Welsh cob i stora lass!

@Harmonie Tack! Dom är mina ögonstenar:love:.
Ja det är jätteroligt att åka på utställningar, då får man ett mål med unghästen och det blir roligare att "träna" tycker jag! Känns som en jättebra miljöträning både för mig och hästarna:D.
Har du också en Linners häst?, eller tänker jag helt fel?

@rostad Jättefin! Klart du ska ställa ut. Det är ju jättekul.

@mira2013 Det stämmer att han är en Linners häst, e: Danaway Mathias och så är det fina Tyngwndwn Heulwen som är mamma. Så lilleman har lite att leva upp till med syskon som Hedwr och Heulyn men för mig är han finast hur det än går :love:
Har nu bestämt mig för att vänta med utställning till våren när jag kollade i SWF:s kalender eftersom han ska på inkörningen så blir det lite mycket i höst. Vi får träna hemma under vintern istället :)

@rostad Vad fin han ser ut. Vad är det för stam på honom? Du kanske har skrivit det tidigare men ibland sviker minnet ;)

Jag undrar också vad många som ska vara med på Riks, åker ifrån Karlstad nämligen och det känns inte sådär jättevärt om det nästan inte är några där. :/ speciellt då min chaufför tagit ledigt för att följa med mig. :)

Å då är det på utställningen. Har inte räknat med ridklasserna på söndagen. Men kan räkna dom med om någon är intresserad.

Kul att några ska dit! Jag hoppas att det inte blir skitväder för då kan jag inte fota. Håller tummarna för att det är skapligt i alla fall. :)

Det gick bra på Riks. Han fick ett silver och det är jag supernöjd med :)

Otroligt snäll pålle som åkte 140 mil i transport under helgen. Nu är det treårsriksfinal i slutet på månaden.

img_20140823_162331_53f8a92ce087c31560de9050.jpg

img_20140823_162053_53f8a9539606ee0ec38d0aae.jpg

20140823_104113_53fb6f41e087c347b33af34f.jpg

Nu har även min dröm gått i uppfyllelse :D
Jag har blivit Cob ägare!

Miss (day) Lee. Dock ej registrerad ännu.
e: Fjordglimt Ser Thomson och u: Editions Miss Daze.

En tjej på tre år som är ca 152 cm i mankhöjd. Hon har nerverna på utsidan, och är väldigt känslig och vaken på sin omgivning. Så jag har en del jobb framför mig. Men med lite livsrutin tvivlar jag inte på att hon kommer att bli säkrare då hon stundtals är väldigt modig. Prassel i en buske kan få henne att hoppa tre meter rakt upp medans pilatesbollar, plastpåsar, paraplyn, flaggor, presenning mm (listan är lång) berör henne inte nämnvärt. :) Hon kommer definitivt bli allround häst så småningom, då jag pysslar med allt som är roligt ;) Hoppning, dressyr, trickträning, frihetsdressyr, visning, tornerspel, hubertusjakt mm. :)

dsc_0449_540d7dd6ddf2b358522c4c6d.jpg

dsc_0347_540d7dc4ddf2b3584e9d4503.jpg

dsc_0345_540d7db49606ee4f886ee5a7.jpg

dsc_0468_540d7de9e087c33325b7c834.jpg

3_540d7d99ddf2b358b51e587a.jpg

1_540d7d7a2a6b22756fe1f939.jpg

@WelshCob Vilka fina fölungar... Fick just ett habegär... Wow vad fin Kandela är :love: Undrar om Heliwr vill ha en tjejkompis? ;)

@MissKulla Välkommen till tråden. Fin hon ser ut :) Köpte själv min första cob i höstas...

Lille Heliwr går nu sista dagarna på betet o på måndag är det kastrering. Så här såg det ut när jag var o hälsade på dem på betet i helgen. Trötta killar...

DSC_1148.jpg

@WelshCob Så fina de alla börjar bli! Tur jag hittade Donna innan alla hade ploppat ut, hade annars funnits risk att jag stått här med ett föl nästa år igen.

Förlorade min bästa vän i våras. Min fina Idhults Echwynna (f.2008) som jag köpte när hon var 7 månader. Mitt fina lilla hjärta. Veckan innan hon dog hade jag turen att få en del fina kort av henne som sista minne. Denna är min favorit:

Livet utan häst visade sig vara omöjligt så i juni köpte jag en 2-åring från Stuteri Edition, Edition's Miss Bella Donna (f.2012). Hon är en stor tjej med världens längsta ben, är redan ca 152 cm. En häst med stor personlighet och ett otroligt stort förtroende till både människor och djur. Ett ursött ponnyhuvud med riktigt mycket ponnyman på Janne Långbens underkropp. Tyvärr inga bra bilder på henne ännu, här är Donna som handhäst i mitten.

10402429_10153079027258572_2202668569397422637_n.jpg

@Zahlo Vilket uttryck och härligt vänlig blick :love:

@Io Trist att förlora en vän :cry: men härligt att du hittat en ny... o en riktigt fin en!! Såg bilder på henne när jag letade cob förra året och surfade runt på olika cob-sidor men så fick jag se en huvudbild på min och sen var jag såld... Fanns ingen annan häst för mig efter att jag sett honom o jag är så glad att jag fick köpa honom. Ser fram emot fler bilder på din fina Donna :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 851
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat