Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

KL

Hittade den här tråden av en slump så då är det väl bäst att presentera mig och min welsh cob Marl Marksman som är 20 år. Jag har haft honom i 14 år och han är 161 cm i mankhöjd. Han är efter Derwen Ruban Glas, undan Poppit Myfanwy.

CIMG2930.JPG

DSC_0289.JPG

Välkommen hit! :laugh: Vad använder du honom till?

Jag har haft två släktingar till din häst - en halvbror (e. Derwen Rhuban Glas) och ett sto vars mor är helsyster med din häst.

En bild på halvbrodern:

Copper.JPG

och en på stoet:

Myran.JPG

Vad kul att du har haft släktingar till min Marksman. Vad hette hans syster? Vet du om hon fortfarande lever och hur gammal är hon isf? Jag vet att Poppit Myfanwy hade många avkommor.

Jag har tävlat tom LA dressyr och tränat på MSV nivå men nu har vi inte tävlat på 10 år. Sedan dess har vi hållit på mycket med Parelli Natural Horsemanship och nu är det även lite klassisk dressyr enl den gamla franska läran som gäller. Marksman är inkörd som femåring i England innan vi importerade honom från Wales från Derwenstuteriet. Jag har dock aldrig kört honom för jag har inte haft intresset för det.

IMG_2489.jpg

En gammal bild på Marksman.

Senast ändrad:

Dressyrinriktad då med andra ord :)

Stoet på bilden ovan heter Marl Myrtle (-07) och hennes mamma, som är helsyster med din häst, heter Marl Miranda (-93).

Halvbrodern ovan hette Marl Copper (-91).

Ja precis. :) Jag och Marksman dressyrar och har mest kul tillsammans.

Jag uppskattar verkligen att du skrev om några släktingar till Marksman. Då är alltså Miranda född året efter Marksman som är född 92. Har du någon bild på Miranda?

Bild på Miranda finns på vår hemsida under "Till salu" - "Utflyttade hästar" - "Marl Myrtle"
Din Marksman och Miranda verkar ha väldigt lika tecken :)

kl

Många bilder på fina hästar det trillat in i tråden!

Här är två bilder från för 2 veckor sen när han precis kommit hem =)

adas6.jpg

ikik1.jpg

Så fin han är! vad är det för träns/bett du rider honom på?

*kl

så kul när det dyker upp fler vackra welsh cobs i tråden hela tiden :love:

hihi ja han e allt gullig han :D Jag rider på stång och kapson, det trivs vi bra på =)

Ja han ser helt klart ut att trivas med det! Tycker alltid det är så imponerande när man lyckas hålla koll på en massa tyglar! Vi får väl se hur det går den dagen vi börjar med det haha :D

rycker sista

Saknade er alla på Avelskonferensen, där vi inte bara disskuterar avel utan även massor av annat och knyter nya kontakter och skaffar nya vänner. Missa inte det nästa år för det är skitkul! :idea:
Bjuder på en bild vi fick häromveckan av en uppfödning som såldes till Danmark och sen tappade vi kontakten med henne. Men nu har vi tagit upp den igen, är hon inte söt så säg :love: (Iglatjärns Samarah e: T. Highlight RWD 19 u: B. Summer Queen KWD 146, foto © Maja Caspersen)

561811_10151140620767569_487843553_n_508835c4e087c3085d365eea.jpg

404317_10151140347902569_898166774_n_508835c69606ee167fa9482f.jpg

*kl*

Jag funderade på avelskonferensen, men beslutade att hoppa det i år. Men är det så kul och spännande som du säger får jag kanske tänka om till nästa år :idea:

Här kommer några bilder på Blomman från helgen. Vi hade alldeles underbart väder!

DSC_0060-1.jpg

DSC_0041.jpg

DSC_0016-2.jpg

DSC_0087-1.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0044-1.jpg

Själv har jag ingen lika flashig bild som Snigeleffekt att lägga upp men här kommer en bild från i söndags då jag red min skrutta för första gången efter vilan sen inridningen. Allt gick kanonbra och hon gick på så fint. Testade att trava några steg också och det gick galant. Så vi var båda nöjda och glada efter vår lilla tur :)

Cardihoumlst.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 827
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 879
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 300
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka