Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

Vad fin han är! Såg att hans pappa är till salu nu :) Har du haft honom länge? Han är en 09:a, inte sant? Vad är planen för denna Arvalon-gosse?

Tack. Jo han är en -09a, köpte honom som ettåring så jag har haft honom i fyra år till sommaren:)

Just nu håller vi på att sätta igång efter lite vintervila så ska vi komma igång med träningarna igen till slutet av våren tänkte jag. Är tänkt att han ska vara min dressyr/skogsmulle och det passar honom än så länge.

Vad är planerna för din och när får du hem den?

Ja jag såg att pappan är till salu nu. Maffig kille:)

Åh, vad mys :) Hur pass hanterad var han när han kom? Hur hög är han, förresten?

Jack kommer riktas in på allround mot dressyr. Jag och Heidi ska diskutera när lastbilen ska bokas nästa vecka. Känns så infernaliskt spännande :p

Jag hämtade honom i slutet på sommaren och de hade tagit in honom från betet ca en vecka innan lastbilen kom. Han var inte alls mycket hanterad, lite skygg men vänlig och nyfiken. Hade nog inte haft på sig grimma många gånger innan men var väldigt okomplicerad att börja hantera:)

Nu är han runt 1,52 - svårt att mäta ordentligt men han är rejält större än min andra cob som är 1,45, längre ben och större på alla håll och kanter - drar 145 i täcken nu så han har växt rejält sista året.

Vad härligt att få hem snart:) Hoppas att det blir bra väder framöver så han får en fin resa.

Här kommer lite vinterbilder på mina cobbar.:)

027_zps65b1010a.jpg

023_zps6fe6307e.jpg

003_zps6051847e.jpg

001_zps321272f9.jpg

Grattis, det var snabba ryck! Han ser jättefin ut.

Lite ot, men har du kvar din uppfödning?

Tack!

Ja min uppfödning är kvar! :) Welshen kommer stå kvar hos säljaren på lösdrift så jag kommer fortsätta att rida min uppfödning hemma :) När welshen ska ridas in så kanske jag lånar ut min uppfödning till ponnyryttare för tävling...dock tror jag inte jag vill sälja min uppfödning. Han är min lilla kärlek. Det är ngt speciellt med en häst man fött upp själv.

*kl*

Nu har han kommit, min lille Klimp :) Han hade åkt som en riktig världsvan tävlingshäst ansåg transportören. Gått på utan problem och dessutom åkt snällt.

jd10.jpg
Igår kväll kunde han bara se förvånad ut, sötnosen. Förvånad men mycket cool ändå!

jd7.jpg
Ute imorse med flockledaren som numera är lekpappa. Det var inte en lugn stund för den stackars gentlemannen :p En fulmätning visade att han är ca 137 cm vid manken och ca 140 vid rumpan.

Kastar in nytagna bilder på yrvädret. Mest bus och spring hela tiden. Och kraftmätningar, förstås!

jd12.jpg

jd13.jpg

jd14.jpg

jd15.jpg

jd16.jpg

Är tokförtjust, bästa investeringen jag gjort på länge! Om du är sugen - köp, köp köp!

Jazza: Det är en jättesnäll farbror han har fått gå med. Nu går han på lösdrift med hela gubbflocken, men tyr sig till sin skimmelpappa som en fluga på en sockerbit :)

Några dagsfärska bilder på min gullgosse. Är löjligt förtjust i min lilla ponny :love:

jd17.jpg

jd18.jpg

jd19.jpg

Och vilket ös, sen! Go Blomman! Fy tusan vad avis jag blir, här är det snö och ingen strand i sikte ens på en tödag :)

Snygg! Grattis till cobköpet. :)

Kl

Här är min lilla hingst, 1 år och 5 månader nu.

20140211-202854.jpg

20140211-202920.jpg

Mätte honom imorse, 139cm i manken och 142cm över korset. Siktar mot 148cm. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 849
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka