202713_536e71842a6b229cbdac1a15.jpg

img_20140511_212513_537091c4e087c3660fa2fe6d.jpg

img_20140511_220753_5370928f2a6b22287921e6c4.jpg

Näst på tur är en inoff utställning om två veckor och sedan en officiell i slutet på juni.

@Matmissbrukaren Vi har tänkt vara med på 3 utställningar till.
Om de är officiella el. inte har jag ingen koll på:). Nästa är på salsta 29/6.
Vi är ute för att det är roligt och bra träning med en unghäst tycker jag. Men självklart vill jag ju att hon ska få fina poäng eftersom jag någon gång i framtiden vill avla på henne.

@Matmissbrukaren Vi har tänkt vara med på 3 utställningar till.
Om de är officiella el. inte har jag ingen koll på:). Nästa är på salsta 29/6.
Vi är ute för att det är roligt och bra träning med en unghäst tycker jag. Men självklart vill jag ju att hon ska få fina poäng eftersom jag någon gång i framtiden vill avla på henne.

Vad roligt :)

Vilka mer ska du vara med på? Kanske är vi på samma. Vet inte var salsa ligger. Men jag håller till i södra Sverige. Åker dock upp till sthlm i augusti tänkte jag.

Jag gör också det för att det är roligt. Nu går det ju inte avla på min, även om jag misstänker han är klapphingst ungefär varannan dag :p

@Matmissbrukaren Jag håller till i Stockholms trakten.

Lite för skojs skull,:D
Alla cob frälsta, kan ni hjälpa mig?
Jag leker med tanken att betäcka min Maiden om något/några år. Älskar att leta efter hingst men jag är nybörjare i welsh avel så jag kan inte mycket om cob hingstarna.
Om ni fick välja, vilken hingst skulle ni välja och varför.
Hon är
e: Nebo Red Dragon
u:Rhydypandy Wendy
ue: Tymor Pele

På söndag åker min lille grabb på sommarbete med andra småpojkar! Hoppas att han kommer att få en rolig sommar och flera centimeter :p

Här är några bilder på goprutten. Han har blivit adopterad av kallblodstravaren Totte som ledsagar honom med en bestämd hand. För det mesta hinner Totte stoppa lilleman innan han gör något dumt, som att välta skottkärran och rulla sig i resultatet, men inte denna gång.

jd39.jpg

jd40.jpg

jd41.jpg

hej på er!
Planerar att betäcka mitt halvblodssto 169 hög med en welsh cob.
Hingsttips? Skulle önska en lite större hingst som även ger stora avkommor och gärna i närheten av Örebro.....

@Matmissbrukaren Jag håller till i Stockholms trakten.

Lite för skojs skull,:D
Alla cob frälsta, kan ni hjälpa mig?
Jag leker med tanken att betäcka min Maiden om något/några år. Älskar att leta efter hingst men jag är nybörjare i welsh avel så jag kan inte mycket om cob hingstarna.
Om ni fick välja, vilken hingst skulle ni välja och varför.
Hon är
e: Nebo Red Dragon
u:Rhydypandy Wendy
ue: Tymor Pele

Är ju fruktansvärt partisk men Mr Majkman är ju hemskt fin ;)

@Matmissbrukaren bodde du i Halland? Då kanske du ska vara med på utställningen i Hermanstorp i aug?

Är ju fruktansvärt partisk men Mr Majkman är ju hemskt fin ;)

@Matmissbrukaren bodde du i Halland? Då kanske du ska vara med på utställningen i Hermanstorp i aug?

Japp, bor i Halland :)

Har funderat på om jag ska vara med på den men den var väl för alla raser? Eller ställer man inom sin egna ras?

Blir tyvärr ingen utställning i Tingsryd i slutet på juni som vi var anmälda till. Dom meddelade innan att för få anmälde sig så den är inställd :(

Den var för ponnyer har jag för mig. Vi ska vara med i Tvååker också som är en off welshutställning. Ja jag läste det om Tingsryd, synd :/ Men gick inte den samtidigt som Salsta?

Men vi var med på en inoff i lördags :)
Han var inte på topp så missade några poäng på gångarterna tyvärr. Så varmt ute nu så han var slö.
Men är nöjd ändå. Han skötte sig exemplariskt på plats och fick fin kritik :)

10362169_510020712430702_259282513_n.jpg

10354533_904606762888052_723387981_n.jpg

926782_866058720089002_1927512802_n.jpg

10449056_478424535624951_884908543_n.jpg

Här syns det hur trött han var, lille killen!

Denna var öppen för alla raser, även korsningar. Så ingen welsh inoff.

Den var för ponnyer har jag för mig. Vi ska vara med i Tvååker också som är en off welshutställning. Ja jag läste det om Tingsryd, synd :/ Men gick inte den samtidigt som Salsta?

Den i tvååker tänkte jag vara med på :)
Även den i bjärsjölagård 6 juli.
Tänkte anmäla nu snarast.

Ni som ställer ut era cobbar - är det värt att åka på utställning med en gammal valack bara för skojs skull eller gör man bort sig väldigt? Skulle mest vilja göra det som en kul grej men känns som att utställning egentligen bara är till för unghästar och avelsdjur.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 849
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gravid som "äldre"
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat