Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

Kl

Min plutt Alert börjar bli stor! Han växer som ogräs för tillfället, 1,5 år och väldigt faschinerad av sina rullande kompisar! :D

20140401-211455.jpg

Priset varierar massor efter var du köper.
Jag har haft förmånen att besöka många stuterier i Wales, och det skiljer...
En kompis till mej köpte ett 6 månaders föl på auktion, och en 2 årig hingst som vi sett hemma hos ägarna förra sommaren. Med transport hem till Umeå kostade dom hästarna under 30 tusen. Minns inte exakt.
Mitt tips är att bsöka Royal Welsh show nästa sommar. Titta på hästarna som visas, knyt kontakter med ägare/utställare och åk hem till dom och titta på hästarna på hemmaplan.
Auktionen är på hösten, tror det är oktober. Där kan man köpa prisvärt! I höstas var visst hästarna rekordbilliga.
Wales är ett underbart land :love: Och har man en Cob bör man ha besökt landet!!!!!

* Jenny *

Oj, vad snygg han blivit!! :love:

Får presentera min lillprins, min första cob, f-2013 e: Danaway Mathias - Tyngwndwn Heulwen. Var och hälsade på honom i helgen (står hos uppfödaren fortfarande) och oj, vad det händer saker när man inte sett de små på ett tag. Längtar tills jag kan ta hem honom :)

DSC02015.JPG

DSC02031.JPG

Han ser helt fantastisk ut! Gratulerar till en så fin cob :love: Verkligen superfin i kroppen och hans welsh-huvud är bara så :d

Efter alla andras fina cobbar skäms jag nästan över min lilla sparris :o Dock så måste jag säga att han har breddat sig lite framtill så jag har inte helt tappat hoppet om att han ska bli lika stilig som era ;)

Min lille grabb har fått prova på att tömköras i grimma och att lufsa över bommar tillsammans med gammelgubbarna. Schabrak med gjord är inga konstigheter och att tränsa går också fint (för det mesta). Jag aktiverar honom 1-2 dagar i veckan i dagsläget. Tanken är att han ska kunna gå utan ledare i tömkörningen sedan är det dags för långt sommarlov!

jd28.jpg

jd29.jpg

jd30.jpg

jd31.jpg

Tack! Min plan med honom är att han ska bli min framtida dressyrhäst men han ska även köras in tänkte jag. :) Fast första planen är en utställning i maj om jag inte fegar ur :nailbiting:

Vänta du bara tills efter ett härligt sommarbete så har nog din lilla sparris ;) blivit en stor stilig kille. :D Låter som du har ett bra mål och ett sunt "träningsschema" för honom. Kul att han verkar ta det så bra!

Här var det ju ett tag sedan jag uppdaterade. Det går så himla bra med min fina kille!
Vi har varit iväg på några löshoppningsträningar, nästa på måndag, och han har även visats på en clinic då min tränare tyckte han skulle vara med som demonstrationsponny den dagen för att han är så fin.
Igår var vi iväg på stranden och red och han var fantastiskt duktig. Han är precis inriden och sköter sig helt perfekt

Nu är han anmäld för att gå treårs om två veckor och sen väntar en utställning i början på juni. Sen ska han vara med på några till i sommar är det tänkt

img_20140425_183539_535a91ba9606ee56bafe0998.jpg

img_20140425_174448_535a916a2a6b2239133a0a3a.jpg

img_20140425_181414_535a919c2a6b220897b0bbfa.jpg

img_20140426_100247_535b92622a6b226df587073e.jpg

O, vilka fina hästar här är!
Har bara en femtioprocentare cob men en kanske får vara med ändå? :cool:

Resterande femtio procenten är kanske inte helt svårt att klura ut :D
Pappa welsh cob lyser ilafall igenom när det kommer till det där med att showa och visa att det finns tryck under tassarna!

JG vad fin han har blivit! Ska du behålla honom som hingst?

Tack! Åh jag har sån beslutsångest. När jag köpte honom tänkte jag att han skulle få gå som hingst tills han är 2år (till september -14). Men så kröp ena kulan upp nu under våren så jag bokade kastrering den 6e Maj. Men nu ligger ju givetvis båda kulorna på sin plats och jag har den största beslutsångest man kan tänka sig! Vad hade ni gjort?

Oj, vad snygg han blivit!! :love:

Tack! :love: Han har verkligen växt till sig under våren. Grattis till din fina, otroligt härlig uppsyn!

Han ser helt fantastisk ut! Gratulerar till en så fin cob :love: Verkligen superfin i kroppen och hans welsh-huvud är bara så :d

Ååh tack snälla! :love:
Gud va cool din kille verkar, älskar färgerna också!

Min lille grabb ska åka på hingstbete om ett par veckor. Har haft svårt att bestämma mig om han skulle kastreras och vara på gården, eller låta honom gå med andra hingstar och knipsa honom till hösten. Känns skönt att ha bestämt sig - äntligen! Tror det blir bra för honom att busa på och växa med andra killar i samma ålder!

jd35.jpg

jd36.jpg

jd37.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 849
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka