Sv: Welsh cob i stora lass!
Är hon busig...
Nu är vi hemma från premieringen. Tyvärr stolpe ut med minsta möjliga marginal, 39p. Men vi kommer igen! Tror han var "den bästa av de icke godkända" då det var flera poäng runt 36-38.
Han skötte sig kanon, lugn och sansad, ställde upp jättefint och skrittade super, jag var så nervös så jag darrade som ett asplöv hela visningen. När det kom till traven bara knöt det sig i magen och jag fick världens kramp, kunde bara jogga runt banan med tårarna brännande. Till och med domaren ropade åt mig "visa oss nu att han kan!"
Jag bara grät så ont gjorde det och jag visste att jag sumpade 1-2p bara på att inte kunna springa i traven, och det kändes så jobbigt att jag loosade hans chanser att komma in i Kvalitetsboken. Domarna kändes så positiva till honom och allt gick enligt plan innan jag drabbades av knipet och joggade dubbelvikt. Hade tyvärr ingen medhjälpare på plats som kunde byta av mig.
6 jobbiga timmar innan vi fick domen. 87897=39p tack och hej.
Traven är absolut en 8 i vanliga fall men vad hjälper det när piloten inte trycker på gasen. Överlinjen kommer med åldern det är inget jag bekymrar mig om. Däremot en 8 på ben och 9 på skritt kändes skitkul! Få hingstar fick bra på benen. Hörde inte kritiken ordentligt, den kommer hem per post, men jag tror benställningen och rörelsernas korrekthet var mer eller mindre Korrekt.
9 på skritt är ju också fantastiskt sett till att de flesta hingstar/hästar spänner till när man är ute på plats med massor av andra hingstar i rörelse runtomkring.
Bilder kommer när vi laddat över dom från kameran. Nu behöver vi sätta oss ner och fundera ut hur vi går vidare. Helt plötsligt blev det mycket att fundera på när vi var så nära.
Men han var såå duktig och vi är så stolta över honom