Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

Tack så mycket!
Nu börjar han kännas som min häst iaf :D Jag träffar ha ju inte så ofta men nu om två veckor kommer han äntligen hem! :banana:

Vad fin han är, kikade vidare lite på din blogg! Härligt att han snart flyttar "hem" :laugh: Hur kommer det sig att han stått kvar så länge? Nyfiken i en strut bara, du behöver självklart inte svara om du inte vill! :idea:

Åh tack så mycket!
Ja! Jag längtar så efter han nu! bara två veckor kvar wohoo!
Anledningen till att han fick stå kvar var för att köpet blev väldans snabbt, samma dag liksom och det fanns inte plats för han här i vårt stall där det är kö in och dessutom så sparade jag mina slantar(då det är ganska dyrt här hemma) så att jag skulle kunna ha alla 3 på samma stall i vinter =D Så då fick han helt enkelt gå kvar på bete ett tag =)

**knapplån**

Här är en nytagen bild på Blade :)
Första gången vi jobbade lite i padocken :laugh:

431238_10151085810848759_785780796_n.jpg

Var snälla och kommentera inte min ridning ;) Det är sötpållen ni ska beundra :love: ;)
Jag är mycket medveten om alla mina brister:D

// Anna

Åh vad fin han är! ser mysig ut att sitta på :)

Här kommer en liten höstbild som en stallkompis till mig tog. Hon är så duktig på att fotografera!

cardi_505cb63a9606ee7760f4c894.png

åh hon tackar så mycket! :) ja den bilden blev väldigt lyckad tycker jag, hennes personlighet framträder så tydligt i den!

kl

Nu är min fina ponny äntligen hemma! är så glad att det funkar fint i hagen med mina andra två busar :D Min lilla flock!
Här är några bilder från ihopsläppet :)

adas1.jpg

adas2.jpg

adas3.jpg

Så fin han är! :love: Härligt att ha han hemma!

spinner: Hon är helt fantastiskt vacker din flicka!!! :d

Boll: Tjusig kille, mer bilder tack ;)

Ja underbart!! Är så lycklig att jag har min fina flock med hästar! (...nu blir det absolut inga fler hästar förrän de jag har är minst 30 :D )

*kl*
Smyger in här då jag fått äran att lära känna den här underbara rasen under sommaren! Blivit förtjust såklart så en gång ska det nog bli en Welsh cob:D.

Presenterar först underbara Zamora som kom i maj. Endast lite riden och sen har grannflickorna haft henne som sommarhäst och jag har ridit henne lite också. Önskar man hade än mer tid att vidareutvecklas med henne men, men;)..
Dessutom dräktig med Vallas Caracas:
zamora_riden3_5019adc9ddf2b30da8000072_zps5480ec79.jpg

zamora_riden1_501846ccddf2b305ee000061_zpsc08d3cda.jpg

Hon har en rätt häftig fux färg tycker jag:D.

Nästa lille tös är Ruby 6år som ska säljas..Hade gärna köpt henne men inte läge för oss nu:cry:..

rubymm023_zps48498a6c.jpg

rubymm019_zps2d63f6c3.jpg

Båda tror jag är Derwenstammade. Varit väldigt kul att lära känna rasen och frälst det blev jag nog:)!

Fina Zamora känner jag mycket väl :D Hon har varit hagkamrat med min ena tjej Gwylfah under ett drygt år :love:
Men Ruby känner jag inte till, vad är det för pärla?

KL

Vad härliga bilder alla lägger ut! :d :D

Jag hoppas att inom snar framtid vara en av er... är på jakt efter en cob! :D ÄNTLIGEN! ;) Har kikat lite på hästnet och sådär, men undrar om det finns någon sidan inriktad just på welsh cob där jag kanske kan hitta det jag söker? Är det helt omöjligt att få tag på en i åldern 3-5 sådär, sto eller hingst, "bra" stam och helst ska den röra sig trevligt (riden eller oinriden spelar ingen roll) ;) Verkar vara svårt att hitta något som fyller upp alla mina krav... :mad:

Förresten... är det något speciellt man ska titta efter på cobbar? Är de drabbade av speciella sjukdomar och åkommor?

Welsh Cobar är ju så snygga så därför blir alla bilder på dem väldigt härliga ;)

Jag har inte upplevt några speciella sjukdomar eller liknande på cobarna. De kan, precis som andra raser, så klart drabbas av t.ex. fång men överlag är det en väldigt frisk, sund och hållbar ras.
Om kelsjuk kan räknas till sjukdomar så är i och för sig väldigt många individer drabbade av det... :rofl:

Vad coolt:D! Jag tycker riktigt mycket om henne, jättehäftig häst!

Ruby är import från Wales och ska säljas som ridhäst! Supergo liten tjej!

Väldigt dimmig bild på mig och Zamora när vi red en liten träningsdressyr i lördags. Nåja, fick 61% i lc1:an så får väl vara ok debut...
Hst2012003_zps1dd60fcd.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 823
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 879
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 279
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat