Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tusen tack !!
Här är i alla fall mitt welsh cob sto som blir tre i maj
Nebo Myfanwy heter hon och har varit min sedan september 2012.
I bakgrunden ser ni min halvblodsuppfödning som hunnit bli 13 år.
Det är han som är anledningen till att jag aldrig mer skall ha ett halvblod =P
Nu är han världens bästa men vägen dit har varit krokig dessutom är 170 för stort att hoppa upp på barbacka.
Fanny va 143 tror jag i julas så jag hoppas på att hon skall växa till sig lite till !
Här hemma håller vi på och lasttränar eftersom det känns väldigt viktigt att kunna transportera henne.
När vi hämtade henne fick hon panik på kärran och kastade sig över bommen vilket inte känns så kul.
Hon är otroligt lättskrämd och har nerverna lite på utsidan, allt är läskigt och hon reagerar för det mesta men å andra sidan har hon ju inte varit hos oss så länge utan behöver nog mer tid att lära känna oss och bli trygg i sin nya miljö.
Urs det är aldrig roligt när de hoppar över bommen
När jag hämtade Fanny så hade de lasttränat henne bra så hon gick på snällt men hon kände nog på sig att ngt va på g så hon förde ett himla väsen i minst en halvtimme. Hon hade nog också hoppat över bommen om jag inte bundit henne med två grimskaft. Jag binder ett i bommen så att de inte skall kunna hoppa över bommen och en fram i släpet för att de inte skall kunna krypa under. Har funkat för mina hästar. När de är vana så räcker det med en fram i släpet.
Fanny kom hem i september och ngn har fyllt mitt släp med byggskräp och jag har inte kunnat tömma det pga att jag inte haft vinterdäck.... Så nu är det hög tid att tömma släpet och lastträna
Jag band henne också kort i bommen men grimskaftet hade hon dragit sönder, och även det grimskaftet som var bundet framför bommen.
Men vi tränar på och hoppas att hon snart lugnar sig lite.
Aj då ja då har hon brötat ordentligt !
Jag hämtade hem min 14 september så ett halvår snart
Hon va inte så mkt hanterad när jag fick henne men hon älskade människor och va superpossitiv så det har gått bra !
Men första månaden så fick hon bara vara och jag borstade å lyfte fötter och ledde in å ut till hagen.
När hon gjort sig hemmastadd så tog vi en promenad å det gick kanon när hon litade på mig
Igår var vi ute på en härlig kvällspromenad med en vårsprallig pålla. det var så häligt att det var ljust och att nästan all is smält bort från vägen. Äntligen känns det lte vårigt!
Vad fina allas hästar är! Jag har i väldigt många år önskat mig en Welsh cob men har inriktat mig på Iberiska raser tidigare men då jag sålde min sista PRE så tänkte jag att nu är det dags att förverkliga en annan dröm och nu står jag här med min absoluta drömhäst! Abercippyn Welsh Knight som kom hit i torsdags!!!
Åh, Nisse! Han är ju så vacker! Har sett honom en gång i verkligheten (stallkompis köpte häst där), och Nisse tog verkligen andan ur en. Grattis till en så fin häst!
Den bruna ser ju inte helt fel ut heller. Vad är det för något?
Jo Nisse är nog den vackraste häst jag sett i hela mitt liv. Det är synd att inte ustrålningen fångas på bild för han gör iaf mig helt knäsvag
Den andra är inte heller helt fel - Han heter Pålfrid och är fel ras för att tillhöra denna tråd men finns lite bilder på honom under Nordsvenskar och Kallblodstravare
Hästmänniskan
Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande.
Bytte stall i augusti, till...
Hästnyheter En heldag i stallet. Det ordnar Färjestads ridklubb som en av flera gratisaktiviteter som erbjuds barn i Karlstad nu under jullovet. Tre...
Hundträning Jo men det blir lite få passkyttar ibland vilket gör att det blir mindre jakt. Att gå ut själv gör visserligen att Ville får springa men...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.