Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hittade den här tråden av en slump så då är det väl bäst att presentera mig och min welsh cob Marl Marksman som är 20 år. Jag har haft honom i 14 år och han är 161 cm i mankhöjd. Han är efter Derwen Ruban Glas, undan Poppit Myfanwy.
Vad kul att du har haft släktingar till min Marksman. Vad hette hans syster? Vet du om hon fortfarande lever och hur gammal är hon isf? Jag vet att Poppit Myfanwy hade många avkommor.
Jag har tävlat tom LA dressyr och tränat på MSV nivå men nu har vi inte tävlat på 10 år. Sedan dess har vi hållit på mycket med Parelli Natural Horsemanship och nu är det även lite klassisk dressyr enl den gamla franska läran som gäller. Marksman är inkörd som femåring i England innan vi importerade honom från Wales från Derwenstuteriet. Jag har dock aldrig kört honom för jag har inte haft intresset för det.
Ja precis. Jag och Marksman dressyrar och har mest kul tillsammans.
Jag uppskattar verkligen att du skrev om några släktingar till Marksman. Då är alltså Miranda född året efter Marksman som är född 92. Har du någon bild på Miranda?
Ja han ser helt klart ut att trivas med det! Tycker alltid det är så imponerande när man lyckas hålla koll på en massa tyglar! Vi får väl se hur det går den dagen vi börjar med det haha
Jag funderade på avelskonferensen, men beslutade att hoppa det i år. Men är det så kul och spännande som du säger får jag kanske tänka om till nästa år
Här kommer några bilder på Blomman från helgen. Vi hade alldeles underbart väder!
Själv har jag ingen lika flashig bild som Snigeleffekt att lägga upp men här kommer en bild från i söndags då jag red min skrutta för första gången efter vilan sen inridningen. Allt gick kanonbra och hon gick på så fint. Testade att trava några steg också och det gick galant. Så vi var båda nöjda och glada efter vår lilla tur
Hästmänniskan
Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande.
Bytte stall i augusti, till...
Hundavel & Ras När jag letade ras nu för ett tag sedan läste jag ett antal hundrasböcker från början till slut och skrev ner alla raser jag var nyfiken...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.