Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

Hej! Många fina hästar i tråden.
Jag har äntligen skaffat mig en welshcob. Ett sto på tre år Keja Sunflower u. Pennal Savannah e. Derwen Mr T

Senast ändrad:

Välkommen hit! Nu fattas det bara bilder på henne :laugh:

*kl*

En ny bild på Nisse (Abercippyn Welsh Knight) :love:

Nisse07.JPG

Ååå,
Kejas annons har jag kickat på många gånger:) Hon är så himla fin den tjejen. Vad roligt att man kan få en chans att se henne här med i från dig :laugh:

Såja, nu står han i sin nya hage, sötnosen:love:. Hämtade honom igår.

E: Fjordglimts Sir Thomson RWD 17 U: Cadfach Rhamant KWC 45 (E: Colnevalley Rasgall RWC 5)

Inga bilder än, får bli när jag sitter vid vanliga datorn, vilket inte är ofta. För jag antar att det inte går att lägga in bilder från telefonen, har inte lyckats hitta var man gör det isf.

De måste finnas på nätet, exv photobucket.

Min welsh ska tillbaka till uppfödaren nästa vecka för lite uppfostran. Är en dröm från marken men inte lika charmant uppsutten. Tänkte att det är bättre att jag får hjälp innan jag blir rädd...!

Är hon busig... ;)

Nu är vi hemma från premieringen. Tyvärr stolpe ut med minsta möjliga marginal, 39p. Men vi kommer igen! Tror han var "den bästa av de icke godkända" då det var flera poäng runt 36-38.
Han skötte sig kanon, lugn och sansad, ställde upp jättefint och skrittade super, jag var så nervös så jag darrade som ett asplöv hela visningen. När det kom till traven bara knöt det sig i magen och jag fick världens kramp, kunde bara jogga runt banan med tårarna brännande. Till och med domaren ropade åt mig "visa oss nu att han kan!"
Jag bara grät så ont gjorde det och jag visste att jag sumpade 1-2p bara på att inte kunna springa i traven, och det kändes så jobbigt att jag loosade hans chanser att komma in i Kvalitetsboken. Domarna kändes så positiva till honom och allt gick enligt plan innan jag drabbades av knipet och joggade dubbelvikt. Hade tyvärr ingen medhjälpare på plats som kunde byta av mig.
6 jobbiga timmar innan vi fick domen. 87897=39p tack och hej.
Traven är absolut en 8 i vanliga fall men vad hjälper det när piloten inte trycker på gasen. Överlinjen kommer med åldern det är inget jag bekymrar mig om. Däremot en 8 på ben och 9 på skritt kändes skitkul! Få hingstar fick bra på benen. Hörde inte kritiken ordentligt, den kommer hem per post, men jag tror benställningen och rörelsernas korrekthet var mer eller mindre Korrekt.
9 på skritt är ju också fantastiskt sett till att de flesta hingstar/hästar spänner till när man är ute på plats med massor av andra hingstar i rörelse runtomkring.

Bilder kommer när vi laddat över dom från kameran. Nu behöver vi sätta oss ner och fundera ut hur vi går vidare. Helt plötsligt blev det mycket att fundera på när vi var så nära. :crazy:
Men han var såå duktig och vi är så stolta över honom :love:

Hon langar av ryttare på löpande band. Jag har inte åkt av (än) men när jag har möjlighet att få bra hjälp så vore jag ju dum om jag tackade nej. Hon har haft patellaupphakningar och jag kan se att hon blir störd ibland när det blir lite ojämn mark när jag tömkör eller linlöper och jag vill hellre att någon som känner hästen sätter henne på plats, de ser ju direkt om det är "dumheter" eller faktiskt obehag. Hon behöver ju gå regelbundet för att må bra. Det jag har ridit har börjat med lite försök till att langa av mig också, jag blir arg och fräser till och då slutar hon, sen är hon rätt trevlig.

Jag satt och glodde på på ficebook halva dagen för att få se något tecken på hur det gick för dig och Samson. Tråkigt att det inte gick hela vägen fram. Jag tycker allt han är värd ett par poäng till. :)

Hur fungerar det nu, får ni vänta till och prova nästa år eller kommer det fler tillfällen i sommar? :)

Jag kunde bara inte springa så det är helt och hållet mitt fel. Han har absolut 40p "till vardags". Vi har inte tänkt kastrera honom och det går ett nytt tåg nästa år. Det är bara premiering en gång per år, på våren. Vi vet bara inte om vi äger honom fortfarande eller inte. Han är egentligen till salu pga tids och platsbrist. Men det är svårt att hitta köpare som vill behålla som hingst. Så vi velar just nu med hur vi ska göra. Sälja eller inte...
I princip kan han vara kvar ett år till, men vi har hans pappa i stallet som inte är jätteförtjust i sin son och vi undviker gärna två stridslystna grabbar på gården samtidigt om det går.

Det är alltid bra att lära sig veta hut!:p
Minns fortfarande när min Grynets mamma fick sig ett bett i örat av ovan nämnda uppfödare. Ibland är hästspråk det enda språk dom förstår :devil:

Det jag hittills kommit fram till är att vi måste till Mustang och prova sadel sen. Jag har visserligen ingen alls nu men ändå, hoppades på att typ thorowgood cob dressage kunde passa men fröken gillar crown.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 830
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 893
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 435
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka